חשיפה: הקווים החילוניים תוגברו על חשבון הפעלת הקווים החרדיים

קווי התחבורה של הריכוזים החרדיים לא הושבו ושימשו לתגבור נסיעות במגזר הכללי • מערב חג השבועות: תותר הסעת 46 נוסעים בקו בינעירוני ו-49 נוסעים באוטובוס עירוני • האיסור על נסיעה בעמידה וישיבה מאחורי הנהג יימשך

תחבורה ציבורית בירושלים | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בשורה משמחת ביותר המיועדת למגזר החרדי. התחבורה המקשרת בין נקודות היישוב החרדיות חוזרת לפעולה מלאה, זאת לאחר השבתה כואבת של למעלה מחודשיים. החזרת התחבורה הציבורית לשגרה סוכמה אתמול (א') בפגישה במשרד הבריאות יחד עם שרי התחבורה והבריאות וסגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב.
התחבורה במגזר החרדי מתאפשרת לאור הסיכום בין שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין על הגדלת קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבינעירוני בכל רחבי הארץ. על פי הסיכום, החל מיום חמישי, ערב חג השבועות ה-28 במאי יורשו לנסוע בכל אוטובוס בינעירוני 46 נוסעים לעומת 23 עד כה. כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. עם זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 ל-49 נוסעים.
גורמים בכירים במשרד התחבורה אמרו לאיש התקשורת החרדי אורי שטיינר, כי בשל ההגבלה של 23 נוסעים לאוטובוס נוצר צורך לתגבר קווי שירות פעילים. אי לכך צמצמו במשרד התחבורה את מספר הקווים הפעילים ובנוסף ביטלו קווים ייעודיים וכדומה ותגברו עם האוטובוסים שהתפנו את הקווים.
שטיינר הסביר ל'ביזנעס' כי במילים אחרות, "זהו אישור לכך שהקווים החילוניים תוגברו על חשבון הפעלת הקווים החרדיים". לטענתו, ההגדרה 'קווים ייעודיים' היא מכבסת מילים כאשר אף לא תוגברו הקווים החרדים כדוגמת 400 ו-422 שכן החלו לפעול (קו 402 הוותיק והעמוס עדיין לא חזר לפעילות. ד"ש).
בשבועיים האחרונים, נוסעים חרדיים מכל הארץ יצרו קשר עם 'ביזנעס' וסיפרו על הקושי לצאת לעבוד בערים אחרות כאשר אין תחבורה מספקת. אבי, תושב קרית גת, סיפר: "אנחנו מרגישים כאן בעוצר, בגטו. אין תחבורה כלל לערים החרדיות. מי שרוצה לנסוע לבני ברק למשל, לעבודה, צריך לנסוע בשלושה אוטובוסים דרך תל אביב. זה מצב לא נורמלי בעליל".
הבשורה כעת היא, שמערב החג, התחבורה ציבורית מתחילה לחזור לשגרה שפויה והערים החרדיות ישתחררו מהעוצר התחבורתי שמשרד ממשלתי – האמור לשרת את כלל הציבור ללא הבדל – כפה עליהם.

הרכבת מאריכה את ההשבתה

עוד סוכם בפגישה כי רכבת ישראל תושב לפעילות מלאה בעוד שבועיים, ב-8 ביוני. הסיבה להארכת ההשבתה ברכבת היא בגלל השלמת החשמול ועבודות בינוי. ביקורת רבה נמתחה על הדחייה, מצד ארגוני נוסעים שחלקם קראו לעובדי משרדי התחבורה והבריאות לא לנסוע ברכבם עד להפסקת ההשבתה של קווי הרכבת.
בנוסף, מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75% מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.

2 תגובות ל: "חשיפה: הקווים החילוניים תוגברו על חשבון הפעלת הקווים החרדיים"

  1. באלעד תיגברו את האוטובוס לירושלים ולבני ברק על חשבון קווים אחרים הכתבה שלכם לא מדוייקת גם לא כל הנהגים חזרו לעבודה לא החזירו את בני ה 70 פלוס וגם חלק מהנהגים הערבים עקב שינויים בשכר

  2. באגד לא החזירו לפעילות את הקווים החרדים על חשבון הקווים החילונים.
    יש באגד קשר של שתיקה בנושא.

כתיבת תגובה