'ליים' משיקה צי אופניים חשמליים שיתופיים בישראל

תהיה החברה הראשונה בארץ להציע פתרונות מולטי-מוביליטי הכוללים גם קורקינטים וגם אופניים חשמליים שיתופיים | ב'ליים' מציינים כי ישראל מהווה את השוק השני בגודלו בכמות הרכיבות בקורקינטים שיתופיים מבין המדינות בהן פועלת החברה וצופים כי נתון זה יישמר גם בפלח האופניים החשמליים | וכמה תעלה כל דקת רכיבה?

אופניים שיתופיים של 'ליים' | צילום: ג'וש אדגוס

'ליים' (Lime), חברת המיקרו-מוביליטי הגדולה בעולם, מרחיבה את מטריית השירותים שהיא מעניקה לרוכב הישראלי ומשיקה בארץ צי אופניים חשמליים שיתופיים. בכך, תהיה 'ליים' לחברה הראשונה בישראל שתציע פתרונות מולטי מוביליטי הכוללים גם קורקינטים וגם אופניים שיתופיים, זאת לאחר פיילוט מצומצם ומוצלח שביצעה בשנת 2021 ברחבי גוש דן. 

השקה זו מהווה חלק ממהלך עולמי של החברה, המתפרס על פני כ-50 ערים ברחבי צפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד וכעת בישראל, בהיקף השקעה כולל של כ-50 מיליון דולר. מהלך זה יאפשר מעבר בין ערים והגדלת טווח הניידות ומרחקי התנועה, בדומה למגמה בערים נוספות בעולם בהן מוצע השירות.

ב'ליים' מציינים כי ישראל מהווה את השוק השני בגודלו בכמות הרכיבות בקורקינטים שיתופיים מבין המדינות בהן הושק השירות, וצופים כי נתון זה יישמר גם בפלח האופניים החשמליים. זהו נתון משמעותי ויוצא דופן לאור העובדה שחלק מן השווקים גדולים בהרבה בשטחם ובגודל האוכלוסייה, בהשוואה לישראל, ומצביע על כך שהביקושים לפתרונות מולטי מוביליטי בישראל גבוהים בהרבה מן ההיצע הקיים.

על פי ניתוח דפוסי התנהגות הרוכבים בפיילוט האופניים החשמליים שהתקיים בישראל, כמחצית מהרכיבות משמשות להגעה אל וממקומות העבודה, כ-30% להגעה אל ומתחנות תחבורה ציבורית והיתר למעבר בין ערים. בחברה צופים כי בכל כלי מסוג אופניים חשמליים של החברה ייעשו מעל 5 שימושים ביום וכי השימוש הממוצע בהם ינוע בין 2.5-3.5 ק"מ.

צי האופניים החשמליים של 'ליים' יוצב בימים הקרובים בערים תל אביב, גבעתיים ופתח תקווה ויצטרף לצי הקורקינטים החשמליים של החברה שכבר פועל ברחבי ערים אלה. בהמשך צפוי השירות להתרחב לערים מרכזיות נוספות בישראל. המחירים יעמדו על 6 שקלים לפתיחת נעילה ו-80 אגורות לדקת רכיבה.

 

 

לדברי איתי ראב"ד, מנכ"ל 'ליים' ישראל: "הביקושים לפתרונות ניידות קלים וזולים נמצאים בשיא של כל הזמנים, הן בשל עליית מחירי הדלק והן בשל השאיפה של קהל היעד שלנו לאורח חיים בר קיימא ואקטיבי יותר. על כן, השקה זו היא בשורה של ממש לרוכב הישראלי, שיוכל מעתה ליהנות מהשירות והטכנולוגיה המתקדמת והבטוחה של Lime גם באמצעות האופניים החשמליים שלנו. בכוונתנו להגדיל את מספר האופניים לאזורים נוספים, ואנו קוראים לעיריות נוספות להצטרף למהפכת המיקרו מוביליטי".  

האופניים החשמליים שמשיקה 'ליים' בישראל נושאים את אותו עיצוב המזוהה עם המותג, עם נראות מוגברת בצבעי ירוק ליים ולבן בולטים, המאפשרים לאופניים להיראות למרחקים גם בתנאי תאורה ירודים. האופניים, אשר עוצבו במיוחד לתחבורה שיתופית על ידי צוות המהנדסים של החברה, בעלי מפרט טכני רחב ומתקדם, הכולל בין היתר: מנוע חזק וחכם (250W) עם עוצמת טיפוס עליות משופרת, גיר אוטומטי המאפשר האצה חלקה ללא הפרעות וללא העברת הילוכים. כמו כן, הם מצוידים במתקן קסדה חכם, מעמד לטלפון, סלסלה לנשיאת חפצים אישיים וסוללה מתחלפת, המאפשרת להחליף את הסוללות של האופניים החשמליים באלו של הקורקינטים החשמליים ובכך לחסוך ערוץ תפעול שונה בין הכלים. האופניים יגיעו למהירות מרבית של 25 קמ"ש ולסוללה טווח נסיעה יעיל של כ-40 קילומטרים. 

כתיבת תגובה