לאן נעלמו מיליוני שקלים מכספי לקוחות אדמה?

בבקשה להקפאת הליכים שהגישה החברה שעוסקת בשיווק קרקעות חקלאיות, נטען כי נקלעה לקשיי נזילות עקב השקעות ענק בשיווק. השופט חזר שוב ושוב לשאלת כספי הלקוחות. "היכן היו עורכי הדין?", שאל השופט

קרקע חקלאית. צילום אילוסטרציה: משה גולדשטיין

אמש (ג) בדיון שהתקיים בבית המשפט בבקשת חברת 'אדמה' להקפאת ההליכים נגדה, אמר השופט איתן אורנשטיין לבא כוחה של החברה: "הלקוח שלך לקח כסף של אנשים שהיה צריך להגיע לחשבון נאמנות של עורכי דין, והכסף הזה משום מה יצא לכל מיני מטרות אחרות".

אורנשטיין ביקר את התנהלות החברה ושאל להיכן נעלמו 25 מיליוני שקלים מכספי לקוחות אדמה שהיו אמורים להיות מופקדים בנאמנות אצל עורכי דין. "אני לא רוצה לדבר על משרדי עורכי הדין שהכסף הזה היה אמור להיות שמור אצלם", אמר השופט.

אדמה שעסקה בשיווק קרקעות חקלאיות, הגישה בתחילת השבוע בקשה להקפאת הליכים והסדר נושים. אל הדיון אוחדו גם שתי בקשות של נושי החברה. האחת שביקשה להכריז על בעלי החברה, אורן קובי, כפושט רגל, והשנייה שביקשה להורות על פירוק החברה כדי שאפשר יהיה למכור את נכסיה ולהחזיר חלק מכספי הלקוחות.

בתוך כך נודע כי קיים חשש שהחברה העלימה מס במשך שנים, מה שמעורר סימן שאלה גדול יותר על הסיכוי שהרוכשים יראו משהו מכספם בחזרה. שכן רשויות המדינה קודמות לנושים האחרים.

עורך דינה של החברה ביקש מבית המשפט לאפשר לחברה להשלים את הליכי רכישת הקרקעות עבור הלקוחות, כדי להבטיח שיישאר להם נכס ביד והציג את ההשקעה הרבה שהשקיעה החברה במיתוגה בניסיון להסביר לאן הלכו כספי הלקוחות. השופט חזר שוב ושוב להתנהלות החברה ותהה היכן היו משרדי עורכי הדין שכספי הלקוחות היו אמורים להיות מופקדים אצלם.

אדמה טענה בבקשתה כי הוצאות השיווק יצרו גירעון שהביא אותה לקשיי נזילות שאינם מאפשרים לה להשלים את העסקאות לטובת הרוכשים. דיון נוסף בבקשה יתקיים היום (ד)

כתיבת תגובה