מדוע בחרנו בחבר הכנסת אורי מקלב ל'משפיעים'?

מה שלא ידעתם על הח"כ החרדי שמדי שנה מוכתר מחדש לשיאן החקיקה והנוכחות בכנסת

אורי מקלב | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חה"כ אורי מקלב (61, ירושלים) משמש בתפקידו הרשמי כיו"ר וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת. למרות שאין לו טוויטר או פייסבוק, הוא פועל במלוא המרץ והמקצועיות במסגרת תפקידו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לחצו כאן למעבר לדירוג 'המשפיעים' המלא של 'ביזנעס'.

כך למשל, יזם הנגשה דיגיטלית של השירותים הציבוריים ברשת, צמצום פערים דיגיטליים בפריפריה, דיונים על שילוב טכנולוגיית בינה מלאכותית, וצמצום הביורוקרטיה ליצרני ויבואני רחפנים.

בנוסף, פועל מקלב רבות למען שיפור המצב התעסוקתי בציבור החרדי, בין אם מדובר בסטודנטים חרדים, שילובם בשוק התעסוקה, או תנאי התעסוקה של הגננות החרדיות. זאת, למרות שהדבר מעורר עליו ביקורת פנימית בעיקר מצד אנשי הפלג הירושלמי ודומיהם.

מלבד זאת, כאמור, מקלב הוא שיאן החקיקה והנוכחות בכנסת, במשך עשר שנותיו במשכן הוא יזם כמעט 300 חוקים, ובכל פעם כאשר מתפרסמים נתוני הנוכחות במשכן, שמו של מקלב מתנוסס בגאון בראש הרשימה כשיאן הנוכחות בוועדות ובמליאה.

בקדנציה האחרונה אף שימש בפועל כיו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט במשך חצי שנה. זאת, לאחר שהיו"ר המקורי, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, השעה את עצמו מהיו"רות לאור חשדות שונים שעלו נגדו. באותה חצי שנה, ניהל מקלב את פעילות הוועדה בנושאי המאגר הביומטרי תוך מקצועיות ויושרה רבה.

פעולותיו הרבות של מקלב באות לידי ביטוי באותות ובפרסים שונים, המוענקים לו מגופים חוץ-פרלמנטריים שונים הבוחנים את פעילותם של נבחרי הציבור. השנה אף זכה באות 'אביר איכות השלטון' לשנת 2018, על פעולותיו הרבות למען כלל שכבות האוכלוסיה.

בשורה התחתונה: חה"כ מקלב משפיע רבות על הכלכלה הישראלית בכלל ועל הכלכלה החרדית בפרט. זאת, לאור השעות הרבות בהן הוא עמל בכנסת על חוקים חדשים ותיקוני חקיקה לטובת האזרח.

כתיבת תגובה