כך התנהלה הרשת המתוחכמת להפצת חשבוניות בעשרות מיליונים

חברות פיקטיביות, אנשי קש הרשומים כבעלים ודירקטורים, רואי חשבון להגשת דו"חות, עורך דין והעברת מניות: שני אחים חשודים בניהול רשת ענק להפצת חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים | אנשי הקש ניכו צ'קים אצל חלפני כספים | בחיפוש שנערך בבתיהם ומשרדיהם של האחים נמצאו מסמכים וחותמות של החברות שהפיצו את החשבוניות החשודות

מעצר | צילום אילוסטרציה: nito, שאטרסטוק

איברהים דסוקי מכפר קאסם נעצר אתמול בחשד לניהול רשת להפצת חשבוניות פיקטיביות, אשר שימשה לביצוע עבירות מס בסך של עשרות מיליוני שקלים. יחד עימו נעצר אחיו, יוסף, החשוד בסיוע בביצוע העבירות.

במסגרת חקירה של חקירות מכס ומע"מ ירושלים ברשות המסים, עלה החשד כי איברהים דסוקי מפעיל מערך נרחב להפצת חשבוניות פיקטיביות, הכולל חברות פיקטיביות, אנשי קש הרשומים כבעלים ודירקטורים בחברות, רואי חשבון המגישים את הדו"חות התקופתיים ועורך דין אשר ביצע את העברת המניות בין אנשי הקש.

על פי החשד, אנשי הקש הפיצו חשבוניות לחברות שונות על פי דרישתו דסוקי, מבלי שביצעו את העסקאות שהמפורטות בחשבוניות. מבדיקה שנערכה לחברות שניכו את החשבוניות בספריהן עולה כי הופצו חשבוניות בסכום כולל של 130 מיליון ₪, כאשר סכום המס שנדרש בגינן מסתכם בכ-20 מיליון ₪. אולם על פי החשד מדובר בסכומים גדולים בהרבה אשר יתבררו עם התקדמות החקירה.

עוד עולה מהחקירה כי אנשי הקש ניכו צ'קים אצל חלפני כספים וביצעו פעולות נוספות בהוראתו ולפי דרישתו של איברהים דסוקי, אשר שילם להם במזומן על כל פעולה שביצעו.

בחיפוש שנערך בבתיהם ומשרדיהם של האחים נמצאו מסמכים וחותמות של החברות שהפיצו את החשבוניות החשודות.

בית משפט השלום בראשון לציון שחרר את החשודים בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת.

כתיבת תגובה