יונדאי סנטה פה || זמן איכות על הכביש

הסנטה פה עשיר, מפנק ואיכותי – ובאותה מידה בטיחותי | מנגד, הוא גם עולה לא מעט, אבל המראה המסוגנן שלו והגימורים הפנימיים עושים את העבודה המרשימה | ובקיצור, אם אתם מחפשים רכב פנאי שבעה מקומות – קחו אותו לנסיעת מבחן.

יונדאי סנטה פה 2022 | צילומים: יצרן וביזנעס

אילולי שתי בעיות קטנות הייתי מכתיר את הסנטה פה כרכב הדגל של יונדאי. ראשית: בעידן שהדבר הכי חם זה הרכבים החשמליים של יונדאי אני כבר לא בטוח מהו רכב הדגל… שנית, הסנטה אינו הרכב הכי גדול של יונדאי, מעליו יש את הפאלסייד הזכור לטוב, שבחנו שלפני יותר משנה.

אז בואו נדבר על איכות.

מתחילים.

הנה עשר הנקודות שלנו על יונדאי סנטה פה:

1 . משפט אחד על ההבדל בין הפאלסייד לסנטה פה. לשניהם יש אמנם שלש שורות מושבים, רק שהפאלסייד יותר אמריקאי, מגודל ושרירי והסנטה פה אלגנטי, מתוחכם, ומתקדם יותר טכנולוגית.

2. העיצוב החיצוני מרשים. רואים שיש כאן רכב שעולה קצת יותר מרבע מיליון שקל. ואם בעבר אהבתי אותו פחות בשל תחושת הגבות שיצרו הפנסים הקדמיים, אחרי העדכון, המראה שלו הרמוני – ועם הסבכה הענקית הזו הוא מצליח לתת את התחושה של רכב גדול ויוקרתי. גם החישוקים הגדולים הולמים את המעמד.

3. מבפנים התחושה היא 'וואו'. נכון פגשנו את זה בסונטה אבל בסנטה פה – זה עוד יותר טוב: משטחי עור וחומרים איכותיים בצבע קאמל בכל מקום כולל הדשבורד הענק, משהו שלא רואים גם ברכבי פאר. לוח הבקרה מזכיר מעט תא טייס עם ריבוי מתגים בניגוד למקובל היום. בעין זה אולי נראה פחות מודרני אבל זה נח מאד ובטיחותי. מצטרפת אליה רשימת איבזור ארוכה שכוללת כמובן לוח מחוונים דיגיטלי, חלון גג ענק, ריפודי עור מאווררים בשני צבעים ועוד.

4. בטיחות אקטיבית: יש לסנטה פה את כל מה שמקובל בעולם הרכב. כתבתי בעבר שבדגמי יונדאי זה גם עובד מרשים ונותן תחושת ביטחון חזקה לנהג. האם יש דברים חדשים? בהחלט! תרשמו: מערכת שמתריעה על שכחת ילד במושב האחורי, מערכת שסורקת את השטח בכל רגע נתון ואם יעבור רכב שעלול לסכן את אחד הנוסעים שברכב, הדלת פשוט לא תיפתח! זיהוי שטח מת שמוקרן על המסך המרכזי עם וידאו, מערכת שמתערבת במעבר נתיב ותמנע התנגשות אם הנתיב לא פנוי, מערכת אקטיבית למניעת פגיעה מאחור אם רכב חוצה, מערך מצלמות היקפי ועוד לא כתבתי הכל.

5. השורה השניה מרווחת מאד ומפוארת כמו השורה הראשונה. יש פתחי מיזוג כמובן, רק שאין בקרה לנוסעים כדי לכוון אותה.

6. הכניסה לשורה השלישית מתאפשרת רק מצד ימין, יונדאי קצת מתערבת לנו בבטיחות ומעדיפה שנאסוף ילדים רק מצד המדרכה. בנוסף תוכלו לקפל את המושב בלחיצת כפתור. ויש גם כאן פתחי מיזוג, שאפו!, לאיזה גיל מתאימים המושבים? לבני נוער – בסדר גמור. מבוגרים, לא!

7. תא המטען: כשכל המושבים פתוחים, לא גדול – כמקובל בקטגוריה.

8. המנוע דווקא לא השתנה מהדגם הקודם. יונדאי ישראל כבר לא מביאה יותר את מנוע הבנזין, והסנטה פה נמכר בישראל רק עם מנוע דיזל המוכר מהדגם הקודם הנפח 2.2 ליטר, 202 כ"ס, 9.2 שניות למאה קמ"ש, וצריכה ממוצעת של 10 ק"מ לליטר. כנהוג במנועי דיזל, הרכב חזק אבל לא בועט.

9. הסנטה פה מגיע עם הנעה כפולה ומספר מצבי נהיגה. הוא לא כאן כדי לפצח סלעים אבל בשבילים וכדומה, הוא זורח.

10. המחיר התייקר, ומחירו של הסנטה פה מתחיל ב-269.000 ₪ ומגיע עד 299.000 ₪ לרכב המבחן ברמת הגימור העילית.

לסיכום: נחזור לכותרת. הסנטה פה עשיר, מפנק ואיכותי. ובאותה מידה בטיחותי. הוא גם עולה לא מעט. למי שמחפש רכב פנאי עם שבעה מקומות, מומלץ לקחת אותו לנסיעת מבחן.

כתיבת תגובה