כך תמנפו את העסק בתקופת החגים

דווקא החגים, החופשות, הטרדות המשפחתיות ועוד – הפכו את תקופת החגים קשה במיוחד אצל חלק מבעלי העסקים | עופר נחשון מסביר במאמר מיוחד: כיצד למנף העסק (דווקא) בתקופת החגים

ליווי עסקי, https://www.freepik.com/

תקופת החגים קשה לחלק גדול מהעסקים. קשה לייצר שיתופי פעולה או לגייס לקוחות חדשים, מאחר שתודעתם של רוב בעלי עסקים מופנית בעיקר אל החגים ופחות אל העסקים. אולם, בעל עסק נבון יכול לנצל דווקא תקופה זו למינוף עסקו:

  • כל אדם נדרש לבקר את מעשיו לעיתים תכופות. עתה, בתקופת החגים, הוא נתבע לעשות זאת באופן קפדני ביותר, תוך עשיית חשבון נפש על התנהלותו בשנה החולפת.

כך צריך גם בהתנהלותו העסקית; למרות שבעל עסק צריך לנתח את התנהלותו באופן שותף במהלך כל השנה, עתה זה הזמן לנתח מה הצליח ומה לא הצליח, ומהן הסיבות להצלחות או לכישלונות; הן בהתנהלותו, והן בהשפעותיהם של גורמים חיצוניים. ההצלחות טעונות ניתוח מדוקדק לא פחות מהכישלונות, שכן פעמים רבות הוא יוכל לסייע  באיתור הפרטו (נקודת הריווח המרכזית של העסק) כדי להתמקד בו בשנה הבאה, או לעלות על כשלים שהיו-חרף ההצלחה, או בכדי שיוכל לשחזר את ההצלחה בשנה הבאה.

 בהקשר זה מן הראוי לשים לב לממצא מעניין מתחום הפסיכולוגיה: רוב בני האדם נוטים לייחס את הצלחותיהם לגורמים פנימיים ("אני מוכשר"), ואת כישלונותיהם – לגורמים חיצוניים ("הקורונה הבריחה את הלקוחות").  בניגוד לכך הם נוטים לייחס את הצלחותיהם של זולתם לגורמים חיצוניים ("היה לו מזל"), ואת כישלונותיהם – לגורמים פנימיים ("אין לו חוש לעסקים").

  • ראש השנה פותח את השנה החדשה ומסיים את השנה החולפת. לפיכך מומלץ לנצל את תקופת החגים לארגון מחדש של מקום העבודה ושל הניירת, להטמיע מערכות חדשות, ללמוד מחדש את להתקין מכונות חדשות, לעבור לאתר חדש, ולהכשיר  עובדים חדשים.
  • בדומה לניצול תקופת החגים לחיזוק הקשרים המשפחתיים והחברתיים, יש לנצלה גם בעסקים באמצעות חידוש קשרים, איחולי "שנה טובה" לכל האנשים שעמם היית בקשר בשנה החולפת, תגמול העובדים על שירותיהם, קיום אירוע לעובדים, ומתן  שי לבעלי העסקים המשמעותיים לקידום העסק שלך.

  • ערוץ נוסף בו אפשר לחזק את המעגלים האנושיים החשובים כל כך לעסק הוא האינטרנט. השיווק המשמעותי היום לרוב העסקים מתבצע כיום באמצעות המדיה האינטרנטיות. לכן, דווקא בתקופה שבה מועטות הפגישות האישיות ומצטמצם המגע עם הלקוחות, אפשר להשקיע מאמץ בקידום אינטרנטי של העסק על ידי הכנת חומרים, העלאת חומרים חדשים, שיפוץ האתר, וקידום במדיה חברתיות.
  • מחילה. בדומה לחייו הפרטיים, גם בחיים העסקיים על בעל העסק למחול לעצמו על שגיאותיו, למחול לסובבים אותו על טעויותיהם, וחשוב מכך – לבקש את מחילתם של שותפים שפגע בהם. המחילה היא המאפשרת לאדם להתרענן ולהתחיל מחדש בעוצמה ובכוח במקום שנכשל. היא המאפשרת לו להפיק לקחים, ולהתנסות בלא חשש  מטעויות.

אני מאחל לכולנו שתהיה לנו שנה טובה ומוצלחת, שנדע להפוך כישלונות להצלחות, והצלחות – להצלחות גדולות יותר!

הכותב הוא מנכ"ל 'מלאכת מחשבת, יזמות ואסטרטגיה', ומחבר הספר 'להבקיע מאה שערים'

תגובה אחת ל: "כך תמנפו את העסק בתקופת החגים"

  1. מדהים

כתיבת תגובה