חשיפה: הרשת האוטונומית Q של רמי לוי פתוחה בשבת

רמי לוי ואבי כץ השיקו היום באופן רשמי חנות אוטונומית לקנייה בטכנולוגיה חדשנית: Q רשת חנויות בלי קופה • ההיפך מ'אמזון': במקום מצלמות ואלגוריתמים, המערכת של Q עושה שימוש בחיישני שקילה וראיית מכונה • המכונות מזמינות מוצרים חסרים בעצמן, והרשת תתאים למתחמי עבודה ויישובים קטנים שעד כה לא הייתה כדאיות בתפעול חנויות בתחומיהם • ומה באשר לשמירת השבת? ל'ביזנעס' נודע כי החנות בת"א, הראשונה שהושקה, פתוחה בשבת

אבי כץ ורמי לוי בהשקת Q | צילום: איציק בירן

עולם הקמעונאות בישראל מקבל מהפכה טכנולוגית חדשנית בתחום הקמעונאות עם רשת חנויות חדשה שתושק החודש ותציע חווית קניה ייחודית המבוססת על פיתוח ישראלי מקורי ובלעדי.

רמי לוי ואבי כץ, משיקים, בשיתוף חברת הסטארטאפ 'CYB-ORG AUTO SHOP', את הדבר הבא בתחום הקמעונאות – Q, מיזם חדש של רשת חנויות המבוססות על קניה אוטונומית. הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע שתאפשר לו כניסה לכל חנויות הרשת ברחבי הארץ. הזיהוי הביומטרי ישמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, כאשר בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף. החשבונית תישלח באמצעות סמס.

ל'ביזנעס' נודע, כי החנות הראשונה פועלת מזה כעשרה ימים ברחוב רוטשילד בתל אביב, והיום הושקה באופן רשמי. עם זאת במענה לשאלת 'ביזנעס' נמסר מדוברות הרשת, החנות בת"א פועלת 24/7 – כולל שבתות וחגים.  נדגיש, כי החנות מתופעלת ללא מגע יד אדם וללא עובדים, ובכל זאת, בעין יהודית, יש בכך טעם לפגם, בפרט כששני השותפים המרכזיים במיזם, מקפידים על שמירת שבת.

כל שניתן לתהות הוא, האם הדבר ישפיע על עסקיו הנוספים של רמי לוי (ישראייר, סלולר ועוד) שהקפיד עד כה שלא להעניק כל שירות בשבת? אין לדעת.

כמו כן, לכתבנו נודע עוד, כי קדמו למיזם סדרת ניסויים שנערכו ביישובים קטנים, שבין היתר, אליהם מכוונת הרשת.

כך זה פועל

קונספט הרשת החדשנית Q יציע את כל מגוון המוצרים הקיימים ברשתות המרקט – מגוון רחב של מוצרי ירקות ופירות ארוזים, מוצרי בשר מצוננים וקפואים, מוצרי חלב טריים, מוצרי פארם וטבע ואף coffee to go  – מוצרי קפה טריים כגון קפה הפוך שנטחן במקום. צרכני הרשת ייהנו מחסכון משמעותי בזמן קנייה, ממגוון מוצרים איכותיים וטריים ומחוויית קנייה חדשנית.

הרשת החדשה מהווה בהחלט יציאה מהקופסה בעולם הקמעונאות באמצעות פתרונות מבוססי אוטומציה ורובוטיקה, בשפה העברית, אנגלית, רוסית וערבית. הפיתוח החדשני מאפשר הטמעה והקמה מהירה וחסכונית של סניפים אוטומטים בערים, בישובים מרוחקים, במתחמי עבודה ומרכזי סחר גדולים, תוך יצירת פתרונות חדשניים, חסכוניים מבחינת עלות הקמה ותפעול. 

