'יינות ביתן': מכירת הסניפים תימשך, ההתייעלות – בהסכמה

"הרשת זקוקה לשקט", אומרים בהסתדרות ומאשרים ל'יינות ביתן' להמשיך בהליך מכירת הסניפים המקשים על תזרימיה ועל תשלומי החוב בסך 150 מיליון השקלים לנאמני 'מגה' • עובדי מגה עדיין מבקשים מביתן: 'אל תעביר אותנו עוד יד, נרכשנו רק לפני 3.5 שנים'

מגה בעיר | צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

מכירת החגים המוגברות לא הצליחו להציל את רשת יינות ביתן המתקשה להמשיך לשרוד תחת החוב לנאמני מגה של 150 מיליון שקל. כדי להזרים הון לרשת שנקלעה למצוקה פיננסית, מכרה יינות ביתן חמישה סניפים לויקטורי, ושבעה סניפים לפרש-מרקט (שני סניפים של יינות ביתן וחמשה של מגה). הסכום המצטבר מהמכירות, בהנחה שיושלמו העסקאות, עומד על כ-173 מיליון שקל.

בתוכנית המקורית של המכירה כפי שפרסמנו בעבר, תכנן ביתן למכור עשרה עד 20 סניפים מתוך 180 שבבעלות ביתן לשחקן מתחרה. במקביל דווח שהרשת תפטר חלק מעובדי מגה וההתקוממות בקרב העובדים החלה.

אלה קראו לביתן למכור את הסניפים 'שלו' קרי: של 'יינות ביתן', ולא את סניפי מגה שכבר עברו בעלות לפני כשלוש וחצי שנים. לנוכח המשבר ביינות ביתן ומתוך חשש שהמחלוקת בין הרשת לעובדיה תגרום למחנק אשראי חוזר מצד בנקים וספקים, זימן יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד דיון חירום בין הצדדים במטרה להגיע להבנות על מתווה שיאפשר את צמיחת הרשת ומתוך רצון שוועד העובדים לא יואשם כמי ששם מכשול בדרך להבראת הרשת.

אתמול הסתיים דיון החירום, והצדדים אכן הגיעו להבנות באשר להמשך שיתוף הפעולה ולמתווה שיאפשר את צמיחתה של הרשת יינות ביתן-מגה.

בפגישה נכחו יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, בעל השליטה ברשת 'יינות ביתן' נחום ביתן, יו"ר ועד עובדי מגה אייל אלי ויו"ר חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי.

יו"ר ההסתדרות בר-דוד אישר את ההסכם שנחתם לאחרונה בין נציגות העובדים לבין הבעלים, לפיו יימכרו עד עשרה סניפים ויבוצעו צעדי התייעלות נוספים בתיאום מלא עם הוועד וההסתדרות.

בר-דוד אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet, "הפגנו את האווירה הקשה ששררה בין הוועד לבין ביתן. אני מלווה את מגה הרבה שנים ואני רוצה לראות את הרשת בחוף מבטחים".

לדבריו, אושר בפגישה מתווה של צעדים "שיאפשרו ליינות ביתן להתנהל בצורה שתבטיח את קיומה. הרשת זקוקה לשקט ביחסי עבודה ופעלנו להחזרתו". 

לעומת זאת לא נמסרה התייחסות לסוגיית פיטורי העובדים אותם דרשה החברה בימי האחרונים אולם סביר להניח כי גם בנושא זה ביתן יגיע להסכמות עם הוועד בתיווכה היעיל של ההסתדרות.

תגובה אחת ל: "'יינות ביתן': מכירת הסניפים תימשך, ההתייעלות – בהסכמה"

  1. ברגע שהוא מכר את סניפי ינות ביתן בשפלה הוא יפשוט רגל בקרוב

כתיבת תגובה