כפר סבא: בנייני מגורים יצטרפו לייצור סולארי של חשמל

מול משבר האקלים ומלחמת רוסיה-אוקראינה: עיריית כפר סבא מציעה הטבות לבנייני מגורים שיצטרפו למיזם 'שמש לכולם' שמטרתו ייצור חשמל באמצעות מערכות סולאריות על גגות המבנים | 25 בניינים כבר נרשמו לפרויקט שיניב רווח גם לדיירים | מנכ"ל טריפל אס: "זו ברכה שהשלטון המקומי נכנס לתחום"

לוחות סולאריים על מרכז קניות בטבריה | צילום אילוסטרציה: טריפל אס

על רקע העלייה במחירי החשמל, החלה עיריית כפר סבא, באמצעות אגף הקיימות והחדשנות, במיזם "שמש לכולם", פרויקט בשיתוף עמותת "הפורום הישראלי לאנרגיה" וקק"ל – שמטרתו ייצור חשמל באמצעות מערכות סולאריות שיותקנו על גגות בבניינים משותפים ובתים וייצרו אנרגיה ירוקה שתחסוך בהוצאות חשמל, תוך יצירת רווח פרטי. עד כה נרשמו לפרויקט 25 בניינים.

כבר בשנת 2020 הכריזה כפר סבא על חזון "עיר מאופסת אנרגיה" – עיר השואפת לאזן בין צריכת האנרגיה הרשותית לייצור האנרגיה הרשותי. עיריית כפר סבא, אשר חותרת לעצמאות אנרגטית, מצליחה לייצר כיום קרוב ל-40% מהאנרגיה שהיא צורכת; נכון לעתה, מותקנים על מבני ציבור וחינוך ברחבי העיר כ-60 מערכות סולאריות, המייצרות קרוב ל- 10 מיליון קוט"ש בשנה, כשצריכת האנרגיה העירונית מסתכמת בכ-22 מיליון קוט"ש.

מוסדות הרשות אחראיים רק ל-3% מצריכת האנרגיה העירונית. נוכח זאת, ומתוך הבנה כי הדרך לצמצם את פליטות הפחמן ברמה העירונית היא באמצעות צמצום הפליטות במגזר העסקי ובמגזר הביתי-פרטי, יצאה העירייה בפרויקט "שמש לכולם", באופן בו כל בניין מגורים או בית עסק יכול לבנות לעצמו מרכז רווח נוסף, ירוק וחדשני שיפעל לאורך כל השנה – השמש.

הבניינים שהצטרפו למיזם יזכו לקבל בחינה מקצועית של התאמת הגג, הנגשת הידע הנדרש ומענה לשאלות, סיוע בבחירת חברת התקנה, עזרה בבחירת מודל המימון תוך הענקת מענק ראשוני של עד 15,000 ₪, ליווי וסיוע ביצירת ההסכמה הנדרשת של בעלי הדירות, ליווי משפטי והכל ללא עלות לרווחת תושבי העיר.

"כאשר בעוד שנה יתקיימו הבחירות המוניציפליות, מועמדים רבים ידברו על איכות הסביבה, אך עיריית כפר סבא מבצעת הלכה למעשה את הנושא", אומר עופר אזולאי מנכ"ל חברת טריפל אס. "זה מצוין שהשלטון המקומי נכנס לתחום ומקדם אותו ומסייע לגופים פרטיים לקדם את נושא איכות הסביבה.

 

"אין כאן עניין של כבוד, לפנינו מטרה והיא מעבר לסביבה נקייה יותר. כאשר בוחנים את משבר האנרגיה בעקבות המלחמה בין אוקראינה לרוסיה וכאשר רואים את משבר האקלים, לא ניתן להישאר אדישים. המעבר לאנרגיה סולארית הוא חובה מוסרית וערכית שגם טוב כלכלית ליזמים".

עופר אזולאי מנכ"ל ובעלים טריפל אס | צילום: יח"צ

עוד מדגיש אזולאי, כי "הכשל שנותר היום הינו מינורי ובידי רשות החשמל הדרכים לפתור אותו. הפתרון שלו הוא פשוט וקל לביצוע: זירוז הליך כניסת מונה יצרני/צרכני ללא תלות במונה הקיים. רק בצורה זאת נצליח להגדיל את השימוש במערכות סולאריות במהירות יעילות וכמות ונתרום לכלכלה הישראלית, למשק האנרגיה וכמובן לאיכות הסביבה".

כתיבת תגובה