ירושלים ערים סביב לה • שיווקי

וגם מנופים רבים… למרות אווירת ההקפאה השוררת בבירה, עגורנים, מערבלי בטון ומשאיות יציקה ממלאים את רחובותיה ושכונותיה שכל אחת מהן יכולה להיות עיר בפני עצמה. תנופת הבנייה החדשה לצד פרויקטים רבים של התחדשות עירונית מאלפי דירות ועד עשרות, אינן מצליחות לבלום את עליית המחירים. באיזו שכונה נמצאת הזדמנות הנדל"ן הבאה של ירושלים הבנויה?

שכונת הר חומה בירושלים | תמונה: ויקיפדיה

מאז התיישב דונלד טראמפ בחדר הסגלגל חלפו כבר למעלה משנתיים, ושנה חלפה מאז עברה שגרירות ארצות הברית לירושלים, ועדיין מסתובבים הירושלמים בתחושה עמוקה של הקפאה. אלא שהעובדות והעבודות בשטח מציגים תמונה שונה לחלוטין. קחו לדוגמא את הרחבת שכונת רמת שלמה, היא שועפאט החרדית, הרחבה שתאוכלס ברובה בתוך חודשים ספורים. רוצים עוד? מה דעתכם על הצד השני של העיר, על שכונת הר חומה שכבר היום מתגוררים בה למעלה מעשרים אלף תושבים ובתוך עשר שנים צפויים להתגורר בה לא פחות מארבעים אלף ולא מדובר רק בריבוי טבעי אלא בבנייה מאסיבית לצד מזרח ודרום.

ועוד לא אמרנו כלום על גלי ההתחדשות העירונית שבירושלים נעשים במידות אקסטרה לארג'. באחרונה אושרו מספר תוכניות שישנו לחלוטין הן את קו הרקיע והן את הצפיפות על הקרקע. כך למשל בשכונות המזרח כמו תלפיות וארנונה וכך בשכונות המערב כמו יפה נוף וקריית היובל. תנופת הבנייה אינה פוסחת על בניינים ישנים במרכז העיר ובשכונות היוקרה שלה שעוברים תהליכים מהירים של חיזוק והתרחבות או פינוי ובינוי. וכבר אין מי שלא עומד מופתע מול הפרויקטים הרבים שצצו ברוממה החרדית, החל מפרויקטים של מאות יחידות דיור וכלה בבניינים בודדים של עשרות דירות.

התופעה הזו לא נעלמה מעיניהם של משקיעים רבים שמחפשים "הזדמנויות" בירושלים, מה שקשה למצוא לנוכח המחירים הגואים. כל פיסת קרקע מיועדת לבנייה פרטית, נחטפת תמורת מיליונים רבים ומעט מאוד כאלו נותרו בבירה. אם כבר מדובר בקרקעות ציבוריות, קרקעות חקלאיות… כן, יש כאלו גם בירושלים, שטחים חומים ושטחים ירוקים, או קרקעות מופקעות לצורכי ציבור. זו הסיבה שההודעה של קבוצת 'בסדנו', בית ההשקעות החרדי המוביל בישראל, הפתיעה משקיעים רבים.

בהודעה שהתפרסמה במשורה אחרי חג הפסח, נכתב כי שטח פרטי בדרום שכונת הר חומה, ללא תוכנית בנייה למגורים בו ניתן לבנות לפי ההערכות כ־120 יחידות דיור, עומד להשקעה ומחירן של יחידות הבנייה המוצעות בו נע סביב 200 אלף שקלים בלבד וזאת לנוכח ההערכות כי הקרקע תופשר רק בעוד מספר שנים. רק לסבר את האוזן נציין כי הערכות שמאי לקרקעות בדרום שכונת הענק נעות סביב מיליון שקלים לדונם ללא תכנון בעוד שמטר בנייה (דירות חדשות) נמכר בכ־19 אלף שקלים!

מבסדנו לא נמסר מידע אודות כמות יחידות ההשקעה ומספר המשקיעים שכבר "קפצו" על ההזדמנות. אך במענה לשאלתנו סיפרו שם כי למשקיעים שמחפשים 'אקזיט' מהיר, תינתן האפשרות למכור את יחידת ההשקעה שלהם כעבור שנתיים – עם התקדמות הליכי התכנון – למשקיעים אמריקאים בקבוצת בסדנו. ישי ברסלוייר, מנהל תחום הנדל"ן בקבוצה אמר: "ירושלים הוכיחה את עצמה כהזדמנות השקעה כמעט בכל מחיר. בטח כאשר המחיר משתלם כל־כך". הוא חזר על ההסתייגות והבהיר כי לא מדובר בקרקע "מתוכננת". מאידך, מבדיקה שערכנו עולה כי תא השטח המוצע נכלל בתוך תכנית משרד השיכון להרחבת השכונה ובשטח השיפוט שלה.

המומחים של בסדנו ממתינים לשוחח איתכם – לחצו כאן!

כתיבת תגובה