ח"כ גפני בוועידה כלכלית: "הגירעון – כשל מנהיגותי"

בוועידה שנטלו בה חלק בכירי המשק, דירקטורים ויו"רים, בעלי חברות, מנכ"לים וסמנכ"לים ועוד, אמר ח"כ גפני, כי הגירעון נוצר מכשל מנהיגותי • "עברנו מערכת בחירות אחת וכעת בגלל גחמה הולכים לבחירות חדשות. נבחרי הציבור ואני בתוכם לא עושים כלום. יש ערמה גדולה של דברים שצריך לעשות ולא עושים כלום"

הוועידה הכלכלית ה-3 מבית מידע כנסים | צילום: דרור סיתהכל

השבוע התקיימה הוועידה הכלכלית הרביעית מבית 'מידע כנסים', אשר שילבה בין היבטים פיננסים קלאסיים שהינם אבן יסוד בכלכלה העכשווית, לבין התמקדות בחדשנות ואי הוודאות אליו צועד עולם הכלכלה הגלובלי. במסגרת הוועידה, שהנחתה ליאור קינן, כתבת כלכלה ותחבורה ומגישת חדשות ערוץ 13, לקחו חלק בכירי המשק, דירקטורים ויו"רים, בעלי חברות, מנכ"לים וסמנכ"לים, CFO's, מנהלי סיכונים/ מיזוגים ורכישות, כלכלנים, עורכי דין, רואי חשבון, מנהלי חדשנות, סטרטאפים ויזמים, מגזר ציבורי ואנשי פינטק.

את הוועידה פתח עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ונשיא לשכת המסחר תל-אביב והמרכז, שדיבר על הייצוא הישראלי. הוא אמר, כי בשנת 2018 ייצוא הסחורות של ישראל הסתכם ב-54 מיליארד דולר והדבר יצר לנו גרעון בייצוא הסחורות לעומת ייבוא של 17.5 מיליארד. תחום ייצוא שירותים הגיע ל- 50 מיליארד ב-2018, ויצר לנו עודף בייבוא לעומת הייצוא של 19.5 מיליארד דולר.

"בבחינת מבנה התעסוקה במדינת ישראל, מתוך 2.5 מיליון עובדים במגזר העסקי, 1.8 נמצאים במגזר המסחר והשירותים, לעומת 525 אלף בלבד במגזר התעשייה. ההבדלים האלו הם לא הבדלים לנקודת זמן, אלא נמצאים בדינמיקה נמשכת. בעשר השנים האחרונות מספר העובדים בתעשייה ירד ב2% אחוז ואחוז העובדים במגזר השירותים עלה ב- 40%. לטענתו, משרדי הממשלה טרם עיכלו את השינוי הדרמטי הזה בכלכלת ישראל.

ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, התייחס בדבריו לבחירות הכפויות ואמר כי "עברנו מערכת בחירות אחת וכעת בגלל גחמה הולכים לבחירות חדשות. נבחרי הציבור ואני בתוכם לא עושים כלום. יש ערמה גדולה של דברים שצריך לעשות ולא עושים כלום". גפני הפתיע את הציבור כשענה על השאלה שהוצגה בפניו "למה קרה הגרעון?" – והשיב "אני אומר שזה חוסר מנהיגות".

 

בנושא החם של העלאת גיל הפרישה לנשים, אמר גפני כי "כיום אישה בת 60 היא צעירה. אין סיבה שלא יעלו את גיל הפרישה. המדינה מפסידה הרבה מאד כסף ללא סיבה. ישנו חוק שהוצאתי אשר תמכו בו ארגוני הנשים להעלאת גיל הפרישה. אלא שאגף התקציבים הגיעו לוועדה והתנגדו. אמרתי בואו  ניגש לחקיקה ונתפשר. עד לרגע זה הם לא הסכימו.  אם הכנסת הייתה עובדת ואפשר היה לחוקק חוקים פרטיים, היה אפשר לדאוג לנשים", קבל גפני בפומבי.

עו"ד עמית חדד, ראש משרד חדד רוט ושות', אמר בשיחה 1:1 עם ליאור קינן כי "התפיסה הנאיבית של כל אחד מאיתנו שרק אם נפעל על פי צו מצפוננו, נמנע מלהגיע לחקירת משטרה". לדבריו, "כל אחד צריך לדעת מה מותר ומה אסור". הוא התלונן על כך כי "בחברה הישראלית הדין הפלילי נמתח עד שמכסה את כל אורח חיינו". לטענתו, "עברות צריכות להיות תחומות במקום הטבעי שלהם, אין מקום ליצירתיות". הוא אפילו הרחיק לכת ואמר כי "תובע במשפט פלילי לא צריך להיות יצירתי, הוא צריך להיות האדם המשעמם ביותר שאפשר לדמיין. הוא צריך להסתכל על העברה ולראות רק מה שיש בה".

כתיבת תגובה