לשלל מטרות: ועדת הכספים חילקה כמיליארד שקלים

בלב פגרת הבחירות והחגים התכנסו חברי ועדת הכספים כדי לאשר העברות תקציביות בסכום של כ-990 מיליון שקלים | מדובר בהעברות מתקציב המדינה שעברו לפני כן ב'ועדת ההסכמות' בין האופוזיציה לקואליציה – בשל תקופת הבחירות | ואיך המכתזית של המשטרה גרמה לעצירת הדיון?

דיון ועדת הכספים על העברות מתקציבי 2022 | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (ב') העברות תקציביות בסכום כולל של כ-990 מיליון ₪. לצד כך אושרו גם הרשאות להתחייב בתקציבי המשרדים השונים בגובה מיליארדי שקלים

כ-23 מיליון ₪ להוצאות חירום אזרחיות – התקצוב מיועד עבור מיגון תשתיות לאומיות ומיגון הניוד ביהודה ושומרון, מרבית הסכום בהרשאה להתחייב.

כ-600 מיליון ש"ח למשרד הביטחון – התקצוב מיועד עבור הוצאות ופרויקטים ביטחוניים שונים. מטעמי סיווג הסברים יינתנו בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. לצד כך כוללת הפנייה כ-6.26 מיליארד ₪ בהרשאה להתחייב ו-825 מיליון ₪ בהוצאה מותנית בהכנסה.

כ-46 מיליון ₪ לרשויות פיקוח – התקצוב מיועד לרשות הטבע והגנים, לצרכי תוכניות שונות.

3.5 מיליון ₪ להוצאות פיתוח – התקצוב לצד שינויים פנימיים, מיועדים עבור משרד ירושלים ומורשת לצורך מימוש החלטות ממשלה ויישום הסכמים קואליציוניים. במסגרת הפנייה תקצוב גם של כ-145 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב.

כ-177 מיליון ₪ למשרד התיירות – התקצוב הינו עקב חזרת ענף התיירות לפעילות לאחר הקורונה, כאשר מתוך סכום זה מיועדים 95 מיליון ₪ להתמודדות עם נגיף הקורונה, במסגרת סיוע לענף. עוד מיועד הסכום לתגבור פעולות שיווק ישראל בחו"ל לצורך הבאת תיירים לארץ.

16 מיליון ₪ למשרד לביטחון פנים – לצד הסכום גם 20 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב. התקציב מיועד לתקצוב צרכים שונים של המשטרה, השב"ס ומשרד הבט"פ.

במסגרת הדיון הוטלה רביזיה מצד יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "ראינו את התיעוד, במסגרתו בשבוע שעבר הופעלה מכתזית כלפי שני עוברי אורח שלא היו קשורים כלל להפגנה, שנערכה בכניסה לירושלים. המשטרה ציינה כי תערך בדיקה, ואני רוצה לדעת מה קרה עם זה מאז. אני מודה לחברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל שהעלו בפני את העניין".

נציג המשטרה השיב כי אין לו תשובה, וכי הוא יכול לבדוק את הנושא. בעקבות כך הודיע יו"ר הוועדה על הטלת רביזיה על ההעברה: "אנחנו מכירים ומוקירים את פעילות המשטרה, ומכירים את המורכבות, אך פעולות כאלה פוגעות באמון המשטרה באזרחים, ואנחנו לא יכולים לעבור על כך לסדר היום, ונאשר את ההעברה אחרי שנקבל פירוט על שקרה.

לרביזיה הצטרפו חברי הכנסת נירה שפק ואחמד טיבי.

במסגרת דיון ברביזיות בו השתתפה גם סמנכ"לית המשרד לביטחון פנים, הציגה המשטרה עדכון למקרה.

ח"כ ינון אזולאי: "זה מזעזע לראות את זה, מבחינתי זה כמו לדרוס את הבן אדם. עצם זה שאנחנו בכלל מגיעים למצב הזה, ברוב המשטרה השוטרים מעולים, אבל העשבים השוטים האלה שמתרבים, מביאים למצב הזה. צריך לראות איך זה לא קורה עוד".

נציג המשטרה, נצ"מ אוראל אברהמי: "המשטרה פעלה מול הפרות סדר, המכתזית פעלה עקב דיווח על תקיפת חיילים בתחנת דלק הסמוכה, לצד זה הדבר מחייב בירור מעמיק, נפתחה גם בדיקה של מח"ש בנושא, ויש הבטחה שהנהג לא יתפקד כמפעיל מכתזית עד לסיום הבירור".

ח"כ אזולאי: "אם אזרח היה מכה שוטר היו עוצרים ואוזקים אותו, למה רק להשהות אותו מהנהיגה במכתזית? תשהו אותו מתפקידו, ככה הוא ילמד ושוטרים אחרים ילמדו".

 

מירי שמואלי, סמנכ"לית משרד הבט"פ: "הוא הושהה מתפקידו. נוודא איפה נמצא אותו שוטר, והוא גם נמצא בהליכים של מח"ש, נעדכן אתכם בהתפתחויות".

ח"כ קושניר: "שוחחתי עם המפכ"ל קודם, והוא לוקח את זה ברצינות והנושא הזה יטופל".

בעקבות הדברים הוסרה הרביזיה.

תקצוב הרשאה להתחייב לרשות מקרקעי ישראל – 250 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב עבור הסכמי פינוי והסדרה של ההתיישבות הבדואית בנגב.

36.5 מיליון ₪ למשרד הבריאות – התקצוב מיועד להחלטות ממשלה שונות, ולצרכים שונים.

כ-87 מיליון ₪ עודפי משרד המדע, התרבות והספורט – העברת עודפי שנת 2021 לשימוש בשנת התקציב 2022, מתוך סכום זה, כ-7 מיליון ₪ מתוך התקציב המיועד להתמודדות עם מגפת הקורונה.

כתיבת תגובה