לי זה לא יקרה, אולי אצלם || קמפיין שיושב על הקיטוב החברתי

בקמפיין חכם שמעביר את הצופה ממגזר למגזר בחברה הישראלית, מתוך אמירה של "לי זה לא יקרה – אולי אצלם", תוך העברה והשלכה אל מגזר אחר – מועבר מסר אדיר לרגל שבוע בטיחות הילד | ארבעה הורים ששכלו את ילדיהם בתאונות מבקשים "אל תגידו לי זה לא יקרה"

הרב אריאל נזרית בקמפיין בטרם לבטיחות ילדים | צילומסך מסרטון הקמפיין

לא  פעמים רבות אפשר ליהנות מקמפיין שיש בו עדתיות לא צועקת, אבל נוכחת – ובמקביל להפנים שעבור המסר, חידודו והנגשתו באופן החזק ביותר, אפשר למחול לרגע על הסטריאוטופים שקיימים ממילא בחברה הישראלית.

בפינג פונג מצוין שמבצעים ארבעה הורים ששכלו את ילדיהם באירועי בטיחות שיכלו להימנע אילו רק הזהירות הייתה נשמרת, מעבירים בקי מעוז, מריה שאוס, הרב אריאל נזרית ונג'אח ג'בארין – מסר חד וחותך בו הם מבקשים מכל ההורים – "אל תגידו לי זה לא יקרה".

רוי, בנה של בקי מעוז, נהרג בנפילה מקומה 12, עדו, בנה של מריה שאוס, טבע למוות בשיט בחו"ל, אביטל רחלי, בתו של הרב אריאל נזרית, טבעה למוות בצימר, ועוביידה בנה של נג'אח ג'אברין נהרג בתאונת דרכים. ארבעת ההורים נרתמו לקמפיין של ארגון בטרם להעלאת המודעות, ובו הם פונים להורים ומבקשים "אל תגידו לי זה לא יקרה, כי זה יכול לקרות לכולנו".

הקמפיין עולה במסגרת שבוע הבטיחות הילד שחל השבוע (14-19 במאי). לצד הקמפיין, עורכים בארגון בטרם מגוון אירועי הסברה ברשויות מקומיות, בתי חולים, קופות חולים ובארגונים מהמגזר העסקי. חברת שופרסל נרתמה אף היא ויצאה בימים האחרונים במבצע התרמה לארגון בטרם הנועד להרחבת הפעילות.

לפי נתוני ארגון בטרם, מתחילת שנת 2023 נהרגו 26 ילדים בתאונות: ארבעה מהם טבעו למוות, שניים נספו בשריפה, שניים נהרגו כתוצאה מחנק, ילדה אחת נהרגה מנפילת עץ, ילד אחד מנפילת שער ועוד 16 ילדים נהרגו בתאונות דרכים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שבוע בטיחות הילד מהווה עבורנו הזדמנות מיוחדת להאיר זרקור על הבעיה הכואבת של היפגעות ילדים בתאונות. מידי שנה מגיעים לחדרי המיון למעלה מ-200 אלף ילדים שנפגעו בתאונות שניתן היה למנוע את רובן. אני מצטרפת לארבעת ההורים היקרים שאיבדו את היקר להם מכל, וקוראת להורים – אל תגידו לי זה לא יקרה".

"תאונות ילדים הן אינן גזרת גורל. הקפדה על הנחיות הבטיחות ושמירה על סביבה בטוחה יכולות למנוע את מרבית התאונות".

כתיבת תגובה