לקראת הבחירות: השמים נפתחים לכל הישראלים

ועדת החריגים (כמעט) מסיימת את עבודתה לעת עתה, לפחות עד הבחירות: בהתאם לאישור הממשלה, עד ל-20 במרץ, כל ישראלי יורשה להיכנס לישראל לטובת הבחירות, ללא צורך באישור ועדת חריגים • כל הנכנסים לישראל מחויבים לשהות בבידוד ביתי, למעט בעלי תעודת מתחסן או מחלים, בתוקף מישראל. מחוסנים ומחלימים, בעלי תו ירוק, יוכלו לצאת מהארץ ללא צורך באישור ועדת החריגים • אזרחים ישראלים שאין ברשותם תעודת מחלים או מתחסן, לרבות ילדים, ידרשו לקבל את אישור ועדת החריגים טרם היציאה, תוך התחייבות על בידוד ביתי עם חזרתם ארצה

נתב"ג | צילום: פלאש 90

בהמשך להחלטת הממשלה להחזרת הישראלים ארצה לקראת הבחירות: על פי המתווה החדש, עד ל-20 במרץ, בעלי דרכון ישראלי או תעודת מעבר לתושבי קבע, יורשו להכנס לארץ, ללא צורך באישור ועדת חריגים. כמו כן, אזרחים ישראלים מחוסנים ומחלימים יוכלו לצאת מהארץ, ללא ועדת חריגים.

משרד התחבורה אישר בשלב זה טיסות ישירות יומיות בין נתב"ג לניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריס וקייב. לקראת סוף השבוע, יתווספו שני יעדים נוספים: טורונטו והונג קונג, על פי הצורך. במידה וידרשו יעדים נוספים, הם יתווספו באישור שרת התחבורה מירי רגב, ובהתייעצות עם שרי הבריאות והחוץ.

מספר האזרחים הישראלים הנכנסים לארץ יורחב בהדרגה, החל מ-1,000 אזרחים ישראלים, בתחילת השבוע  ועד 3,000 נוסעים נכנסים, עד לסוף השבוע. כניסת זרים וספורטאים לישראל תאושר על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין ואינה מהווה חלק ממכסת הנכנסים המותרת לישראל.

הנכנסים לישראל יחויבו בביצוע שתי בדיקות קורונה: בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני הטיסה שתוצג לחברת התעופה, ובדיקת קורונה נוספת באוהל המיוחד הסמוך לטרמינל 3, עם הנחיתה בנתב"ג.

יודגש כי כל הנכנסים לישראל, למעט בעלי תעודת מתחסן או מחלים, מחויבים לשהות בבידוד ביתי למשך 14 ימים, או 10 ימים, בכפוף לקבלת תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה. מי שאינו יכול לשהות בבידוד ביתי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, יעבור למלונית בידוד.

על פי המתווה החדש, משרד התחבורה יעביר באופן שוטף למשטרת ישראל את רשימת הנוסעים הלא מחוסנים שהגיעו לישראל ואמורים לשהות בבידוד ביתי. זאת, במטרה לאפשר למשטרה לבצע אכיפה פרטנית מוגברת, רק לנדרשים בבידוד, כדי למנוע הדבקה וחדירה של מוטציות ולמנוע פגיעה במאמץ החיסונים שמדינת ישראל מובילה.

יצוין כי היוצאים מגבולות הארץ ידרשו לעמוד בדרישות מדינות היעד, בהתאם למתווה הנהוג באותה מדינה ועל היוצאים להתעדכן בדרישות בטרם יציאתם לחו"ל. פרטים נוספים אודות דרישות מדינות היעד, מפורסמים באתרים הממשלתיים הרשמיים של המדינות.

שרת החבורה מירי רגב ציינה כי לקראת פקיעת מתווה נתב"ג הנוכחי, ב-20 במארס, הממשלה תתכנס ותבחן את המשך המתווה של נתב"ג בהתאם לרמת התחלואה ומספר המתחסנים. זאת, כדי להיות המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה, להמשיך לפתוח את המשק, ולאפשר לעוד אנשים לחזור לחיים שהם כל כך מתגעגעים אליהם. כמו כן, ציינה השרה כי נתב"ג ערוך לטיסות בטוחות וירוקות, על פי כל מתווה שיסוכם עם משרד הבריאות.

כתיבת תגובה