כינוס תמיכה במעמד רבנים ואישי ציבור נערך בליקווד לוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים

בפני הנוכחים הוצגה מצגת מרשימה על המצב בהר ועל הפעילויות שכבר בוצעו למען הר הזיתים * בפני הנוכחים סקרו יו"ר הוועד מנחם ואברהם לובינסקי וחבר הוועד ויו"ר ועידת הנשיאים מר מלקולם הונליין את התוכניות העתידיות לשיקום הביטחון בהר

הר הזיתים - ארוע בליקווד

בראשות רבנים ואישי ציבור נערך בליקווד כנס רב רושם כהוקרה לפעילות הוועד להגנת הר הזיתים העוסק בשנים האחרונות בפעילויות לעיבוי השמירה וההגנה הביטחונית בהר הזיתים.

במהלך הכנס שהתקיים בארצות הברית השתתפו כ-150 משתתפים כאשר את המעמד מפארים רבנים, עסקנים ואישי ציבור. בין הרבנים שהשתתפו: הרב אשר דוד, ראש ישיבת עמק הלכה; הרב זלמן סורוצקין רב בית מדרש לוצק והרב משה יוסף וולף רב בית מדרש  "מרכז חדש".

ר' מנחם לובינסקי, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים סקר בפני הקהל את הנעשה בהר הזיתים  ודיווח על אבטחה מוגברת של כוחות הביטחון ועל האפקטיביות של המצלמות.

הוא שיבח את החלטת הקבינט להגביר באופן משמעותי את פעילות המשטרה במזרח העיר ירושלים ובהר הזיתים, ועל הוספת אלפי שוטרים חדשים לטיפול במזרח העיר.

לדבריו,  בשנה האחרונה, יותר מ -350,000 יהודים פקדו את ציונו של בעל האור החיים הקדוש, וציין כי יותר מ -2,000 מבקרים מדי יום בהר. "באופן מרשים ביותר, אף קבר אחד לא חולל כמעט שנתיים".

יו"ר הוועד ר' אברהם לובינסקי עדכן כי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים פועל על מנת להקים חומת אבטחה גבוהה.

הגאון רבי ירחמיאל מילשטין רב קהילת "ישי ישראל" שיבח מאד בדבריו את מר מלקום אונליין יו"ר ועידת הנשיאים וחבר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים – על כך שהוא עומד בחוד החנית ונלחם בעד הביטחון והאבטחה בהר הזיתים במשך שנים. "מדובר בבן אדם מאד מיוחד אשר לא מרפה וכבר שנים רבות עושה הכל על מנת לשמור על קדושתם של אלפי קברים הנמצאים בהר הזיתים". אמר.

מר מלקולם הונליין סיפר כי הר הזיתים היה מוזנח לפני הקמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם לפני שמונה שנים ומאז הקמתו הצליחה הפעילות להביא את הממשלה להתקין 173 מצלמות מעקב,  תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברות נהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות. כן מוקם בימים אלו מרכז מבקרים.  למרות שיפורים אלו, יידוי אבנים על מבקרים ממשיכים וקברים עדיין מחוללים ובוועד לא מתכוונים להרפות עד להשבת הביטחון המלא להר. לוועד הבינלאומי שלוחות ברחבי העולם בהם בניו יורק, לוס אנג'לס, טורונטו, לונדון אמסטרדם וירושלים.

בכנסת הוקמה שדולה – הגדולה ביותר במשכן, המונה עשרות חברי כנסת ובראשות היו"ר הרב יואב בן צור.

כידוע, הוקם הוועד להגנת הר הזיתים בשנים האחרונות בידי האחים אברהם ומנחם לובינסקי שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם. בשנים האחרונות פועל הוועד גם באמצעות לחץ בינלאומי על הגורמים השלטוניים בישראל כדי שזו תאשר פעילויות למיגון ההר ולשמירה על ניקונו וכבודו של המקום שליבם של יהודים רבים עורג אליו.

הודות לפעילות הוועד צומצמו במעט האירועים הביטחוניים בהר, אולם בוועד להגנת הזיתים מדגישים כי פעילותם תימשך עד להשגת הביטחון המרבי לכל מי שחפץ לבקר בהר.

כתיבת תגובה