ייצוג ל'כלל הציבור'? אלה חברי מועצת הרשות השנייה החדשים

הרב מטעם צהר שמתיר לתרום לבית הכנסת כסף מזומן בשבת, מבקרת הקולנוע החרדית, הרב הסלב, וזו שמקדמת את הממ"ח וטוענת כי המפלגות החרדיות אינן מייצגות את הציבור החרדי | ביזנעס עושה לכם סדר קצר ברשימת חברי מועצת הרשות השניה "המייצגים את כלל חלקי הציבור" בישראל, שהחלו אתמול בתפקידם

יו"ר מועצת הרשות השניה, עדן בר טל | צילום ארכיון: דוברות משרד התקשורת

לאחר למעלה מ-7 שנים – מועצה חדשה לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו. אתמול אישרה הממשלה בישיבתה השבועית את מועמדי שר התקשורת יועז הנדל למועצת הרשות השנייה.

בראשות מועצת הרשות יעמוד עדן בר טל מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, המביא עימו, לפי הודעת המשרד, ניסיון רגולטורי ומקצועי עשיר ומוכח.

מחצית מנציגי המועצה הן נשים, וכן ישנה נציגות – כך על פי תפיסת משרד התקשורת – לציבור החרדי, הדתי, הערבי, נציגי פריפריה, אנשי מקצוע ואקדמיה, רוח ועשיה.

הצצה לרשימה הבאה תוכיח למי שמבין משהו בתקשורת חרדית או בחרדים בכלל, על מהות ייצוגו של המגזר החרדי – שמקבל שירות מתחנות רדיו חרדיות הכפופות לרשות, ומושא הסתה באמצעי שידור שונים – במועצה הנבחרת.

הנה הרשימה המלאה, לצד הפרטים שאספנו אודות נציגי הועדה שמונו: אודי ירושלמי (לשעבר ראש המטה של גלי צה"ל), עו"ד ד"ר אודליה מינס (מרצה בקריית אונו ומנהלת קמפוס חרדים), מרלין וניג (בהגדרתה הויקיפדית: סופרת, תסריטאית, משוררת, פעילה פמיניסטית חרדית, מרצה וחוקרת קולנוע ישראלית. יש הרואים בה 'מבקרת הקולנוע החרדית הראשונה'), ד"ר דנה רביב (מרצה לתקשורת באוני' אריאל, נחשבת מקורבת לשר המשפטים גדעון סער), יקי הפשטיין (מקור ראשון), פרופ׳ אילן תמיר (ראש ביה"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל), אילעאי עופרן (רב, פסיכולוג, ואושיית רשת ישראלי) ואספהאן בהלול (הערבייה שהתפרסמה בכך שהיא מלמדת את המגזר הערבי על השואה).

עוד ברשימה: הרב שרון שלום (שהוסמך לרבנות ברה"ר, אך פסיקותיו וכהונתו כיום ברוח ארגון רבני צהר; כמו למשל: הוא מתיר תשלום במזומן לבית הכנסת בשבת – כי כך נהגו יהודי אתיופיה, ועוד), עינת דיין (שהתפרסמה בזכות עצמה אך גם כרעייתו של דני דיין, יו"ר הנהלת יד ושם ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר), ציפי מנהיימר (שהתמודדה מטעם המפלגה הכלכלית וטוענת כי המפלגות החרדיות אינן מייצגות את הציבור החרדי, לצד תמיכתה בממ"ח), שמואל שטח (מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה), אדם צחי (ד"ר לקולנוע) ומיכל דגון (שהייתה המפיקה הראשית של תאגיד השידור כאן).

בחוגים שונים נשמעה ביקורת על היותה של המועצה חסרת חברים בעלי ניסיון בטלוויזיה מסחרית ובכלל בהפקות טלוויזיוניות.

כפי שמורה החוק המועצה נכנסה לתפקידה באופן מידי.

שר התקשורת יועז הנדל: "מודה לראש הממשלה וחבריי השרים שאישרו היום את חברי מועצת הרשות השניה. המועצה תהיה עניינית ומקצועית כפי שמגיע לתושבי מדינת ישראל. זהו צעד מתבקש בדרך לשינוי בשוק השידורים בישראל. אני סמוך ובטוח שהמועצה החדשה תיישם את הצורך בשקיפות על החלטות המועצה, הפחתת הרגולציה העודפת, הקפדה על הפקות מקור ואיכותה של היצירה ישראלית.

"בכוונתי להביא להשלמתה של רפורמה מקיפה בשוק השידורים. עם זאת הכרחי למנות לאחר שנים ארוכות של עיכוב, מועצה חדשה שתייצג את כלל חלקי החברה הישראלית (ההדגשה אינה במקור) ותסייע להוציא לפועל את השינוי ההכרחי בשוק השידורים. אני מודה למועצה היוצאת ומאחל בהצלחה למועצה הנכנסת".

אכן, השר הנדל, כלל חלקי החברה הישראלית מיוצגים היטב במועצה החדשה.

4 תגובות ל: "ייצוג ל'כלל הציבור'? אלה חברי מועצת הרשות השנייה החדשים"

  1. השר נטל לעצמו פטרונות על המונח 'חרדי', ואני לא אתווכח אתו מיהו חרדי. אבל דבר אחד ברור, ה'חרדים' מטעם עצמם במועצה, אינם מייצגים את הציבור החרדי, ואינם דומים לו בכל פרמטר. כל מי שיבקר לרגע בכולל אברכים כלשהו או בישיבה חרדית כלשהי, יחוש בכך היטב.

  2. בושה וחרפה לכל מי שחשב שהמדינה הציונית היא 'ראשית תחילת גאולתינו' הנה יש מי שמזכיר לנו כל הזמן שאנו עדיין בגלות
    זה לא משנה עם זה בגלות תחת שלטון זר או אם זה גלות תחת שלטון יהודי
    בארץ ישראל היינו בגלות תחת הבבלים היונים הרומאם האותומענים הבריטים והציונים
    הגיע הזמן א' להתפפלל 'ותעביר ממשלת זדון מן הארץ' ב' לנסות להוציא יקר מזולל על ידי הבחירות לכנסת ועוד
    'לא עליך המלאכה לגמור ואי אתה פנוי להבטל ממנה'

  3. עוד קצת תחזיקו חזק רואים את מלחמת גוג ומגוג בעיניים שימו לב שאנחנו בשנה שביעית# המשיח יעשה סדר ממש

  4. מה יהיה עם רדיו קול חי?

כתיבת תגובה