ישראל ממשיכה בהידוק היחסים עם אמריקה הלטינית

התחממות נוספת נרשמת בגזרת מדינות אמריקה הלטינית: השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה הגיע לביקור בישראל | המדינות צפויות לחתום במהלך אוקטובר 2022 על מזכר הבנות להידוק היחסים הכלכליים וחיזוק שיתוף הפעולה | בשנת 2021, היקף הסחר בין ישראל לקוסטה ריקה עמד על כ-63 מיליון דולר

נופים בקוסטה ריקה | צילום אילוסטרציה (ארכיון) קובי גדעון, פלאש 90

השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה, מר מנואל טובר ריברה המבקר בישראל, ואחראי על מדיניות החוץ הכלכלית של המדינה וקידום השקעות זרות בקוסטה ריקה, פגש אתמול את שרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

במהלך פגישתם, דנו השניים בדרכים בהן ניתן לחזק את קשרי המסחר והכלכלה בין ישראל לקוסטה ריקה. השרים סיכמו לקדם כינון מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי כבר במהלך אוקטובר 2022.

מדבר בהידוק יחסים עם אמריקה הלטינית ובאוקטובר צפויה קוסטה ריקה לחתום עם ישראל על מזכר הבנות לחיזוק היחסים הכלכליים עם ישראל וחיזוק שיתוף הפעולה.

בשנת 2021, היקף הסחר בין ישראל לקוסטה ריקה עמד על כ-63 מיליון דולר. בהשוואה לשנת 2020, מדובר בעלייה משמעותית בהיקף הסחר בין שתי המדינות (54%+). כ-70% מהסחר הוא יצוא סחורות ישראלי, כאשר 30% מהווים יבוא סחורות מקוסטה ריקה לישראל. ענפי הייצוא המרכזיים מישראל לקוסטה ריקה הם כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (60%), מכשור אופטי ורפואי (13%), מוצרי גומי ופלסטיק (10%), ומכונות, מיכון חשמלי ומכני (9%). ענפי הייבוא המרכזיים של ישראל מקוסטה ריקה הם תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון (41%), מכשור אופטי ורפואי (36%), מכונות ומיכון חשמלי (18%).

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי בירכה על שיתוף פעולה הכלכלי הפורה בין קוסטה ריקה לישראל, ואמרה כי "בכוונתנו להמשיך לחזק את יחסינו הכלכליים בין המדינות בשאיפה  שיובילו לעלייה בהיקף הסחר ויצרו תשתית להזדמנויות עסקיות עבור חברות מישראל ומקוסטה ריקה".

 

מנהל מינהל סחר חוץ, אוהד כהן בירך אף הוא על המגעים בין ישראל לקוסטה ריקה ועל ההחלטה לחתום על מזכר ההבנות, אשר יחזק את שיתוף הפעולה בתחומי הסחר בין המדינות. הוא הוסיף כי "במסגרת מזכר ההבנות צפויה לקום ועדה כלכלית מעורבת אשר תהווה פלטפורמה להגדלה וגיוון של הסחר וכן לבחינה עתידית של יחסי המסחר בין ישראל לקוסטה ריקה ואפשרות לפיתוחם".

כתיבת תגובה