כ-20 אלף עשירי ארה"ב יכניסו 360 מיליארד מסים בעשור

ערב הגשת התקציב השנתי לקונגרס היום, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע כי הוא מתכוון להציג במסגרתו גם חובת הטלת שיעור מס מינימלי למשקי הבית העשירים | משק בית ששוויו מעל 100 מיליון דולר ישלם 20% על הכנסותיו – כולל על מניות ואג"ח שטרם מומשו | על הכוונת: כ-20 אלף בתי אב של מולטי מיליונרים בארה"ב

ג'ו ביידן | צילומסך מאתר הבית הלבן

מס העשירים של ביידן יוצא היום לדרך במסגרת התקציב השנתי שיוגש לקונגרס. לפי הודעת הבית הלבן, בהצעת התקציב תיכלל גם הטלת שיעור מס מינימלי של 20% על הכנסתם של משקי הבית העשירים ביותר בארה"ב כאשר המיסוי יכלול גם הכנסות בלתי ממומשות מהשקעות כמו מניות, אג"ח וכדומה. בארה"ב מעריכים כי כ-20 אלף בתי אב יושפעו מהמהלך.

הדבר קורה אחרי שעסק רבות בהעלאת שיעור מסר החברות. עתה, מתחיל נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בפעם הראשונה, למצוא פתח להכנסות נוספות: הטלת מסים על העשירים.

ביידן למעשה הולך על הראש של מי שעשו את כספם הגדול בחברות טכנולוגיה והזנק גדולות, והכנסותיהם נחשבות כיום 'לא ממומשות'. ביום שצוקרברג, בזוס וחבריהם ישלמו מסים בשיעור החדש, ארה"ב תרוויח עוד כ-360 מיליארד דולר בעשור, לפי הערכות שונות.

ההצעה של ביידן כוללת משקי בית בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר ומי שעתיד להיפגע ממנה כאמור, הן מייסדי חברות טכנולוגיה גדולות. בבית הלבן טענו כי העשירים – בשל רווחיהם הבלתי ממומשים – משלמים רק 8% מס, בעוד ששכירים אחרים משלמים כ-16%. "ביידן הוא קפיטליסט ומאמין שכולם צריכים להיות מסוגלים להפוך להיות מיליונרים או מיליארדרים", נאמר בהודעת הבית הלבן. הנשיא גם מאמין, נאמר, כי "זה שגוי שמערכת המס מובילה לכך שהעשירים ביותר משלמים שיעור מס נמוך מזה שמשלמות משפחות עובדות".

כתיבת תגובה