י.ד. עשוש זכתה במכרז הרכבת להקמת המתחם החשמלי באשקלון 

שווי המכרז להקמת המתחם התפעולי החשמלי החדש באשקלון  שישמש, בין היתר, לתחזוקת מערכי הקרונועים החשמליים הדו קומתיים מוערך ב 100 מיליון ₪, סה"כ עלות הפרויקט כולו נמדדת בכחצי מיליארד ₪

הדמיות - מתחם תחזוקה אשקלון - קרדיט ד.א.ל הנדסה וברחנא אדריכלים ובוני ערים

חברת י.ד עשוש תשתיות בע"מ זכתה לאחרונה במכרז הרכבת לביצוע הקמת המתחם התפעולי החדש שישמש, בין היתר, לתחזוקת מערכי הקרונועים החשמליים הדו קומתיים ( Double Deck EMU). רכבת ישראל הזמינה 60 סטים של קרונועים חשמליים, המהווים כ-330 קרונות, לצורך פרויקט הסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, זאת בנוסף לכ-62 קטרים חשמליים שהוזמנו וכבר החלו להגיע, וכן הסבת 300 קרונות דאבל דק להנעה חשמלית.

העבודות בפרויקט, שתמשכנה כ-38 חודשים כוללות, בין היתר, סלילת 11 ק"מ מסילות, הקמת רציף מכין באורך 350 מטר לטיפול במערכי הרכבת המחושמלים, והקמת מספר מבנים, ביניהם מבני הנדסה, מבנה חשמל, מאגר מים ומשאבות. כמו כן, העבודות כוללות את בניית תשתית החשמול לצד המסילות במתחם.

הדמיה אשקלון קרדיט ד.א.ל הנדסה

זאת, לצד הקמת מוסך הקרונועים החשמליים שיבוצע על ידי חברת סימנס במסגרת מכרז הרכבת לרכישת הקרונועים החשמליים הדו קומתיים, בו זכתה החברה. סך הכל שווי המכרז הנוכחי- כ-100 מיליון ₪, כאשר עלות מתחם התחזוקה כולו נעמדת בכחצי מיליארד שקלים.

מכרז זה מהווה את השלב הראשון בפיתוח המתחם אשקלון, כאשר בעתיד מתכננת הרכבת להרחיב את המתחם בתיאום עם תכנון רובע עירוני עתידי ותחנת נוסעים כדוגמת המתחם התפעולי של הרכבת בבאר שבע.

המתחם התפעולי באשקלון יתווסף למתחם התחזוקה של רכבת ישראל בבאר שבע, הגדול ביותר במזרח התיכון, למתחם התחזוקה בלוד, שאליו התווסף באחרונה מוסך הרכבות החשמלי הראשון בארץ, ולמתחמי התחזוקה של הרכבת בחיפה.

"המתחם התפעולי החשמלי באשקלון הינו חלק חשוב בתוכניות הפיתוח האסטרטגיות של רכבת ישראל", מציינים ברכבת, "תוכניות אלה כוללות הרחבה משמעותית של רשת המסילות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות (חשמול, מערכת איתות מתקדמת) על מנת לענות על הביקושים הגוברים לרכבת בעשורים הקרובים, ולהפוך את רכבת ישראל לקטר התחבורתי של ישראל."

כתיבת תגובה