יהדות התורה דורשת: פתרונות דיור במודל מתוכנן לשלב האכלוס

מצביעה על אחיסמך כמודל של פתרון, הכולל כבר באכלוס את מרבית הצרכים הבסיסיים של הציבור • יהדות התורה תדרוש קידום תכניות התיישבות חרדיות בכלל הערים המעורבות ברחבי הארץ מצפון לדרום, שתכלולנה את כל צרכי הציבור מראש • על הכוונת: סירקין הקטנה והעיר שפיר סמוך לקרית גת

הכניסה לגני איילון - אחיסמך | צילום: 'ביזנעס'

הבחירות עוד לפנינו, אך ביהדות התורה יודעים ששלבי המו"מ הקואליציוני נקבעים ברובם ברמת ההצהרות בערב הבחירות, כסמן ברור למרכיב הקואליציה הבאה.

עתה, עם סיום תנופת האיכלוס באחיסמך – 'גני איילון' שבלוד, תוך היערכות אינטנסיבית לאכלוס השכונה ופתיחת שנה"ל בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר יאיר רביבו שפועל רבות כדי שמוסדות החינוך יפתחו באופן סדיר, חשף ח"כ יעקב אשר את פתרון מצוקת הדיור החרדית, במתווה יהדות התורה.

"אחיסמך היא דוגמה מצוינת לדרישתנו להקמת שכונות חרדיות בערים מעורבות נוספות ברחבי הארץ, תוך מתן פתרונות מעשיים וברורים למצוקת הדיור של הציבור החרדי. ללא ספק", אמר ח"כ אשר בראיון לבצלאל קאהן ב'קול חי' היום, "זו תהיה דרישה אולטימטיבית שלנו בקדנציה הבאה כתנאי להצטרפות לקואליציה".

בשיחה עם 'ביזנעס' מאשר ח"כ אשר כי יהדות התורה תדרוש קידום תכניות התיישבות חרדיות מאסיביות של לפחות 3,000 יחידות דיור חרדי בכל מיזם בנייה גדול בישראל בכל רחבי הארץ. כך למשל, השכונה המזרחית שעתידה להיבנות בגן יבנה, שכונה נפרדת וחדשה בקרית מלאכי, בבאר שבע ועוד, והבנייה העתידית בשפיר שלצד קרית גת, עומדות עתה על הפרק כפי שכבר נחשף בעבר.

 

בנוסף, מדגיש ח"כ אשר, כי הדגש שיינתן יהיה על כך ששכונות אלה תכלולנה את כל צרכי הציבור מראש, בדיוק על פי מתווה אחיסמך שהוכיח את עצמו.

כמו כן, הדגיש ל'ביזנעס', כי ביהדות התורה לא שוכחים את בניית 17,000 הדירות במתחם סירקין שאף לא דירה אחת מהן תיועד לציבור החרדי, ולפיכך המפלגה תדרוש לייעד לפחות 3000 יח"ד בתכנית הנלווית למתחם 'סירקין הגדולה' את מתחם 'סירקין הקטנה', שניתן לכלול בו כמעט 4,000 יח"ד באזור המרכז כפתרון שפוי למגזר החרדי ממעמד הביניים ומעלה.

5 תגובות ל: "יהדות התורה דורשת: פתרונות דיור במודל מתוכנן לשלב האכלוס"

  1. יפה שנזכרו שהציבור שלהם אמור לגור איפה שהוא.
    מעט מידי, מאוחר מידי.
    מצביע זהות.

  2. ברור,חייבים להיספח לציבור חילוני שיפרנס אותם. שיממן את כל מבני הציבור הדרושים שלהם. שישלם עבורם את הארנונה

  3. בשביל מה צריך ללכת לשכונות קטנות כאלה ואחרי זה בכל מקום כזה להתמודד עם הקשיים של מקום חדש, במקום זה תלכו למקומות שמתבססים כבר ויש להם פוטנציאל גדול יותר (וכן, אפילו אם הוא קצת יותר רחוק, אבל הוא יכול להיות עיר לעצמו ולא שכונה בעיר חילונית שהיא תמיד תישאר "צל" של עיר חרדית אחרת כי את כל הצרכים החרדיות וכן חנויות או עבודה יצטרכו לנסוע לאיזורים החרדיים שכן אי אפשר להשקיע ל400 משפחות בשום עסק וכד', ומלבד זאת שהמחירים שם גם לא שפויים כך שלרוב הציבור גם אין את ההיתכנות לקנות שם, ואז לא הרווחנו שום דבר, בעוד שהפריפריה צומחת ועולה עוד עוד

  4. ל"ישראלית"
    יש לך טעות אחת
    הארנונה של החילוניים לא מפרנסת את החרדים
    אלא שהמדינה דואגת למרכזים מסחריים ולתקציבי פיתוח רק לערים חילוניות
    ואת הערים החרדיות משאירה מאחורה עי' ערך ביתר עילית ומודיעין עילית ששנים מבקשים אישורים למרכזי תעשיה ולא מקבלים
    לכן אין ברירה רק להיכנס לערים קיימות ולקבל שם פרנסה בכבוד

  5. ל"ישראלית".
    לא נמאס לך מנטל המס? לא נמאס לך שהמדינה עושקת אותך בזמן שמיליון איש נהנים מהכסף הגדול?
    בואי, את מוזמנת. חזרי בתשובה והצטרפי לחגיגת הכספים הגדולה של כל הזמנים.
    הכסף הגדול נמצא אצלנו. לא משלמים מיסים, לא הולכים לצבא, לא מממנים מבני ציבור ומרוויחים מידי חודש הון מתמיכות וקצבאות.
    מצטרפים ונהנים.

    *ההצטרפות חינם ואינה כרוכה בדמי מנוי או תשלום כלשהו למעט שמירת שבת ומצוות בלבד.

כתיבת תגובה