חנה וסע : זמינות ויעילות הרכבת בבית שמש מצריכה הגדלת מקומות חניה

לקראת ראש השנה יחנך החניון שיוסיף עוד 160 מקומות חניה לנוסעי הרכבת * עם השלמת החניון החדש נגיע  ל-300 מקומות חניה לנוסעי הרכבת, אך היעד שלנו הוא להכפיל את המספר", אומר סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג בסיור שנערך באתר העבודות להקמת החניון החדש יחד עם בכירי העירייה

העבודות להקמת החניון השלישי של הרכבת בכניסה לעיר, נכנסו בשבועות האחרונים להליך המאסיבי שלהן, ולכך נערך בבוקרו של יום שלישי השבוע סיור באתר העבודה של החניון החדש, סיור בו השתתפו בכירי העירייה יחד עם מנהלי הפרוייקט מטעם רכבת ישראל.

מצוקת החנייה בתחנת הרכבת בבית שמש היא מצוקת החניה הגדולה בעיר, מדי יום ביומו משתמשים אלפים מתושבי העיר וסביבותיה בשירותי הרכבת בכדי לנסוע לאזור המרכז, רבים מהם מגיעים ברכבם עד תחנת הרכבת, הם מתכוונים להשאיר את הרכב בחניה ולהצטרף לרכבת, אבל בהעדר מקומות חניה, האפשרות הזו הופכת לקשה שלא מעט גם מוותרים עליה בשל כך.

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג שלקח את נושא מצוקת החניה כפרוייקט אישי, הביא להסדרת חניון בסמיכות לרכבת, חניון נוסף שנחנך לפני כשנה עם 55 מקומות חניה מאחורי ביג-פאשן, ועתה ניצב חניון שלישי על הפרק, חניון עם 115 מקומות חניה, שעליהן העירייה מתכוונת להוסיף מצידה עוד כ-60 מקומות חניה.

החניון השלישי שבו נערך הסיור, הוא חניון שמוקם על אדמת המינהל, בעבר הוא שימש עבור התברואה העירונית, ועתה הוא הופקע לצורך הקמת חניון. החניון יגיע עד אזור הרכבת, בסיומו יהיה שביל להולכי רגל שיוכלו דרכו להגיע הישר לתוך הכניסה לתחנת הרכבת, כך שלא יצטרכו לעשות את הדרך מהחניון ברגל חזרה לכיוון התחנה. אלו השבים מנסיעה ברכבת תהיה להם דרך קצרה עוד יותר, שכן לפי התוכנית יפתחו בגדר התחנה פתח רחב ליציאה כולל פתח עם נגישות.

בסיור שנערך ביום שלישי השתתפו שמואל גרינברג סגן ראש העיר, שלום אדרי חבר הנהלת העיר, עו"ד מתי חותה מנכ"ל העירייה, שאול פוקס מנהל אגף שפע, אורי צ'סטר אחראי תחבורה ציבורית, מאגף ההנדסה בן סומך סגן מהנדס העיר, נתן אזולאי אחראי נגישות, וצוות הנהלת הפרוייקט מטעם רכבת ישראל.

המשתתפים בסיור החלו בישיבת עבודה במשרדי הפרוייקט שם שמעו על התוכניות ועל היקף הפרוייקט שעלותו 6 מליון שקלים, וכן הובטח ע"י מנהל הפרוייקט מטעם הרכבת, כי לקראת ראש השנה יוכלו לחנוך את החניון החדש ולהכניסו לשימוש הציבור.

משם המשיכו המשתתפים לסיור בשטח, עמדו על המורכבות של הפרוויקט, ואנשי הפרוייקט הציגו בעיות שונות שהם צריכים להתמודד אתן. מטעם העירייה נאמר כי אחרי שיושלם הפרוייקט, העירייה תוסיף ותכשיר לצידו בשטח שנמצא ברשותה עוד מתחם חניה שיכול להתאים לעוד 60 מקומות חניה.

בסיומו של הסיור הודה סגן ראש העיר שמואל גרינברג לכל המסייעים להקמת החניון החדש שיביא עמו בשורה חשובה לתושבי העיר. הוא הודה לראש העיר משה אבוטבול על סיועו הרב, ליו"ר סיעת הליכוד שלום אדרי על הירתמותו לפתרון בעיות רבות שצצו על הדרך, וכן הודה לרכבת ישראל שמעמידה את המימון להקמת החניון החדש.

"עם השלמת החניון החדש, יהיו בתחנת הרכבת בבית שמש 300 מקומות חניה, אבל אנחנו לא מתכוונים לעצור כאן, אלא להוסיף עליהן עוד 300 מקומות חניה נוספים, חלקם מצידה השני של מסילת הרכבת, כאשר המטרה העומדת לנגד עינינו היא להוסיף כמה שיותר מקומות חניה, וכך להפוך את הרכבת לכלי תחבורה מרכזי לשירות תושבי בית שמש", אמר סגן ראש העיר שמואל גרינברג.

כתיבת תגובה