מתיחת פנים בחיפה: בסיסי צה"ל יפונו לטובת שדה התעופה

בשטחים הנוספים שיפונו, יוקם פארק תיירותי במורד נחל הקישון בשטח של 586 דונם וכן יוקם פארק לוגיסטי חדש, בשטח של 380 דונם אשר ישרת את נמל המפרץ. יונה יהב: ההסכם שנחתם היום הופך את חלום למציאות.

מפרץ חיפה. צילום: חן ליאופלד, פלאש 90

היום נחתם הסכם היסטורי בין משרדי האוצר, הביטחון, רשות שדות התעופה, רשות מקרקעי ישראל, חברת נמלי ישראל ועיריית חיפה לפינוי בסיס חיל האוויר במפרץ חיפה. התכנית כוללת הסכם רחב לפיו, במקום השטחים שיפונו, יורחב שדה התעופה אשר יאפשר טיסות ליעדים נוספים באירופה, כגון איטליה וטורקיה. כמו-כן בשטחים שיפונו יוקם פארק לוגיסטי לנמל המפרץ החדש ופארק תיירותי במורד נחל הקישון. בנוסף, כולל ההסכם תוכנית מעשית וביצועית ליישום חזית הים העירונית, אשר תפתח את הגישה לנמל חיפה ותכלול מרכזי תיירות, בילוי, מסחר ופנאי.

על פי התכנית, בשטח שיפונה תעשה רשות שדות התעופה שימוש למטרת הרחבת שדה התעופה הקיים בחיפה, הארכת מסלולי ההמראה והנחיתה במאות מטרים, דבר אשר יאפשר טיסות ליעדים רחוקים יותר, מכפי שניתן כיום. הרחבת שדה התעופה תיעשה באופן הדרגתי, כך שהוא יקלוט חלק מהפעילויות שהתקיימו עד כה בשדה התעופה בהרצליה, שפעילותו תופסק בהדרגה. בשטחים הנוספים שיפונו, יוקם פארק תיירותי במורד נחל הקישון בשטח של 586 דונם וכן יוקם פארק לוגיסטי חדש, בשטח של 380 דונם אשר ישרת את נמל המפרץ שיחל לפעול בשנת 2020 ויכללו מחסנים לוגיסטיים ומשרדי חברות העוסקות בתחום הנמלי, כגון: עמילות מכס, שילוח ימי וכד'.

יונה יהב: "ההסכם שנחתם היום הופך את החלום שלנו למציאות. החזון של נמל חיפה מתממש והופך לתכנית מעשית וישימה, יוקמו מתחמים חדשים של פארקים ומיזמי תיירות ויתווספו עוד אלפי מקומות תעסוקה. אני מודה לשר האוצר, שר הביטחון ושר התחבורה על ההסכם שישנה את פניה של חיפה".

כתיבת תגובה