חנות הקונספט של Q בתל אביב | צילום: איציק בירן

מנגנון התפעול העצמאי של הרשת חוסך זמן ועלויות ומאפשר קניה זמינה, חכמה ונוחה, ללא קופות ותורים. המערכות מזהות מחסור במוצרים ומזמינות מלאי חדש  באופן אוטומטי. בנוסף, הן מנתחות את מספר המוצרים אותם לקוחות מחזירים ומזהות את המוצרים המועדפים על הלקוחות, ובכך המערכת מצמצמת עלויות בהזמנת סחורה חדשה. החנויות האוטונומיות, של Q מאפשרות הקמת סניפים במחיר אטרקטיבי גם בישובים קטנים ומתחמי עבודה, בהם לא משתלם לפתוח חנויות רגילות המבוססות על כח אדם המתפעל אותן.

לא כמו 'אמזון'

מערכת הסחר של Q, פותחה על ידי הסטארט אפ 'CYB-ORG AUTO SHOP' של היזם ארז גור ובניגוד למערכת של אמזון העושה שימוש במצלמות ואלגוריתמים, המערכת החדשנית עושה שימוש בחיישני שקילה וראיית מכונה. 

החנות כולה מרושתת באמצעים טכנולוגים חכמים. מנגנון הקניה עושה שימוש במערכת ארונות שקופים ומקררים מבוססי טכנולוגיה ייחודית של שקילה המזהה את הלקוח שלקח את המוצרים. המדפים החכמים המותקנים במדפים, מזהים את המוצרים שנלקחו והוחזרו מהם. המערכת המתקדמת לניהול ושליטה בנעשה בסניף, כוללת גם מעקב אחר לוגיסטיקה, מלאים סליקה וחיוב הלקוחות.

ויש גם מוצרי פארם. Q בתל אביב | צילום: איציק בירן

הקניה האוטומטית חוסכת זמן יקר של תור בקופה, כאשר בכל שלב בקניה, הלקוח מודע לסכום החיוב העדכני – דבר המאפשר שליטה בהוצאות הקניה בלי הפתעות בקופה.

ברשת מדגישים, כי המהפכה אינה רק בחיסכון רק בקופות אלא מדובר במערכת ניהול חכמה החוסכת עבודת מטה ועלותה נמוכה משמעותית מחנות קמעונאית מסורתית.

14 תגובות ל: "חשיפה: הרשת האוטונומית Q של רמי לוי פתוחה בשבת"

  1. נו באמת. גם כספומט ותחנת דלק פתוטחים בשבת אז מה – לא לקנות ממנה. אני מסורתי אבל תהיו רציניים

  2. נרצה או לא זה העתיד

  3. לתדלק בתחנות ש.שבת זה הפתרון וגם מחזק אותם .כספומט זה גולם ואתה משתמש בו לא בשבת.
    רמי לוי לא יפתח בשבת כך התחייב וגם לאבי כ"ץ יש קבלות ע"כ.

  4. יהודי ששומר שבת ..מצווה על שביתת חמורו ושורו ועבדו…וכו

  5. לא תהיה הצלחה, כישלון מוחלט, מה בוער לפתוח בשבת!!!!!!אדיוט

  6. לא יפה ולא מכבד לעשות את זה ככה

  7. לא פותחים בשבת תודה

  8. מי צריך את כל הקישקוש הזה בחייאת תקנו כרגיל כמו פעם הכי בטוח הטלפון נהפך להיות עבודה זרה שכל החיים יהיו סביבו
    דיי תתננתקו קצת מהרעל הזה

  9. איזו חשיפה! ממש תחקיר עומק נדרש פה, סוד שמור ומוגן

  10. טימטום….הרי השבת מקור הברכה , ואם חלק מהעסקים שלו פתוחים בשבת, הוא מסייע לעוברי עבירה…לא תהיה לו ברכה בכל העסקים…
    חבל רמי היקר….סגור את החנות תכבד את השבת.

  11. מכונות אוטומטיות. אין שם עובדים

  12. לכלכת רמי לא מתאים

  13. יש פיתרון למכירת רווח השבת לגוי כפי שמקובל בהרבה חברות גדולות בארהב כגון מחלבות ששיכות ליהודים כנל כל מי שמחזיק מניות של חברות מחללות שבת בסדר גו דל של בעל שליטה נכנס לגדר זה

  14. שמירת שבת מקור הברכה

כתיבת תגובה