טובה, אך טעונת שיפור

לרגל יום ההולדת 18 שחגגה השבוע פייסבוק, אור סגלוביץ' – המנהל האקדמי של קורסי השיווק הדיגיטלי ביחידה ללימודי המשך בטכניון – נותן את 5 החידושים ונקודות החוזקה במערכת הפרסום של פייסבוק, ואת 5 נקודות החולשה | מזל טוב

אור סגלוביץ | צילום: יח"צ

מזל טוב! פייסבוק, או בשמה החדש Meta, חוגגת החודש 18, ומזכירה לנו כל שנה מחדש שעדיין אנחנו לא יכולים לבסס קמפיין פרסומי בלעדיה. 

יום ההולדת הוא זמן מעולה להציג 5 חידושים אשר ישפיעו על כל קמפיינר לטובה בשנת 2022, ועוד 5 נקודות לשיפור שכל קמפיינר היה רוצה לראות, ושאולי עשויים להשאיר את פייסבוק רלוונטית לעוד שנים רבות.

5 חידושים ונקודות חוזקה במערכת הפרסום של פייסבוק לשנת 2022

הוספת מיקומים חדשים

פייסבוק לא מפסיקה להוסיף מיקומי מודעות חדשים, בשביל לפתוח למפרסמים פתחי פרסום שלא היו בו עד כה. כך למשל הוסיפה בשנה האחרונה את החיפוש בפייסבוק, מיקום ה-Reels החדש, שכבר זמין לכולם, פרסום בתוך הExplore באינסטגרם ועוד.

אם בעבר המון קמפיינרים בחרו בעצמם לרב את המיקומים, היום ניתן לבצע התאמה אישית לכל מיקום שנבחר וגם לראות את האפקטיביות של כל מיקום ולקבל החלטה נבונה מה להשאיר ומה לא.


חיזוק למידת המכונה של פייסבוק והורדת התלות בטרגוט מתקדם

אם יש דבר שפייסבוק מצטיינים בו, הוא יכולת למידת המכונה המעולה, כך שגם אם בחרנו קהל רחב מדי – פייסבוק ידעו לתקן ולדייק את הקמפיין תוך כדי ריצה.

ברגע שיש לנו את המסר הנכון לקהל הנכון – אפשר לסמוך על פייסבוק שהם ידעו להגיע לקהל הנכון, גם אם זה ייקח להם קצת זמן.

 

סוגי קמפיינים משופרים והצעת תכונות חדשות

פייסבוק ממשיכה להציע תכונות חדשות למפרסמים, שחלקם נמצאים בשלבי בטא ונראים מבטיחים מאוד.


כך לדוגמה, פייסבוק צפויים להציע קמפיינים משולבים המתבססים על העדפות המשתמש.


לדוגמה, אם פייסבוק יודעים שהמשתמש לא מרבה להזין את פרטיו בטפסי לידים, הם יציעו לו לדבר עם העסק במסנג'ר או בווטסאפ.


כניסה לאיקומרס מובנה במדינות נוספות בעולם

כבר יותר משנה שאנחנו ממתינים בציפייה להשקת הקילר-פיצ'ר של פייסבוק, שכבר קיים בארה"ב ובמדינות נוספות נבחרות, והוא היכולת שלנו לרכוש ישירות מהאפליקציה של אינסטגרם או פייסבוק, ללא תלות בחנות פיזית. המהלך הזה צפוי להיות כל כך משמעותי, כך שיתחרה ישירות בענקיות כמו אמזון וחנויות עצמאיות כמו שופיפיי ו-ווקמרס.

המשמעות הישירה היא שכל בעל חנות יוכל לסלוק ישירות מפייסבוק, בלי לפתח אתרים גדולים ומורכבים ובכך גם לקצר את זמן הרכישה של המשתמש ולפשט את התהליך. מבחינת אנשי השיווק, כנראה שנוכל לקצר תהליכים משמעותית ואולי להגדיל את ההחזר על ההשקעה בקמפיינים.

