יצא לדרך: המתחם הראשון של פינוי-בינוי בלוד; גם שכונות לציבור הדתי יחודשו

מדובר בפרוייקט שממוקם בכניסה לעיר לוד בשדרות הציונות בסמוך לכביש 40 ושיכלול 742 יחידות דיור ו-3,000 מ"ר של תעסוקה ומסחר

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה סטטוטורית להפקדה את הפרויקט הראשון של פינוי-בינוי בלוד. המתחם, שיכלול 742 יחידות דיור ו-3,000 מ"ר של תעסוקה ומסחר, ימוקם בשדרות הציונות בסמוך לכביש 40 ולמעשה ישנה את פניה של העיר, למגיעים מכיוון צומת הכניסה הסמוך. הפרויקט הוא יוזמה של חברת 'פיוצ'ר סנצ'ורי' יחד עם עיריית לוד, כלכלית לוד והמנהלת העירונית להתחדשות בלוד, 'מבואה'.

בלוד קיימת קהילה גדולה מאוד של חב"ד, המונה כ-800 משפחות, לצד אלפי משפחות מסורתיות ודתיות שבמרכזן "הגרעין התורני" ובעירייה אומרים כי תכניות "פינוי-בינוי" ילכו ויתפסו תאוצה בשנים הקרובות – כולל בשכונות הוותיקות שחלקן מאוכלסות בציבור דתי. עסקנים משכונת חב"ד אומרים כי הפרויקט יביא להמשך השינוי לטובה שעובר על העיר בשנים האחרונות – שינוי שיבוא לידי ביטוי גם בחיי היום יום של התושבים החרדיים.

מעיריית לוד נמסר כי מיקומו של המיזם הזה, בכניסה הראשית לעיר, יהווה כרטיס ביקור מפואר ללוד ההולכת ומתחדשת. חיכינו לאישורים כבר 7 שנים וב"ה שזכינו להגיע לרגע הזה. הפרויקט זה מצטרף לעוד שורה של פרויקטים, שהופכים יחדיו את לוד לעיר גדולה עם תשתיות חדשות, פיזיות וחברתיות, עיר מרכזית בישראל. נמשיך בע"ה במרץ לפרויקטים הבאים.

תכנית הכיכר והמתחם המסחרי בפרויקט מגדלי הציונות בלוד

בן מיוסט, מנכ"ל כלכלית לוד הוסיף "העיר עוברת תהליך אסטרטגי, במסגרתו נחתם הסכם הגג עם הממשלה. מעל ל-17,000 אלף דירות ייבנו בעיר בשנים הקרובות, מרביתן ישווקו על שטחים חדשים, שיתווספו לעיר. העיר גם מקדמת התחדשות עירונית נרחבת, תוך הוספת כ- 10,000 דירות חדשות למרכז העיר. כלכלית לוד גאה להוביל עם העירייה את המהפכה הזו".

 

כתיבת תגובה