חזקה ומאובזרת, רק לא עפה: ניסאן קשקאי

קטגוריית רכבי הפנאי-שטח סובלת מאינפלציה: מנדי ריזל יצא לבדוק עבורכם את אחת המתמודדות בקטגוריה: ניסאן קשקאי • היא מאובזרת היטב, נראית מקסים, ואפילו מדברת עברית • גם המנוע שלה חזק וטוב – אבל לא מעיף • ניסאנו עבורכם

ניסאן קשקאי | צילום: מנדי ריזל

בצל כל רכבי הפנאי-שטח, אורו של ניסאן קשקאי מתעמעם למדי, והופך אותו לעוד מתחרה בקטגוריה הצפופה הזו, ולכן עליו להוכיח שיש בו יותר מהאחרים. האם הוא מצליח? יצאנו לבדוק.

ניסאן קשקאי היא מכונית יפה ומאובזרת. בין היתר תפגשו בה: פנסי לד, ספוילר, חלונות כהים מאחור (חשוב מאוד כדי להצל על הנוסעים בשורה השנייה, לרוב ילדים). וכן חישוקי מגנזיום 19 אינץ', שהם יוצאי דופן בקטגוריה ובולטים ביופיים. למבחן, קיבלנו את הרמה הבכירה – טקנה (TEKNA).

תא הנוסעים שחור עם פסי כרום אפורים, לדוגמא מסביב לתיבת ההילוכים. המושבים מחופים בדמוי עור שחור, ומושב הנהג והנוסע שלצדו חשמליים. מערכת המולטימדיה טובה, והנווטן שלה חריג למדי, מהסוג שלא רואים היום: בניגוד למכוניות מתחרות שבהן אין אפליקציות ניווט, הנווטן בקשקאי דובר עברית.

שני דברים אהבתי במערכת המולטימדיה:

הראשון – היא מציגה על המסך את הודעות הטקסט. נכון שיש את האפשרות הזו בהרבה מכוניות אחרות, אבל כאן זה מבוצע במקביל לחיבור הבלוטות', מבלי שיהיה צורך להתעסק באנדרואיד אוטו ושאר דברים שטכנופובים רבים מתקשים בהם. באמצעות לחיצה על "קרא" תשמעו את נוסח ההודעה ככתבה ולרוב כלשונה, עם טעויות שמעלות חיוך…

בנוסף – גם מצלמת הנסיעה לאחור משודרגת ביחס לאחרות, כולל מבט עילי של 360, מסך מפוצל, וסיוע (לא אקטיבי) בחנייה. בלוח המחוונים יש איור של המכונית, ובאמצעותה תוכלו לראות מי מהנוסעים אינו חגור וכו'.  זה דבר שימושי, שאין בכל רכב, גם בימינו אנו.

עוד באבזור

קילס, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, גג פנורמי גדול מאוד (אך לא נפתח) עד המושב השני, ועוד. מבחינת אבזור בטיחותי, יש בקשקאי לימיט וקרוז קונטרול (לא אדפטיבי), בקרת שטח מת, עמעום אורות אוטומטי, עצירה אוטונומית לקראת התנגשות ואבזור נוסף. ליושבים מאחור אין פתחי אוורור, והמקום בשורה השנייה אינו מאפשר ישיבה לשלשה נוסעים בוגרים ובריאי בשר, בין היתר בגלל תעלת הינע גבוהה. רק שני מבוגרים וילד יוכלו לשבת שם. תא המטען סביר בגודלו.

נשאר לנו לדבר רק על המנוע

בעבר נמתחה ביקורת על המנוע, שהיה חלש מידי (1.2 סמ"ק ו-115 כ"ס). מתחת למכסה המנוע של ניסאן קשקאי שמיובאת כיום ארצה יש מנוע חזק יותר, בנפח 1.3 ליטר אבל עם עוד עשרות סוסים באורווה. אנחנו כאמור קיבלנו למבחן את הדגם היקר ביותר, שמגיע עם מנוע בנזין, 160 כוחות סוס, ותיבה אוטומטית בת 7 הילוכים. גם המומנט התחזק לעומת העבר. בנוסף, ניסאן מציעה את הקשקאי גם עם מנוע דיזל 1.6.

ולמרות התוספת, ההאצה הייתה סבירה. כלומר, לא עפתי, תרתי משמע. אצל המתחרות המצב לא בהכרח טוב יותר – אבל קחו בחשבון, בלי קשר לקשקאי, שבכסף שעולה מכונית מהסגמנט של קשקאי – אולי עדיף רכב מנהלים עם מנוע חזק יותר, מאשר לשבת גבוה ועם פוזה אבל עם מנוע חזק פחות.

נוחות הנסיעה הייתה טובה, אך חישוקי המגנזיום הגדולים (כנ"ל) פגעו בה. ולמרות המראה הקרבי שלה, המכונית אינה מיועדת – כמו מתחרותיה – לנסיעה בשטח. צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד לכל 14 ק"מ של נסיעה משולבת.

מחיר לדגם הנבחן: 164,900 שקלים (ללא אגרת רישוי; דגם הכניסה של קשקאי מתחיל ב-132,990 אך עם פחות אבזור ופחות כ"ס) | מנוע: בנזין 1.3 סמ"ק, 160 כ"ס | זינוק מ-0 ל-100 שניות: 10.1 שניות  | מומנט: 27.4 קג"מ ב-3500 סל"ד | מרווח סרנים:  2646 מ"מ | נפח תא מטען: 561 ליטרים | כריות אוויר: 6  | רמת אבזור בטיחותי: 11 | דרגת זיהום אוויר: 5

   

צילום: מנדי ריזל

תגובה אחת ל: "חזקה ומאובזרת, רק לא עפה: ניסאן קשקאי"

  1. מה אם נוחות נסיעה פעילות הבלמים המיתלים שימושיות ???? כתבת שום כלום כתב רכב שאין לו מושג אייך לבחון רכב !!

כתיבת תגובה