פרופילים מקצועיים בפייסבוק

העולם כפי שאנחנו מכירים אותו בפייסבוק עד היום היה מתחלק ל-2 – פרופילים אישיים ודפים עסקיים. פייסבוק הבינו שיש פרופילים אישיים שמוגדרים עסקיים לכל דבר, כלומר – מקצועיים לכל דבר, ולכן התחילו בפיילוט שנקרא "פרופיל מקצועי" (כרגע זמין רק בפייסבוק ארה"ב) – המשמעות היא שיוצרי תוכן יוכלו להשתמש בכוח הענק שצברו גם בשביל להרוויח כסף מהפרופילים האישי.

זה יהיה שימושי בעיקר לקמפיינרים שעושים קמפיינים לנותני שירות למיניהם שצברו המון מידע בפרופיל האישי.

5 נקודות חולשה לקמפיינים בפייסבוק ותכונות שנצפה לראות ב-2022

חסימות ופסילות מיותרות

פייסבוק היא עדיין אחת מהפלטפורמות עם כמות החסימות הלא מוצדקות הגדולות ביותר בעולם, והפתרון עדיין לא נראה באופק.

כולנו מכירים לפחות מספר אנשים שנחסמו בטעות בשל מייל אימות שנבלע להם בין כלל המיילים, או כי לא היו פעילים מספיק זמן ברמה הממומנת.

ריבוי כלי פרסום מיותרים

בעבר הרחוק, פייסבוק עשתה בחוכמה כאשר איחדה את הPower Editor- עם הAds Manager- אשר הציעו תכונות דומות, בזמן שלא הייתה הצדקה ל-2 פלטפורמות במקביל אשר עושות את אותו הדבר.

כיום פייסבוק חוזרת על הטעות ומציעה מעין כלי ביניים בשם Business Suite, אשר לטענת רבים מיותרת ומסורבלת. כדאי שפייסבוק ישקיעו משאבים להנגיש את הכלי המרכזי ולא לייצר כלים נוספים שרק יסרבלו את תהליך הפרסום.

שיפור שירות הלקוחות והנגשתו

אנחנו ב-2022, ועדיין יש עסקים רבים שמתקשים לקבל מענה ראוי מפייסבוק ולא יודעים עם מי ליצור קשר. נכון, יש אופציה לעלות מול נציג, אבל גם האופציה הזו לא זמינה באופן מלא ובמקרים רבים התשובות שמקבלים מהנציגים הן גנריות ומסתכמות ב"נעביר לצוות הפנימי", שבמקרים רבים לא פותר את הבעיה. הגיע הזמן שב2022 יהיה מוקד טלפוני מסודר למפרסמים שיתן מענה לכל תקלה.

מלחמה בסקאם ובהאקרים שרק הולכים ומשתכללים

כמעט שאין יום שעובר בלי שהמפרסמים ייתקלו בהודעת הסקאם התורנית, המזהירה את הלקוח מחסימה אם לא יבצע "אימות" באמצעות דף המתחזה לפייסבוק. מדובר בהאקרים שפותחים דף עסקי עם הלוגו של פייסבוק או אחד השירותים של פייסבוק, מתייגים את הדף העסקי ושולחים לדף עם הנראות המדויקת של פייסבוק, המשתמש הממוצע (שיכול להיות גם הלקוח שלנו) עשוי ליפול בפח.

במידה שההאקרים יצליחו להיכנס לחשבון, הם עשויים לבזבז עשרות אלפי שקלים בזמן קצר עבור קמפיינים ספונטניים שהם יקימו, ולמרות שחברות האשראי לרב יודעות לזכות אותנו על זה, פייסבוק עשויים לחסום את החשבון לצמיתות, גם אם הם מבינים שזו רק הייתה פריצה.

חוסר יכולת לשלוט על מיקומים ב-Audience Network

לפייסבוק יש רשת שותפים שנקראת Audience Network, שהיא למעשה רשת שמכילה אלפי אפליקציות ואתרים לנייד, שמטמיעים את הפרסומות שלה. המשמעות עבור המפרסם היא שאנחנו נוכל להופיע גם במיקומים נוספים שהם לא רק פייסבוק ואינסטגרם. אבל הגיע הזמן שנקבל את השליטה על האפליקציות שנופיע בהם, לצד האפליקציות שלא נופיע בהם.

כתיבת תגובה