חזר לכם שיק? לא תהפכו למוגבלים

בשורה לנתונים בחל"ת שלא יודעים מהיכן יבוא הכיסוי להוצאות: שר המשפטים הודיע אמש לח"כ מקלב כי בתוך 48 שעות הממשלה תפעיל תקנות לשעת חירום שיקבעו כי לא יוגבלו חשבונות פרטיים ועסקיים שחזרו להם שיקים בתקופת משבר הקורונה

צ'קים | אילוסטרציה. צילום: S1001, שטארסטוק

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס אמש לפניית חבר הכנסת אורי מקלב מוקדם יותר והודיע כי הממשלה תעביר תקנות לשעת חירום בכדי להורות לבנקים בישראל שלא להגביל חשבונות פרטיים או חשבונות עיסקיים בהם קיים קשיים בתזרים המזומנים, עקב משבר הקורונה.

כידוע החוק בעניין שיקים ללא כיסוי דרקוני ומחמיר ביותר באופן שבמקרה שחזרו 10 שיקים, החשבון הופך באופן אוטומטי לחשבון מוגבל, שמשמעותו הגבלה כמעט מוחלטת על התנהלות פיננסית.

בפנייתו אתמול בבוקר לשר המשפטים כתב ח"כ אורי מקלב כי "בעקבות מגיפת הקורונה, הוטלו על רבבות בעלי עסקים ואזרחים פרטיים הגבלות קשות כמו בידוד ביתי, פיטורין, יציאה לחל"ת או סגירת העסק דבר אשר מקשה על פרנסתם.

"עקב סגירת העסקים ופיטורי העובדים, אין הכנסות, ההמחאות שניתנו לספקים לא מכובדות מחוסר כיסוי, ובעלי העסקים ועובדים שלא קיבלו את שכרם נותרו בפני שוקת שבורה", כתב מקלב. "בעקבות כך", הוסיף, "רבבות חשבונות בנק של בעלי עסקים צפויים בתקופה הקרובה להפוך לחשבונות מוגבלים, לפי חוק שיקים ללא כיסוי, מה שעלול להביא לקריסתם המיידית".

כאמור, שר המשפטים פעל במהירות והודיע אתמול בשעת ערב לח"כ אורי מקלב שהממשלה בתיאום היועץ המשפטי לממשלה תאשר בקרוב את התקנות המאפשרות להשעות לתקופה זו את הוראות החוק בעניין הגבלת חשבונות בנק שחזרו בהם צ'קים. באופן שהבנקים לא יגבילו בתקופה זו את החשבונות בהם קיימים קשיים בתזרים המזומנים.

2 תגובות ל: "חזר לכם שיק? לא תהפכו למוגבלים"

  1. זה דבר שיעזור לעסקים חצי מדינה בדרך להגבלה שיקים ללא כיסוי אין עבודה מכה חזקה לעסקים

  2. הוראה גרועה. צ'קים של עסקים בריאים שמנהלים תזרים נכון, יחזרו בגלל ההיתר למקבלי השירות מהם להחזיר צ'קים. שר משפטים מבריק. כל כך מבריק שעדיף שיעבוד בווקס בפנצריות. היחידים שלא ייפגעו הם הבנקים. הם פרה קדושה (וחולבת). מה שצריך לעשות זה שהמדינה תזרים ישירות לעסקים, ללא תיווך בנקאי, וללא ריבית. לבנקים יש מספיק כסף והם מסתכלים לאופק של אחרי המשבר: אגלה לכם את העתיד הנוגע ל"אויב הבלתי נראה… (!)" הבנקים יביאו פרטיים ועסקיים לממש נכסים כדי לשרוד. הם רוצים את הבית שלכם. אין (וירוס) חדש תחת השמש. שימו לב והישמרו לנפשותיכם.. מהבנקים. הווירוס יעלם, הבנקים כאן כדי להישאר, כמו משקולת בגרון שלכם, הרבה הרבה זמן אחרי משבר הקורונה, אשר משרת אותם כמו חלום ורוד.

כתיבת תגובה