ירושלמים? ביום רביעי הקרוב תשבית 'אגד' את פעילותה בעיר

הסכסוכים בין עובדי 'אגד' להנהלה ממשיכים – והנוסעים משלמים: בהסתדרות הודיעו כי כלל קווי החברה בירושלים יושבתו במהלך יום רביעי הקרוב, ו' בטבת. מנכ"ל ארגון '15 דקות': "להחליף לאלתר את המפעיל"

בית אגד | צילום: באדיבות המצלם

הוועדת הארצי של 'אגד' הודיע אתמול (א') על שביתה כללית ללא הגבלת זמן של פעילות החברה. למזלם של הנוסעים, ואולי גם של 'אגד' שמתנהלת לעיתים בצורה שרירותית ומשמתשת בנוסעים כבני ערובה, זה לא יקרה, כיוון שההסתדרות התנערה מההודעה.

עם זאת, בהסתדרות מסרו כי ביום רביעי הקרוב תתקיים שביתה כללית בכל הקווים של החברה בירושלים, "לאור התנהלות הנהלת אגד שפוגעת בציבור הנהגים ובשל התרשלות המדינה בשמירה על בטחונה וקיומה של אגד כחברת ההסעות החשובה בישראל".

יושב-ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, טען ש'אגד' נמצאת על סף תהום. "בלתי נתפס שלחברה שקיימת מזה למעלה משמונים שנה ומסיעה את הציבור עוד מלפני קום המדינה נותנים להתפורר ופוגעים בנהגיה, אשר מבצעים את מלאכתם נאמנה תוך שמירה על מקצועיות, ביטחון ובטיחות הנוסעים. צר לי שבמקום לחזק את ציבור הנהגים עושים את ההפך".

בתגובה להודעה, מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב שיגר הודעה לעיתונאים, שבה כתב: "כפי שהתרענו בעבר – באם אגד תשבות ותפגע אנושות בציבור נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים – אנו דורשים להחליף לאלתר את החברה ולהוציא את אזור ירושלים למכרז מידי. מי שמחזיק את  ציבור נוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה, מי שפוגע בנו, בזמן ובפרנסה שלנו – ללא מתן אלטרנטיבה – אינו ראוי לשרת את הציבור בירושלים. אנו דורשים מאגד לבטל מידית את השביתה, ומשרי התחבורה והאוצר – להתערב ולמנוע את הפגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית".

בתגובה להודעת ההסתדרות החדשה, מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, איתי חיים מבהיר: "אנו מצפים מהנהלת ההסתדרות שנמצאת בשנת בחירות, שלא להשתמש בנוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה, בהיותם אחרונים בשרשרת המזון בענף התחבורה הציבורית יחד עם הנהגים. אין לגיטימציה מבחינתנו לפגיעה קשה בנוסעים בהתראה כה קצרה".

כתיבת תגובה