CX-5 הדור השני: אלה השיפורים בקרוסאובר החדש

מאזדה השיקה בימים האחרונים את מה שהיא מכנה "קרוסאובר המנהלים הראשון בישראל": רכב הפנאי-שטח CX-5 החדש, הדור השני. מה השתנה בו וכיצד הפך ל"רכב מנהלים"?

צילומים: יצרן

'דלק מוטורס', יבואנית מאזדה בישראל, מציגה את הדור החדש של המאזדה CX-5, דור שני לקרוסאובר שהושק בישראל בשנת 2012 ועד מהרה היה לאחד הבולטים בקטגוריה.

הדור החדש מציע, לטענת היבואנית, "קרוסאובר מנהלים – לראשונה בסגמנט". הדור החדש "אינו 'משחק' במגרש ה-140 אלף שקלים, אלא מתחבר לתפיסה הגלובלית של מאזדה המבקשת להשיק לעולמות הפרימיום, ומגדיר מחדש את מותג מאזדה. בזכות חשיבה יפנית טיפוסית היורדת לעומקו של כל פרט, מציג הדגם החדש קפיצת מדרגה בכל היבט, החל מאיכות החומרים וההרכבה, דרך הנדסת האנוש, ועד (ובעיקר) חווית נהיגה מלוטשת שבאה לידי ביטוי מרגע הישיבה במושב הנהג".

ממדי הדגם החדש דומים לאלה של הדגם היוצא, עם אורך של 4.55 מטרים (קצר יותר מהמאזדה 3), גובה של 1.68 מטרים ומרווח גחון מהטובים בקטגוריה – 18.5 ס"מ בגרסת Executive, ו-19.3 ס"מ בגרסאות Premium,Luxury. יחידות התאורה החדשות, הלוגן בגרסת Executive, LED בגרסאות Luxury ו-Premium וחישוקי סגסוגת קלה, מוסיפים לחזות היוקרתית. נפח תא המטען גדל ב-10 אחוזים בהשוואה לדגם היוצר, וגודלו 442 ליטרים.

עם השקת הדגם החדש, מציגה מאזדה שני צבעי מותג חדשים – "אפור עשיר" ו"אדום עשיר נוצץ". תא הנוסעים של ה-CX-5 החדש מהווה "את השגריר הטוב ביותר לתפיסת העולם של מאזדה. תא הנוסעים מאופיין בירידה לפרטים הקטנים ביותר, ושימוש בחומרי גלם חדשים ואיכותיים, מינימליזם יוקרתי ודגש על מרקמים חלקים ונעימים למגע.  עם מושבי עור כסטנדרט, גימורי עור ועץ מתכתי (חומר גלם חדש) והנדסת אנוש מדויקת, תא הנוסעים החדש זועק פרימיום מכל זווית". כך, מילה במילה בהודעת היבואנית…

צג המידע המרכזי ממוקם כעת גבוה יותר, וכך הוקטנה זווית המבט ב-7 מעלות, ומאפשרת לנהג להשאיר את העיניים על הכביש בכל שלב. חלון השמש (בגרסאות Luxury ו-Premium) גדל ב-4.5 ס"מ. היושבים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג אוויר ומושבים נוחים יותר, בזווית של 24 מעלות ואפשרות להטיה נוספת של 28 מעלות. בידוד רעשים, טוענים בחברה, שופר באמצעות הקטנת מרווחי המשטחים. תכנון מחדש של ידית פתיחת הדלת, מאפשרת פתיחה קלה יותר.

בישראל ישווק הדגם עם שתי יחידות ההנעה של מאזדה בתצורת SKYACTIV: 2.0 ליטרים (165 כ"ס, 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד), ומנוע 2.5 ליטרים (195 כ"ס, 26.1 קג"מ ב-4,000 סל"ד). אל יחידות ההנעה מצטרפות, כסטנדרט, מערכת ה-GVC המווסתת את כוח הכבידה הפועל על הנוסעים בעת פניה, ומאפשרת חוויית נסיעה נינוחה ונעימה יותר, וכן מערכת i-STOP המדמימה את המנוע בעצירה כמו ברכבים רבים בימינו.

מבחינת אבזור, "דגם הכניסה" ( Executive2.0 ליטרים) מגיע עם מערכת מובילאיי; מערכת Smart City Brake Support הבולמת את הרכב עצמאית במהירות של עד 60 קמ"ש (כולל הולכי רגל); פנסי ערפל מסוג LED; שמשות אחוריות כהות; מערכת MZD Connect עם צג מגע בגודל 7"; מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים תומכת בלוטות' ופקדי שליטה מגלגל ההגה; מצלמת נסיעה לאחור; בקרת אקלים; בקרת שיוט עם מגביל מהירות; מראות בקיפול חשמלי וכפתור התנעה ללא מפתח; חישוקי סגסוגת בקוטר 17" בצבע כסוף וריפודי עור.

דגם ה-2.0 ל' Luxury מגיע בנוסף עם פנסי חזית מסוג LED מסתגלים העוקבים אחרי כיוון הנסיעה (AFS); פנסים אחוריים מסוג LED; חישוקי 19" וחלון שמש. הגרסה הבכירה של הדגם – Premium AWD 2.5 ליטרים – מגיעה עם מערכת Smart City Brake Support Rear הבולמת בנסיעה לאחור במהירות של עד 8 קמ"ש; מערכת לזיהוי והתראה מפני עייפות הנהג; ומערכת הנעה כפולה חכמה הצופה את תנאי הדרך באמצעות 27 חיישנים הדוגמים את רמת האחיזה ותנאי הדרך.

ומה המחיר? אז ככה: גרסת ה-Executive CX-5 תעלה 167,000 שקלים; גרסת ה-Luxury תעלה 179,000; גרסת ה-Premium תעלה 192,000 שקל ואילו גרסת הפרימיום בנפח מנוע של 2,500 סמ"ק תעלה כבר 215,000 שקלים. רכב מנהלים כבר אמרנו?

כתיבת תגובה