כחלק מהמלחמה בדלק הפיראטי: נעצרו משווקי שמנים משומשים

המשרד להגנת הסביבה ממשיך באכיפה כנגד עיסוק פיראטי בשמנים משומשים: צוות המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פשט על מתחם שמנים בקיבוץ שומרת שבגליל המערבי | במהלך הפעילות עוכבו מפעילי העסק ונחקרו באזהרה

ניידת המשטרה הירוקה | צילום אילוסטרציה: מפקחי המשטרה הירוקה

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ערכה בשבוע שעבר פעילות אכיפה ממוקדת בקיבוץ שמרת שבגליל המערבי. במסגרת החקירה, שבה נעשה שימוש באמצעי חישה שונים כולל רחפנים, אותר מתחם המכיל כמות גדולה של שמן משומש ללא היתר רעלים, רישיון עסק ותשתיות מתאימות. בפעילות השתתפו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, גורמי מקצוע בתחום החומרים המסוכנים ממחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה ושוטרי המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל.

הפעילות לוותה בצו חיפוש חתום בידי בית המשפט, ובמסגרת החיפוש במתחם תפסו הכוחות מסמכים ועיכבו לחקירה את שני מפעילי העסק. חביות וקוביות שאותרו בשטח נדגמו על ידי דוגמי מעבדה לבחינת הרכב החומר.

תופעת העיסוק הפיראטי בשמנים משומשים ובממסים לצורך מיהול דלקים באופן בלתי חוקי ומסוכן, הוגדרה כיעד אכיפה מרכזי של המשטרה הירוקה. פעילות זו מצטרפת לשורה של מבצעים ופעולות אכיפה מגוונות שערכה המשטרה הירוקה בשנה האחרונה בתחום זה.

בצד מפגעים הנוגעים לאיכות הירודה של התוצרים, מתחמי מיהול דלקים פיראטיים מייצרים מפגעים סביבתיים: מפגעי אוויר כתוצאה מסכנת שריפה וכן כתוצאה משימוש בדלקים באיכות נמוכה. עיסוק זה מייצר גם מפגעים בתחום החומרים המסוכנים וזיהום הקרקע כתוצאה מהיעדר תשתיות כלשהן. תופעה זו מהווה כר פורה להתנהלות עבריינית בכל החוליות בשרשרת המעורבים – ספקי הממסים המהווים חומרים מסוכנים, משנעי ומפעילי מתחמי אחסנת ומיהול הדלקים.

בסוף מאי בער ממושכות מתחם דלקים פיראטיים במושב כלנית תוך יצירת עננת עשן עצומה. במתחם אוחסנו על-פי החשד חומרים מסוכנים ושמנים. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית כנגד מפעילי העסק ומעורבים נוספים.

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול כנגד עבריינים סביבתיים וימצה עימם את הדין במטרה לשמור על הסביבה.

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "המשטרה הירוקה הציבה כיעד את הטיפול בתופעת הדלקים הפיראטיים המבוססים על שמנים משומשים וממסים. הפעילות הנוכחית היא חלק מעבודה מאומצת של חוקרי המשטרה הירוקה, במטרה לצמצם את המפגעים החמורים שנוצרים במהלך העיסוק העברייני בחומרים מסוכנים בתעשיית מיהול הדלקים הפיראטיים. נמשיך לפעול כנגד עבריינות סביבתית ונפעיל את סמכויותינו ככל שנידרש לכך כנגד מפגעים מסכני חיים מסוג זה, שעלולים לפגוע בבריאות הציבור והסביבה".

כתיבת תגובה