מהחודש הבא: כך תוכלו ליהנות מנסיעות חינם מגיל 75

בני 75 שלא יטעינו פרופיל "זב קו" על ה'רב קו' שברשותם – ימשיכו לשלם 50% על כל נסיעה בתחבורה הציבורית | עדכון פרופיל ניתן לבצע באתר "רב-קו אונליין" או "רב פס" וביישומוני התשלום, וכן במרכזי "על הקו" ברחבי הארץ, בתחנות רכבת ישראל ובמרכז השירות "כפיר" של הרכבת הקלה בירושלים | כמו כן, ניתן לעדכן פרופיל בסניפי סופר פארם, צומת ספרים ו-BE | עד ה-18 לאוגוסט: תקופת הסתגלות שבה לא יינתנו קנסות למי שלא יתקף את הכרטיס

רב-קו | צילום: Uri Lenz, פלאש 90

הדרישה לתקף את הכרטיס או היישומון גם עבור נסיעה חינם נדרשת לצרכי התחשבנות משרד התחבורה מול מפעילי התחבורה הציבורית, מעקב אחר ביקושים וייעול השירות. נסיעה ללא תיקוף הכרטיס תיחשב כנסיעה ללא תשלום ועלולה לגרור קנס כספי.

עם זאת, במטרה לאפשר זמן היערכות מספק, משרד התחבורה הנחה את הבקרים לאפשר לכל בן 75 ומעלה, לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם ללא "זהב-קו", מ-1 ועד ל-18 באוגוסט. במקביל, הבקרים יסבירו לזכאים היכן ניתן להנפיק "זהב-קו" או לחילופין על כל הדרכים לעדכן את פרופיל הנוסע.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים יותר מ- 450 אלף אזרחים ותיקים מעל גיל 75, מהם 58% נשים ו-42% גברים. הערים המובילות במספר האזרחים הוותיקים הן ירושלים (89 אלף אזרחים ותיקים), תל אביב-יפו (70 אלף) וחיפה (59 אלף). תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, ועומדת על 80.7 שנים בקרב גברים ו-84.8 שנים לנשים.

2 תגובות ל: "מהחודש הבא: כך תוכלו ליהנות מנסיעות חינם מגיל 75"

  1. אולי תעשה סדר ברפורמה החדשה
    מה הולכים להפסיד ומה הולכים להרויח

  2. מי מכיר אדם מעל 85 המשתמש בתחבורה ציבורית?
    שירים יד.

  3. נותנים הנחות לחולים וזקנים שכמעט ולא יוצאים מהבית או מבית החולים

כתיבת תגובה