מאבק חרדי על צביון העיר: ייבנו מגדלים על הריסות בית כנסת?

הסערה הבאה? אמש נערכה עצרת נגד הכוונה לשנות את צביונו של 'שיכון הרבנים' הידוע • בתכנית: מגדלים רבי קומות על חשבון בית הכנסת המיתולוגי

ירושלים במבט מהאוויר | צילום: shutterstock

האם השכונה הציורית שנמצאת בכניסה לירושלים עתידה לשנות את פניה? באתר "בחדרי חרדים" דווח כי אמש, במוצאי השבת, התקיימה עצרת תפילה בשכונת שיכון הרבנים. זאת, בשל הכוונה להרוס את בית הכנסת של השיכון העומד על תילו מזה כ-70 שנה, במטרה לבנות במקומו מגדלי מגורים ומשרדים.

שכונת שיכון הרבנים נמצאת מעל התחנה המרכזית בירושלים, בסמוך לרחוב שרי ישראל ובין שכונות 'מקור ברוך', 'גני גאולה' ורוממה. השיכון קיים מזה כשבעים שנה והוא הוקם על מנת לסייע לרבנים שעלו לארץ ישראל מרוסיה ומארצות אחרות.

העצרת עצמה התקיימה בהיכל בית הכנסת של קהילת 'חיי נפש' ברחוב שרי ישראל, בראשותו של הגאון רבי יוסף בנימין ויייס. כאשר לדברי מארגני העצרת מדובר בעצרת ראשונה מתוך כמה שאמורות להתקיים בכל רחבי האיזור בקרוב.

במהלך העצרת נשאו דברים המרא דאתרה של שיכון הרבנים הגאון רבי בנימין אדלר, שהתייחס לחובת חשיבות השמירה על בית הכנסת וכן חיזק ידי כל העוסקים במלאכה. בנוסף, נשא דברים בעצרת האדמו"ר מקוברין, לאחר מכן הוקראו פרקי תהילים ע"י הגאון רבי אליעזר גוטפרב שליט"א להצלחת המערכה.

בסיום העצרת נאם הרב הצעיר של שיכון הרבנים, רבי יהושע אדלר, שהקריא את החלטות העצרת שקראו לפעול בכל הכוח לסכל את מכירת בית הכנסת ולמנוע בניית מגדלים רבי קומות באיזור.

כאמור, הסיבה לקיומה של העצרת היא התכנית המדוברת להריסת בתי הכנסת במקום ובניית סדרת מגדלים בכל האיזור, למלונאות, מגורים ומסחר. חלק מהתכניות אמורות לעלות השבוע לדיונים בוועדות התכנון בעיריית ירושלים.

כתיבת תגובה