יצחקי: "הציבור החרדי מפונק ולכן הוא לא רוצה את כסיף"

יו"ר מטה הדיור יורה לכל הכיוונים: אז מה אם כסיף ליד יישובי הבדואים? • נאשר אלפי יחידות בביתר ועמנואל ומקווים שהממשל האמריקאי לא יעורר בעיות • ומה ההסבר שלו שמחירי הדירות רק ממשיכים לעלות למרות כל המאמצים

צילומים: מרים אלסטר, יונתן סינדל | פלאש 90

"אם ישנה אכזבה שמפריעה לי, היא העיר כסיף", אומר יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי בראיון חג למגזין הנדל"ן של 'המודיע', "העיר הזאת הוצעה לחרדים, אבל אתם מסרבים לקבל אותה. והאמת, שזה נשגב מבינתי. העובדה שהציבור החרדי דוחה את העיר הזו, אינה מובנת לי. אפשר להקים שם עיר לתפארת שתפתור את מצוקת הדיור בקרב הציבור החרדי".

כשנשאל מה דעתו על מגורים ליד הבדואים בנגב, הוא ענה, "אז מה? אתם יודעים מהו הישוב שנחשב למקום בעל איכות החיים הגבוהה ביותר בארץ? מיתר. שני ק"מ מכסיף. אז למה מיתר כן וכסיף לא?"

לדבריו, "הסיבה שהציבור החרדי לא מעוניין בכסיף, כי אתם מפונקים ומחפשים דירות רק במרכז. חילונים מוכנים להגיע לכל מקום אך לדייר החרדי יש דרישות. הצעתי את העיר עוד כשהייתי מנכל משרד רה"מ אך ההצעות נדחו על הסף. זה פשוט חבל".

לשאלה ואם תציע את העיר לחילונים נראה לך שהם יקחו את העיר? הוא עונה ללא היסוס: "בודאי. בלי צל של ספק. אנו בונים היום בירוחם, בדימונה, בניה רוויה, לא וילות, ויש ביקוש לכל מכרז שיוצא. רק העיר הזו שנמצאת על המדף יותר מעשור תקועה ואינה זוכה לביקוש, וחבל. אבל אנו ממשיכים לפתח ולקדם את התוכניות ותרשמו לפניכם – כסיף תהיה עיר חרדית".

יצחקי

גם לרפורמת הסלולאר לקח שנתיים וחצי

יצחקי גם מתייחס לתוכנית הדיור שהממשלה קיבלה על הדיור לציבור החרדי: "התוכנית הזו מתקדמת והיא מעשית. ראשית אנו מבקשים להרחיב את הערים החרדיות הקיימות כמו בני ברק ואלעד, גם בבית שמש נוסיף דירות וכך גם בערים מעורבות כמו קריית גת ונצרת עילית.

"בכל המקומות שבהם יש לנו אפשרות ואנו מקדמים בהם הסכמי גג נעבוד על בניה למגזר החרדי, ואני מקווה שיהיו גם בשורות מעבר לקו הירוק. הנה, עכשיו הצלחנו לקדם בניה ברמת שלמה, ואני מקווה שנעשה זאת גם בביתר ובעמנואל".

אתה יודע שאובמה לא יאהב את המילים האלו…

"איני מאמין שהאמריקאים יעצרו את המיזמים האלו. אחרי הכל מדובר בגידול טבעי של הישובים הלו וברור שאי אפשר 'לחנוק' ישובים. הנה, כפי שהעברנו ברמת שלמה 600 דירות, שחלקם הגדול הן גם דירות 'מחיר למשתכן', כך גם נעביר ביתר הערים, מה גם שנקווה כי השלטון בארה"ב יוחלף, לשלטון אוהד יותר".

ולשאלה איך זה שלמרות הכל מחירי הדירות רק עולים, עונה יצחקי, "מה חשבתם שמחירי הדירות ירדו ביום? הדירות הם לא מכשירי סלולר, ואני רוצה להזכיר שגם לרפורמה בסלולר לקח שנתיים וחצי עד שהיא הורגשה בשטח. אז תנו לנו קצת קרדיט. זה קורה, אבל לוקח קצת זמן".

לדבריו, "אין ספק שבכל כלכלה – ואני אומר את הדברים בתור מומחה למקרו כלכלה –   יש למרכיב הפסיכולוגי השפעה, אבל אני חשוב שהיום גם הציבור מפנים שמשהו חדש קורה. אני ממליץ היום לכל מי שמגיע לקנות דירה שיתמקח. אם תתמקח, המחיר ירד. יש כבר היום היצע של דירות, והצעדים שלנו כבר מתחילים להשפיע על השוק. הנה, צלצל אלי השבוע חבר שעוסק בשוק דירות היוקרה. הוא מספר לי שמה שהולך בתחום זה בית קברות. 'אנשים רוצים למכור דירות במחירים האסטרונומיים שהיו נהוגים עד לפני זמן קצר, אבל אין קונים'. אז על שוק היוקרה זה כבר משפיע, ועוד מעט השוק כולו יתיישר לפי אותה מגמה".

כחלון

2 תגובות ל: "יצחקי: "הציבור החרדי מפונק ולכן הוא לא רוצה את כסיף""

  1. הסיבה היחידה שלא מקדמים את כסיף כי לאף אחד מנציגי הציבור שלנו אין שם מניות, כמו שאין להם בהר יונה ובעמנואל, ולכן כך זה נראה. ע"ע חריש מי היה מרויח מהסיפור וכמה בזז עשו ברגע

  2. הוא צודק ב100%

כתיבת תגובה