מבנה תחזוקת רכבות חשמליות ראשון מסוגו בארץ יוקם בדרום

במסגרת "תהליך חשמול הרכבות" שתעבור חברת 'רכבת ישראל' בשנים הקרובות, יוקם בתוך שלוש שנים מבנה לתחזוקן ותפעולן באשקלון. המשמעות העירונית: מאות מקומות תעסוקה חדשים

מנכ"ל הרכבת בסיור באשקלון | צילום: דוברות עיריית אשקלון

בתוך שלוש שנים יוקם באשקלון מבנה לתחזוק ותפעול הרכבות החשמליות שייכנסו לפעולה במסגרת תהליך חשמול רכבות הנוסעים של 'רכבת ישראל' כך עולה מפגישה שהתקיימה השבוע בין ראש-העיר אשקלון בפועל, תומר גלאם, לבין מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון. השניים גם סיירו במתחם העתידי.

בפגישה נכחו גם סגן ראש-העיר יורם שפר, מנכ"ל העירייה חיים סופר, נציגי חברת 'דן בדרום' וגורמי מקצוע נוספים בעירייה. מלבד התוספת של מאות מקומות עבודה שהמרכז יספק, המהלך בכללותו עתיד לשפר משמעותית את מערך הרכבות, מהירותן ויסייע לשמירה על אוויר נקי וסביבה נקייה. מבנה תחזוקה נוסף יוקם גם בעיר לוד.

כמו כן, סוכם כי חברת רכבת ישראל תחל בפרויקט הסדרת החנייה סמוך לתחנת הרכבת באשקלון, הממוקמת בקצה הצפוני של העיר. בסיום העבודות יתווספו חמש מאות מקומות חנייה חדשים לרווחת תושבי העיר. הפרויקט, אותו תממן הרכבת יושלם בתוך כשנה. במקביל סיכמו רכבת ישראל וחברת דן בדרום כי יפעלו להקמת נתיב תחבורה ציבורית באזור הרכבת על מנת להקל על גישתם של אוטובוסים ומוניות למתחם, וכן על הרחבת פעילות קווי האוטובוס לרכבת וממנה בשעות הלילה.

גלאם אמר לאחר הפגישה: "אני שותף למחאת נוסעי הרכבת הדורשים את קיצור זמני הנסיעה למרכז הארץ, ולכן העליתי את הנושא בפגישה שקיימתי עם מנכ"ל הרכבת, שחר איילון. אני שמח שהוא ראה בחיוב את הנושא ואני מאמין שעם כניסת השינוי לתוקף התושבים ירוויחו מכך המון. לצד זה השגנו בשורות נוספות, ואולי החשובה שבהן היא הוספת מאות מקומות עבודה במסגרת הקמת מערך הרכבות החשמליות באשקלון. אני מברך על שיתוף הפעולה החיובי עם רכבת ישראל ומקווה שנמשיך באותו הקו לטובת המשתמשים בתחבורה הציבורית בפרט ותושבי אשקלון בפרט".

 

כתיבת תגובה