למרות ההבטחות: החשבוניות מ'בזק' חויבו באופן מלא

קיבלתם חשבון מנופח מ'בזק' למרות ההבטחות לזיכוי והנחה? אתם לא לבד • לקוחות רבים גילו להפתעתם כי 'בזק' חייבה אותם בתשלום המלא, ובמענה ללקוחות נאמר: הזיכוי יינתן בחודשים הקרובים • בחברה טוענים: המערכות הממוחשבות לא יכולות לבצע זיכוי מידי לכולם • ומדוע ב-2020 מערכות הגבייה המתקדמות אינן מזכות את הלקוחות בלחיצת כפתור?

משרדי בזק | צילום: תקשורת תאגידית בזק

רק לפני כחודש פרסם 'ביזנעס' כהמשך למעקב אחר נושא התשלומים לחברות התקשורת כי בעקבות העלייה בשימוש בטלפון הביתי בזק תעניק זיכוי כספי ללקוחות שעשו שימוש מוגבר בחודשי התפרצות הקורונה.

משרד התקשורת אף הוא פרסם, בשיתוף עם חברת בזק, על סל תשלומים לתקופת הקורונה. אלא שלהפתעת רבים מלקוחות החברה בחשבון לתשלום שקיבלו מחברת 'בזק', לא חושב הזיכוי, והחיוב הציג מאות שקלים ויותר לתשלום.

לקוח שפנה לשירות הלקוחות של חברת בזק נענה לקונית כי 'אין אפשרות' לתקן את החשבון וכי רק בחשבון הבא יינתן הזיכוי. "לא מובן לי מדוע אני צריך לשלם מראש מאות שקלים לחברת בזק?", תמה הלקוח בשיחה עם 'ביזנעס'. "בזק יכולה, לפחות למי שדורש, להנפיק חשבון מעודכן וגם היה לה די זמן להיערך לכך", טוען הלקוח ששמו שמור במערכת 'ביזנעס'.

הלקוח אף פנה באופן אישי לפני שפנה לתקשורת, לחברת 'בזק' ונענה כי "בזק מודעת למצב וגיבשה מנגנון לזיכוי לקוחות שחשבון הטלפון שלהם התייקר בתקופה האחרונה. פתרון זה קיבל את אישור משרד התקשורת וייושם בקרוב באופן אוטומטי. כתוצאה מכך, הסכום לחשבון מרץ, אפריל ומאי יחושב לפי מסלול דקות מתאים להיקף הצריכה בפועל, ויינתנו זיכויים בהתאם לפתרון. הזיכוי ייכלל בחשבונות הטלפון הקרובים", על התגובה חתומה דבי פרץ, אחראית פניות ציבור בחברה.

בשיחה עם דוברות 'בזק', הוסבר לכתב 'ביזנעס', כי החברה פועלת במערכות ממוחשבות שלא יכלו לקבל את ההוראה באופן מידי, ומערכות אלה שמפיקות את החשבון – לא קיבלו את העדכון לפני שהופקו החשבוניות.

בתגובת 'בזק' הרשמית נמסר:

"בהמשך לשיחתנו להלן התייחסות בזק. 

"בזק מזכה את כלל לקוחות החברה שעשו שימוש מוגבר מהרגיל בתקופת התפרצות הקורונה החל מחשבון הטלפון הקרוב, זאת לאחר פיתוח והתאמה של מערכות החיוב של החברה להסדר הזיכויים.

"הזיכוי הינו רטרואקטיבי ולתקופה שבין ה-1.3.20 ועד ל-14.6.20. חשוב לציין כי מהלך הזיכוי אותו מעניקה בזק מאפשר חיסכון כספי של עשרות אחוזים בחשבון הטלפון".

לא נותר אלא לתהות מדוע מערכות ממוחשבות מתקדמות ומשוכללות של חיוב הלקוחות, שפועלות היטב לאורך השנה, זקוקות ל"פיתוח והתאמה" מיוחדים כדי להגיע להסדר הזיכויים, ולא יכולות להעניק את הזיכוי באופן מידי. כמובן, ניתן להבין שלחלק מהלקוחות החיוב אינו מתבצע באותו יום, וההחלטה על הזיכוי פספסה את הפקת החשבוניות. אולם נראה כי לא רק לקוחות אלה לא זוכו בפועל, וכי מראש החברה ביקשה להעניק את הזיכוי רק מחשבון הטלפון הקרוב.

המשמעות: מאות אלפי משפחות שישלמו מאות שקלים שאותם יראו בחזרה רק בעוד כחודש. חבל.

סיום ההטבות

לנוחות גולשי 'ביזנעס' נציין, כי ההטבות בחברות התקשורת השונות מסתיימות בימים אלה ממש, כשככל הנראה אלה לא יוארכו שוב אלא אם במקרה של התפרצות נוספת וחזרה ללמידה מרחוק שוב. דבר, שכרגע אינו על הפרק.

ככלל, ההנחות ב'בזק' הינן על פי מחזור החיוב. דהיינו, מי שמחזור החיוב שלו מסתיים ב-14/6, ייהנה מההטבה עד אז. המלצה שלנו: חשוב לבדוק במוקד החברה אם ההטבה אינה מסתיימת במועד החיוב שחל קודם לכן מבחינה מחזורית.

ל'ביזנעס' נודע, כי מי שאין בעל קו שבמסגרתו התשלום הינו על פי חבילת דקות, או שברשותו מסלול ייחודי שאינו סטנדרטי, לא יקבל מ'בזק' את ההנחה באופן אוטומטי, ועליו לפנות למוקד שירות הלקוחות כדי להסדיר את הזיכוי.

 

כתיבת תגובה