כינוס הוקרה בארה"ב לועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים

בפני הנוכחים הוצגה מצגת מרשימה על המצב בהר ועל הפעילויות שכבר בוצעו למען הר הזיתים * יו"ר הוועד מנחם ואברהם לובינסקי סקרו את התוכניות העתידיות לשיקום הביטחון בהר *

הר הזיתים כינוס הוקרה

"אין שום מניע מכל יהודי לדאוג ולהתעסק בכבוד המת בפרט במקום כה קדוש כמו הר הזיתים," אמר הרה"ג הרב נח אייזיק אלבוים, מרא דאתרא של קהל נחלת יצחק בקווינס והביא את פסק דינו של החתם סופר זצוק"ל שחייבים לבנות גידור בבית חיים יהודי ואפילו מקום שרק מיועד לקבורה. הרב אלבוים בהמשך דבריו: "צריכים לחשוב כשמצפים לכתיבה וחתימה טובה אם יש הקפדה של המתים שלא נעשה מספיק עבורם."

המעמד למען הוועד בשכונת פלטבוש היה תחת חסותו של הרה"ג ר' משה טוביה ליף, מרא דאתרא דאגודת ישראל "בית בנימין" בפלטבוש. הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שהופיע בעבר בארועים השנתיים בשכונה הביע את הערכתו לאחים לובינסקי, כמו כן אנשי עסקים מקומיים לקחו על עצמם את המשימה לשקם את הר הזיתים ותרמו סכומים נכבדים בכדי לבצע את השינויים הנדרשים.

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים ר' מנחם לובינסקי סקר בפני הקהל את הנעשה בהר הזיתים  ודיווח על אבטחה מוגברת של כוחות הביטחון ועל האפקטיביות של המצלמות.

הוא שיבח את החלטת הקבינט להגביר באופן משמעותי את פעילות המשטרה במזרח העיר ירושלים ובהר הזיתים, ועל הוספת אלפי שוטרים חדשים לטיפול במזרח העיר.

לדבריו,  בשנה האחרונה, יותר מ -350,000 יהודים פקדו את ציונו של בעל האור החיים הקדוש ומספר המבקרים היומיים גדל פי עשר ל2,000 ליום.

בדבריו מתח ר' מנחם לובינסקי ביקורת על התוכניות להציע אוטונומיה לכמה שכונות סמוכות כגון ג'בל מוכאבר, עיסאוויה, שועפט ואבו דיס. "הסיבה העיקרית להצלחתנו היא הגישה הבלתי מוגבלת של כוחות הביטחון לקהילות הערביות השכנות. כל תוכניות של ממשל טראמפ להציע לשכונות אלו אוטונומיות עשויות להגביל את גישתם של כוחות הביטחון ".

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם לפני שמונה שנים ומאז הקמתו הצליחה הפעילות להביא את הממשלה להתקין 173 מצלמות מעקב,  תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברות נהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות. כן מוקם בימים אלו מרכז מבקרים.  למרות שיפורים אלו, יידוי אבנים על מבקרים ממשיכים וקברים עדיין מחוללים ובוועד לא מתכוונים להרפות עד להשבת הביטחון המלא להר. לוועד הבינלאומי שלוחות ברחבי העולם בהם בניו יורק, לוס אנג'לס, טורונטו, לונדון אמסטרדם וירושלים.

בכנסת הוקמה שדולה – הגדולה ביותר במשכן, המונה עשרות חברי כנסת בראשות היו"ר הרב יואב בן צור.

כתיבת תגובה