יו"ר לשכת שמאי מקרקעין: המשקיעים חוזרים לשוק הדיור

לצד הנתונים המעודדים של הלמ"ס על ירידה קלה במחירי הדירות, מתברר כי המשקיעים תפסו אומץ והחלו לחזור אט-אט לשוק הנדל"ן. מה מניע אותם ומדוע הם לא סופרים את שר האוצר, משה כחלון?.

ירידה במחירי הדיור? צילום: 1599686sv | שאטרסטוק

נתונים מעודדים לרוכשי הדירות: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול, מדד מחירי הדירות ירד בדצמבר ב־ 0.3%. הלמ"ס פרסמה אתמול לראשונה גם מדד מחירי דירות חדש המשקף את השינוי במחירי הדירות החדשות. על פי המדד הזה ירדו מחירי הדירות החדשות בשני החודשים האחרונים ב־ 0.6%. עם זאת, בהשוואה שנתית, עדיין עולים: מחירי הדירות באוקטובר – נובמבר 2017 עלו ב־ 2.4% בהשוואה ל־ 2016.

גורמים בענף הנדל"ן מסבירים כי העלייה במחירי הדירות נובעת בין היתר מכך שהמשקיעים מתחילים לחזור לשוק ומכירות הדירות נמצאות בשפל היסטורי ההערכות הן שירידת הריביות על המשכנתה וביטול הכוונה להטיל מס על דירה שלישית מעודדים את חזרתם של משקיעי הנדל"ן.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש נובמבר חלה עלייה בביקושים מצד קבוצות רכישה: 1,472 דירות בנובמבר לעומת 1,385 באוקטובר.

גם חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין מזהה שינוי מגמה ראשוני. לדבריו, ציבור המשקיעים מזהה היום הזדמנות לחזור לשוק הדיור: "הריביות על המשכנתאות ירדו באופן משמעותי וזה הופך את הרכישה לכדאית יותר, גם מחירי השכירות ממשיכים לעלות ויחד זה משפר את התשואות. עדיין לא ניתן להגדיר את חזרת המשקיעים לשוק כנהירה אולם בהשוואה לחלופות ההשקעה האחרות, יש כדאיות לרכישת דירות להשקעה. לפי מחקר של בנק ישראל שפורסם השבוע, השקעות בנדל"ן בישראל עדיפות על מניות בעשור האחרון".

כתיבת תגובה