כר הצמיחה של היוניקורנים החדשים

ישראל, מדינה בת 9 מיליון תושבים, הצמיחה ב2020 כל יוניקורן עשירי בעולם והמגמה נמשכה גם ב־2021 | במרץ נולדו כאן 7 יוניקורנים, רובם בתחום הסייבר | בהמשך השנה חדי הקרן הפכו לדבר שבשגרה ישראל הפכה לפס ייצור של יוניקורנים שמצליחים גם לממש את ייעודם ולהגיע להנפקה הנחשקת | כך הפכו חללי העבודה המשותפים לכר צמיחה ליוניקורנים החדשים

רומן לוי, מייסד ומנכל Urban Place, צילום יח"צ

ההתחלה היוניקורנית היתה ב2013 עם רכישת ווייז ביותר ממיליארד דולר ששברה את תקרת הזכוכית של סכום רכישת חברה ישראלית. ההיי-טק הוא הקטר שדחף את הכלכלה הישראלית קדימה בשנת הקורונה. הסטארט-אפים היו שם כדי לתת פתרונות בצורך בעבודה מרחוק ובשירותים דיגיטליים. הכסף זרם לכאן בהיקפים שלא היו בעבר כתוצאה מריביות נמוכות, משקיעים משוק ההון ורצון עז של יזמים ישראלים להיות הכי גדולים שיש.

מכתבה בכלכליסט, עולה כי ישראל, מדינה בת 9 מיליון תושבים, הולידה ב2020 כל יוניקורן עשירי בעולם והמגמה נמשכה גם ב־2021. במרץ נולדו כאן 7 יוניקורנים, רובם בתחום הסייבר. בהמשך השנה חדי הקרן הפכו לדבר שבשגרה ישראל הפכה לפס ייצור של יוניקורנים שמצליחים גם לממש את ייעודם ולהגיע להנפקה הנחשקת.

להצלחה היוניקורנית אבות רבים, ביניהם כר הצמיחה הנוח שבחרו להן חברות הסטארט אפ, בעקבות הקורונה: לוותר על שכירות משרדים מפונפנים הכוללים עלויות תפעול, תחזוקה, ארנונה וכל היוצא בזאת ולעבור לחללי עבודה משותפים. הבחירה הזאת, מאפשרת לחברות הללו מודל תשלומים חסכוני מודולרי: השכרת עמדה או עמדות על פי מספר העובדים המשתנה, השכרת חדר והשכרת חלל ישיבות (זאת מעבר לחללים המשותפים ה"סלוניים"). 

מתחמי חללי העבודה המשותפים מעוצבים בסטנדרטים הכי גבוהים, אשר משמרים את הנראות אליה הורגלו הסטארטאפיסטים, עם צוות שירות זמין כמעט 24/7 ובצדו חיסכון עצום, שמנטרל את רעשי הרקע ומעניק להן את המשאבים להתרכז במהות העבודה. 

בין חברות היוניקורן האלה נכללות Syte הישראלית, המפתחת פלטפורמות חיפוש מסחר באתרים מובילים ביניהם אתרי אופנה כמו שיין ופראדה, שהתחילה בשכירות על פי מספר העובדים שהיו לה בתחילת דרכה, עד לגיוס של עשרות מיליוני דולרים בשני סבבים ומעבר לשכירות של חצי קומה במתחם חללי עבודה בתל אביב וחברת Swish.ai, אשר פיתחה פלטפורמה לניתוב אוטומטי של משימות בארגונים על בסיס אופי היכולות ומידת העומס, גייסה 13 מיליון דולרים לאחרונה ועובדיה עדיין עובדים במתחם חללי עבודה משותף. המתחם מאפשר הסרת הדאגות הטכניות שמתלוות לקיום כל עסק ובפרט סטארט אפ, הוא מעניק את התנאים הטובים והנוחים ביותר ליושביו: פינות שתיה חמה וקרה, חדר כושר, מקלחות, חדר גיימינג, האפשרות להביא את חיית המחמד מהבית (חיסכון בדוגיווקר), בית כנסת ומעבר לכל התנאים הפיזיים – קיימת אופציה שלא קיימת במשרד "רגיל" או בעבודה מהבית, של נטוורקינג

.

אף פעם לא תדע אם הרעיון הטוב הבא, ייתכן "היוניקורני" שלך, יגיע לאחר שיחת סלון במתחם המשותף, או בפינת הקפה, עם אנשים שעובדים במקביל אליך. לחיבור האגבי הזאת אין אח ורע בשום מקום אחר ועימו נקרות הזדמנויות רבות הפרושות בפניכם כשאתם מגיעים לעבוד במתחם חללי עבודה, כך שאפשר בהחלט להגיד שבאמצעות בחירה במתחמי העבודה המשותפים, הרווחתם רווחה כלכלית, רווחה נפשית ולא פחות חשוב מזה, האפשרות לייצר קשרים משמעותיים שיסייעו לכם בהמשך דרככם ליצירת הסטארט אפ עם הרעיון המוביל משנה החיים הבא לאנשים רבים והאפשרות להפוך, על הדרך, גם לחדי קרן. 

הכותב הוא מנכ"ל ומייסד שותף רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place 

כתיבת תגובה