יוחננוף רוכשת את השליטה ב'זול סטוק' בכ-45 מיליון שקל

עסקת ענק בענף רשתות הדיסקאונט: יוחננוף רוכשת כ-50.1% מ'זול סטוק', הרשת השנייה בגודלה בישראל • המחיר הוא לפי שווי של כ-90 מיליון שקל • זול סטוק מונה מעל חמישים חנויות ברחבי המדינה וצפויה להתרחב למעל 60 חנויות חדשות עד סוף מאי • יוחננוף רואה בכניסה לתחום המוצרים והטיפוח לבית הזדמנות משמעותית לצמיחה – ונבחנת גם אפשרות הנפקה עתידית • ניהול זול סטוק יישאר בידי ההנהלה הקיימת

בחתימת ההסכם, נראי:ם: עו"ד חזי סידון, רו"ח עוז יוסף, עו"ד צחי נחום, עו"ד איתי הפלר, עו"ד עודד עוז, יושבים: עו"ד אמנון שורק, אדיר ונונו מבעלי זול סטוק, איתן יוחננוף, וסהר כוכבי מבעלי זול סטוק | צילום: אבי לוי

רשת המרכולים המתרחבת 'יוחננוף' התקשרה בהסכם לרכישת השליטה (כ-50.1%) ברשת זול סטוק תמורת 45 מיליון שקל, לפי שווי של 90 מיליון שקל. זול סטוק, רשת ריהוט, איחסון ומוצרים לבית, מפעילה מעל-50 חנויות דיסקאונט ברחבי המדינה ועד חודש מאי צפויה החברה להפעיל 10 חנויות נוספות. זול סטוק מנוהלת על ידי אדיר ונונו וסהר כוכבי, שיחזיקו אחרי הרכישה כ-49.9% (כ-29.95% ו-19.95% בהתאמה).  הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של יוחננוף. הכנסות כל קבוצת זול סטוק (לרבות הכנסות סניפים בזכיינות) בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ- 230 מיליון שקל.

הרשת שבבעלות משפחת יוחננוף מונה כיום 28 סניפי סופר-שוק בפריסה ארצית. עד סוף 2021 צפויה החברה להפעיל 35 סניפים לפחות. הרשת שהחלה את דרכה כחברה סיטונאית בשנות השבעים – ונוסדה על ידי אילנה ומרדכי יוחננוף – מנוהלת ונמצאת עד היום בשליטת משפחת יוחננוף. בשנת 1992 החלה החברה בפעילות קמעונאית מורחבת ומנוהלת על ידי משפחת יוחננוף ושומרת כאמור על צביון משפחתי בהובלת המנכ"ל איתן יוחננוף. בשנת 2019 הונפקה החברה לציבור בבורסה הישראלית וניירות הערך שלה נסחרים כחלק ממדד ת"א 90.

זול סטוק הינה רשת חנויות בפריסה ארצית לממכר קמעונאי של מוצרים לבית ומוצרים אחרים במחירים תחרותיים (דיסקאונט). הרשת מייבאת ומוכרת בחנויות מוצרים מסוגים שונים, כגון ציוד לתלמידים, כלי בית, כלים חד פעמיים, מוצרי פלסטיק, כלי אחסון, מוצרי נקיון, צעצועים, מתנות, חפצי נוי, מוצרי אחסון, כלי מטבח ועוד. חנויות זול סטוק מחזיקות בהיתר ופועלות בשעת חירום, בשל היותן מוכרות מוצרים חיוניים על פי הגדרת ממשלת ישראל.

זול סטוק רשמה הכנסות של כ-71 מיליון שקל בשנת 2020, עלייה של כ-27% לעומת הכנסות של כ-56 מיליון שקל בשנת 2019. הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.3 מיליון שקל בשנת 2020 (שיעור של כ-17% מהמכירות), הרווח הנקי הסתכם בכ-8.7 מיליון שקל ב-2020.

רכישת השליטה בזול סטוק תיעשה באמצעות רכישת מניות המהוות כ- 50.1% מן ההון המונפק והנפרע של שתי החברות הפרטיות המרכזות את פעילות זול סטוק: י. טליה יבוא ושיווק בע"מ, המחזיקה ומפעילה (באמצעות חברות בנות או זכיינים) את רשת החנויות. העסקה כפופה לכך שטרם השלמתה תבוצע החלפת מניות ללא תמורה כך שטליה תחזיק במלוא הון המניות המונפק והנפרע (כחברה בת בבעלות מלאה) של-ב.א. זול סטוק הפצה בע"מ, הפועלת כזרוע היבוא וההפצה של 'זול סטוק'.

יוחננוף תרכוש את המניות מארבעת בעלי המניות הקיימים של קבוצת זול סטוק (לא בחלקים שווים) כך שלאחר הרכישה בעלי המניות בקבוצה יהיו יוחננוף (כ-50.1%), אדיר (כ- 30%) וסהר (כ- 19.9%) בלבד. אדיר וסהר ימשיכו לנהל את הרשת ויהיו זכאים למענק בגין תוצאות.

איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת יוחננוף: "העסקה עם זול סטוק היא חלק ממהלך אסטרטגי של הרשת להתרחב ולהגיע לכל בית בישראל באמצעות פעילות משיקה לפעילות קמעונאות המזון של יוחננוף. אנו מזהים פוטנציאל צמיחה בענף הדיסקאונט בארץ והסינרגיה בין פעילות החברות תייצר ערך רב ותשפר את חוויית השירות עבור הלקוח. בהתאם לחזון החברה, אנו צופים להגדיל את הפעילות בשיעור ניכר ולהציף את ערכה של זול סטוק תוך בחינת תנאי השוק מתוך כוונה לבצע הנפקה עתידית".

את יוחננוף ייצג בעסקה עו"ד אמנון שורק ממשרד עורכי הדין המבורגר עברון ושות'. את זול סטוק ייצגו בעסקה עו"ד עודד עוז ממשרד עורכי הדין עוז פוקס ועו"ד איתי הפלר ממשרד עורכי הדין מאיר הפלר.

כתיבת תגובה