כך תילחם בני ברק בעומס התנועה בעיר

רובינשטיין וסמוטריץ' חשפו: כך נלחם בפקקי התנועה בבני ברק • שר התחבורה ביקר היום בעיר בני ועמד עם בכירי העירייה על מגוון בעיות התנועה הנוצרות בעיר בעיקר בהקשר התחבורה הציבורית • התקבלו מספר החלטות אופרטיביות וסוכם על המשך ניהול שיתוף פעולה לשיפור המצב בכל היתר

שר התחבורה אצל שר התורה | צילום: באדיבות דוברות עיריית בני ברק

בביקור שקיים הבוקר שר התחבורה חה"כ בצלאל סמוטריץ' כאורחו של ראש העיר אברהם רובינשטיין, נחשפה תכנית משולבת לעיריית בני ברק, משרד התחבורה וגורמים נוספים, לפתרון מצוקת התחבורה בבני ברק.

כזכור, בראיון למגזין של 'ביזנעסוכות', אמר שר התחבורה, כי הוא מתכוון לטפל בבעיות התחבורה בבני ברק. "בגדול", אמר אז סמוטריץ, "צריך לשבח את עבודתו של ראש העיר הנוכחי של בני ברק, שיש לו מודעות מאוד גדולה לתחבורה ותחבורה ציבורית. יש צוות שמרכז אותו מנכ"ל העירייה והם עושים עבודה טובה. לפני כחודשיים הייתי אמור לבקר בעיר, אבל ביטלו את הסיור, משום שזה היה חודש לפני הבחירות". אז הנה שוב, לא הרבה יותר מחודש לפני בחירות, ועתה הביקור התקיים ובהצלחה.

בפתח הסיור, אותו כיבד בנוכחותו חה"כ משה גפני, אמר ראש העיר, אברהם רובינשטיין, כי מיד עם בחירתו לראשות העיר, הנחה את גורמי המקצוע בעירייה, לתת עדיפות ראשונה במעלה, לסוגיית התחבורה. על כן הוקם צוות מיוחד בראשות מנכ"ל העירייה לטיפול באתגר.

לאחר מכן הזמין מנכ"ל העירייה, שמואל ליטוב, את שר התחבורה ובכירי המשרד, לסיור וירטואלי, בו יחוו את המצוקות הקיימות בעיר וילמדו את המענים המוצעים, כפי שגובשו על ידי היחידה לתכנון אסטרטגי ומחלקת התחבורה שבאגף תשתיות.

עיקרי התוכנית כוללים: מתן מענה לעומסים, באמצעות וויסות עומסי תנועה, במסלולי קווים חופפים; שיפור מערך הקווים, על פי מסקנות שנבנו, בשיתוף ציבור הנוסעים בבני ברק; הגברת אמון הנוסעים, באמצעות רישות כלל התחנות בעיר, בשילוט זמן אמת דיגיטלי; הגברת הפיקוח מצד המשרד, על שירות לקוי של חברות התחבורה; סלילת והתאמת כבישים חדשים, בתוכנית 'מהיר לעיר' והקמת מסופי תחבורה ציבורית בעיר.

בנושא המסופים העלה מ"מ ראש העיר, חנוך זייברט, את בקשת העירייה לסיוע ממשרד התחבורה, במו"מ המתנהל מול רמ"י, להוצאה לפועל של מסוף גהה.

בסיום הצגת התוכנית, הודה שר התחבורה לעיריית בני ברק, על שיתוף הפעולה הפורה ועל מחויבות ראש העיר, לפתרון אתגרי התחבורה. בנוסף, התחייבו השר וצוות המשרד, כי הם נכונים לסייע בשלל האתגרים שהוצגו ולהמשיך את שיתוף הפעולה עם הרשות.

סמוטריץ' אמר, כי מדובר ב"בשורות גדולות. אני שמח מאד על הפגישה היום. שיתוף פעולה חשוב, של עיר שזקוקה לדחיפה גדולה מאד בתחום התחבורה הציבורית. הציבור בבני ברק, הוא צרכן תחבורה ציבורית משמעותי ואנו מקווים שביתר חלקי הארץ, יתגבר השימוש בו כפי שקורה בבני ברק.

"אני רוצה בהזדמנות זאת, לשתף בהערכתי לרב אברהם רובנשטיין, ראש העיר, ולשמוליק ליטוב המנכ"ל, על שיתוף הפעולה שרק ילך ויגבר. כמו כן, חשוב לי לציין את מסירותו של ח"כ הרב גפני, שאני מוצא בו שותף שמבין היטב את צרכי התחבורה ותומך בכל עת במאמצינו לקידום התחבורה.

"אחרונים חביבים, תודה גדולה לגורמי המקצוע, של משרד התחבורה, נתיבי ישראל, נתיבי איילון ונת"ע, על ההירתמות המוחלטת למען תושבי בני ברק ואזרחי ישראל בכלל, באופן יומיומי ובמקצועיות מעוררת כבוד".

ניתן לציין שלוש נקודות מרכזיות, שיתקדמו לביצוע מידי בחודשים הקרובים:

שיפור מערך הקווים העירוני, הכולל תוספת והרחבת מסלולים בהתאם להמלצות שגובשו לאחר שיתוף ציבור ושיקולים מקצועיים נוספים.

‏פיילוט, בו יפוצלו מסלולי הקווים הבינעירוניים, לנתיבי יציאה שונים, במטרה להקל על העומס התחבורתי, לקצר את זמני הנסיעה ולהרחיב את פריסת השירות.

תכנון יציאה וכניסה לביה"ח מעייני הישועה ישירות לכביש 4.

בסיום הישיבה הודה חה"כ גפני, לשר וצוות המשרד וציין כי ישנה חשיבות גדולה, לצאת לדרך באופן מידי וללא עיכובים, היות ולא ניתן לדעת מה תהיה עמדת שר התחבורה החדש, לאחר שבממשלה החדשה ימונה סמוטריץ' לשר הביטחון. בתגובה מיהר השר להבהיר כי אין לו שאיפה כזו.

בהמשך דבריו, ציין חה"כ גפני את יעילותו של השר וצוות המשרד, בהתמודדות מהירה עם אתגרי התחבורה, והביע ביטחון כי סיור זה יוביל להמשך שיתוף הפעולה הפורה לתועלת כלל התושבים.

בסיור השתתפו לצד הצוות הבכיר במשרד התחבורה, הנהלות נתיבי איילון ונתיבי ישראל.

לאחר מכן, יצא השר לביקור בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שם התברך על ידי הרב.

כתיבת תגובה