טרנד המצלמות הכפולות: למה צריך כל כך הרבה מצלמות?

מכשירים באים והולכים ולפחות אחת לשבוע אנו מתוודעים לקיומו של מכשיר נוסף • בעוד המשתמשים הצליחו לחרוש את המכשירים החדשים מכל כיוון, אצל מרביתם המצלמה הכפולה נותרה בגדר תעלומה • התשובה – בפנים

עם 6 מצלמות. ה-V30 של LG | צילום: Aaron Yoo, flickr

מה המשותף לאל ג'י, סמסונג, אפל, וואווי, שיאומי, גוגל וואן פלוס ובערך כל חברת סמארטפונים? מעבר לעובדה שכולם מוכרים סמארטפונים כולם גם הוציאו טלפון עם לפחות 2 מצלמות (או בשמם המקצועי: Dual Camera).

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

סמסונג הגדילו לעשות והכניסו 4 מצלמות לגלאקסי נוט 9 החדש. אם חשבתם שזה השיא, כנראה שלא פגשתם את האל ג'י החדש – דגם ה-V30 ששולבו בו לא פחות מ-6 מצלמות. אז האם אנחנו באמת צריכים את כל המצלמות האלו?

התשובה לשאלה הזאת תלויה בדגמים השונים ובמה שהמצלמה הכפולה עושה בכל סמארטפון. מסתבר שיש מספר סיבות שונות להימצאותה של עדשה כפולה בסמארטפונים שלנו, ננסה לסקור את הסיבות השונות.

"טובים השניים"

אחד מהקונפליקטים שיש ליצרני הטלפונים הוא האיזון שבין הרצון בעדשה רחבה עם צמצם נמוך ככל האפשר לבין צמצם גבוה יותר. צמצם נמוך מאפשר למצלמה לקלוט פרטים רבים ככל האפשר ולהוסיף לחדות של התמונה, אך 'הנזק המשני' הוא שצמצם נמוך לא מצלם טוב תוך כדי תנועה.

כאן באה שיטת "טובים השניים", בעזרת שילובן של שני העדשות – אחת רחבה יותר ואחת פחות. שני התמונות מצולמות ועוברות תהליך של שילוב דיגיטלי שבו החלקים הפחות טובים של התמונה מנוקים ממנה.

מכשירים שבהם השיטה מיושמת: iPhone 7 Plus, 8 Plus ו- X; Samsung Galaxy Note 8, Galaxy S9, Huawei כבוד 8, LG V20, ו V30.

זום כפול

אחד הדברים היחידים שאי אפשר להכניס לטלפון סלולרי בגלל גודלו הוא זום אופטי. בגלל המבנה של עדשות זום והצורך שלהם במנוע אף חברה לא מטמיעה מצלמה עם עדשת זום אופטי. הפתרון לבעיה הזאת בא בצורת עדשה כפולה כאשר כל עדשה מכוונת מראש לזום אחר ובזום אין המצלמה פשוט מחליפה עדשה.

מכשירים שבהם השיטה מיושמת: iPhone 7 Plus, 8 Plus ו- X; Samsung Galaxy Note 8, Galaxy S9, LG G4, G5, G6, V20, ו V30.

צבע כפול

על מנת לתת צבע עמוק וחד יותר יש 2 עדשות שונות. אחת קולטת צבע ועדשת מונוכרום שקולטת רק צבעי שחור ולבן. התוצאה היא תמונה אחת צבעונית שבעצם צולמה על ידי 2 העדשות ועברה עיבוד, מה שמספק יכולת עמוקה יותר לקלוט צבעים בצורה חדה ועמוקה הרבה יותר.

מכשירים שבהם השיטה מיושמת: Huawei P9, P10, P20, and P20 Pro, Honor 8 and 9, Mate 10

כיום רק למספר מצומצם של טלפונים יש מספיק עדשות כדי להריץ את שלושת המתודות לצילום כפול (Huawei P20 Pro לדוגמה) ורוב הסמארטפונים בעלי מערך צילום כפול לא משתמשים בכל השיטות וחשוב לבדוק על כל טלפון מה הסיבה למצלמה הכפולה שיש בו.

כתיבת תגובה