לא רק לטלפונים הניידים: מובילאיי משיקה עדכוני תוכנה לרכבים

מובילאיי השיקה לאחרונה את אחת מחבילות הסיוע המתקדמות בעולם לכבישים מהירים עבור עשרות אלפי בעלי מכוניות חשמליות מדגם Zeekr 001 | מדובר בבשורה גדולה המדגימה כיצד כלי רכב ירכשו יכולות חדשות ויהפכו ליותר ויותר אוטונומיים באמצעות פיתוחי תוכנה

Zeeker דגם 001 | צילום: יצרן

מובילאיי ו-Zeekr  פותחים פרק חדש במערכות סיוע מתקדמות לנהג – באמצעות עדכון דרך האויר (OTA) כאשר מאפייני בטיחות ונוחות סופקו לרכב החשמלי Zeekr 001 באמצעות עדכון דרך האוויר (Over-the-Air). במאמר שפרסם פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי הוא מסביר כי "המכוניות צוידו מראש בחומרה, הכוללת שבע מצלמות ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל, המציעות שדה ראייה של 360⁰ (זאת בנוסף לארבע מצלמות חניה), וכן שני SoC EyeQ®5 High בטכנולוגיית 7 ננומטר, שאפשרו עדכון מאפיינים נרחב בלחיצת כפתור. לא מדובר כאן רק בעתיד של סיוע לנהיגה מבחינה בטיחותית, אלא גם בהדגמה כיצד כלי רכב ירכשו יכולות חדשות באמצעות פיתוחי תוכנה, וכל זה קורה פחות משנתיים לאחר שהכרזנו כי Geely Auto Group בחרה במערכת הסיוע המתקדמת לנהג (ADAS) של מובילאיי, Mobileye SuperVision™, עבור כלי הרכב החשמליים של Zeekr.

"אלה העוקבים אחר התפתחות מערכות ה-ADAS יודעים שכיום מרבית מערכות בקרת השיוט האדפטיבית, סיוע בכביש מהיר ומערכות דומות שמיועדות לנהל נהיגה שגרתית בכביש מהיר, מתוכננות על סמך קלט עיקרי אחד: הרכב שלפניך. עם זאת, כשחושבים על האופן שבו בני אדם נוהגים, ועל תרחישי נהיגה יומיומיים רבים, לא די לקחת בחשבון רק את המכונית מלפנים. נהגים אנושיים מתחשבים בכל המתרחש סביב רכבם לפני שהם מקבלים החלטה. דוגמה נפוצה מאוד היא הגעה לפקק תנועה – ייתכן שהמכונית מלפנים עדיין לא האטה, אך נהג ערני ישים לב לכך שהתנועה מלפנים החלה להאט או לעצור, ויבצע עצירה הדרגתית חלקה.

"העובדה שהמערכת מצוידת בראייה היקפית של 360⁰ ברזולוציה גבוהה, המתאפשרת הודות לשבע מצלמות ברזולוציה של 8 מגה פיקסל וארבע מצלמות חניה, מאפשרת לאלגוריתם של מובילאיי לקחת בחשבון את סביבת הנהיגה המשתנה ולהגיב בצורה חכמה לכמויות נתונים גדולות יותר שנקלטות ולאובייקטים שאינם בהכרח הרכב הקרוב ביותר הנמצא מלפנים. תהליך קבלת ההחלטות יכול להתחשב לדוגמה בכלי רכב שנמצאים לפני הרכב שלפניו, או רכב שעצר בשוליים עם דלת פתוחה (דבר שמחייב סטייה רוחבית קלה), או אפילו הולך רגל בצד הדרך (דבר שמחייב האטה של המכונית עד שהיא עוברת אותו).

"בשילוב עם היכולת לנסוע במהירות של עד 130 קמ"ש בכל כביש עם סימון נתיבים ברור, תוך התחשבות בפיתולי הדרך, והעובדה שהמערכת מציעה את החידושים האחרונים ביכולות שילוב מצלמה-רדאר, סיפק עדכון זה לבעלי Zeeker 001 בין לילה, הכולל מערכת מתקדמת לסיוע בכביש מהיר, וזוהי רק ההתחלה", מציין פרופ' אמנון שעשוע.

העידן הבא של ADAS

עוד מוסיף שעשוע, כי "סיליקון ותוכנה הם החזית החדשה שבלב העיצוב והתכנון, כמו גם הארכיטקטורה והשימושיות של הרכב. חברות הרכב יבדלו עצמן לא באמצעות כוחות סוס, אלא באמצעות איכות התוכנה והעיצוב הארכיטקטוני שסביבה. מה שהתחיל כמספר קטן של מאפייני סיוע בנהיגה, התפתח למהות של המכונית מודרנית. כשהעדכונים דרך האויר (OTA) יהפכו לשגרה, מהירות החדשנות של כלי הרכב רק תגדל. הצרכנים יצפו מעתה לחידושים האחרונים והטובים ביותר באמצעות עדכוני תוכנה, בדיוק כפי שהם מצפים מהטלפונים החכמים שלהם. 

"הודות לשילוב עמוק של  המערכת שלנו , עם Zeekr – הכוללת חומרת ה-SoC וה-ECU, ראייה ממוחשבת, אלגוריתמים מתקדמים, שילוב והטמעת מערכת קבלת ההחלטות שלנו, עדכונים חדשים דרך האוויר יהפכו עם הזמן לעניין שבשגרה. מובילאיי צופה עדכונים עתידיים, שיכללו הוספת מפות ברזולוציה גבוהה, דבר שיאפשר  הוספת יישומים ייחודיים נוספים מבוססים ענן, כולל  Navigate-On-Pilot מלא (שילוב של נהיגה אוטונומית ומערכת ניווט הכוללת מעבר נתיבים), כמו גם עדכונים נוספים, ביניהם יישומי נסיעה בכבישים עירוניים ויכולות חניה.

"כדי לעמוד ביעדים עם Zeekr, השקענו רבות במחקר ופיתוח, תכנון הנדסי ובדיקות בסין. ההתקדמות הייתה מהירה, ותוך פחות משנתיים הצלחנו לספק חומרה, תוכנה ושירותים – הישג שהתאפשר כתוצאה מאחריותה של מובילאיי על שרשרת הטכנולוגיה המלאה, החל מעיצוב שבבים ועד לאינטגרציה של חיישנים ונתונים, יחד עם היישומים המחברים את הכול ביחד. זוהי תחילתו של עידן חדש בתחום ה-ADAS, ואנחנו גאים לשתף פעולה עם Zeekr בפריצת דרך זו".

כתיבת תגובה