מהיום: הנפקת תג נכה בלחיצת כפתור באתר משרד התחבורה

מהיום ניתן להגיש בקשה להנפקת תג חניה לנכה, לאגרת רישוי מופחתת עבור רכב המשויך לתג, להשלים מסמכים הנדרשים לבירור מצבו הרפואי של הנכה, לעדכן את כלי הרכב המשויכים לתג, להודיע על אובדן או גניבה של תג או להגיש בקשה לביטול התג – באתר משרד התחבורה • מאגר כלי הרכב הזכאים לתג חניה לנכה הונגש ללא עלות לפקחים ברשויות המקומיות ולבעלי חניונים

חניית נכים, חוף תל אביב | צילום: לירון אלמוג, פלאש 90

רוצים להנפיק תג חניה לנכה? לבקש החזר אגרה או לעדכן את מספר הרכב המשויך לתג? מהיום, כל השירותים בנושא תג חניה לנכה זמינים בטופס מקוון אחד באתר משרד התחבורה. למעוניינים, שמורה האפשרות לשלוח בקשות לשינויים גם באמצעות הדואר.

שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי השירות החדש יסייע משמעותית לציבור הנכים בישראל ויאפשר להם לממש את זכאותם לתג נכה, בקלות, במהירות ובנוחות, ללא טירחה, המתנה ממושכת וביורוקרטיה מיותרת. לדבריה, השימוש בטופס המקוון החדש יקצר משמעותית את זמן ההמתנה לתג נכה.

הטופס החדש מנגיש בצורה ברורה את השירותים השונים וכך מונע אפשרויות לטעויות בעת הגשת הבקשה. הטופס המקוון מקצר משמעותית את משך הטיפול בבקשה ומשפר את השירות לציבור הנכים הזקוקים לתג.

מהיום ניתן להגיש בקשה להנפקת תג חניה לנכה, לאגרת רישוי מופחתת עבור רכב המשויך לתג, להשלים מסמכים הנדרשים לבירור מצבו הרפואי של הנכה, לעדכן את כלי הרכב המשויכים לתג, להודיע על אובדן או גניבה של תג או להגיש בקשה לביטול התג.

מהלך זה מצטרף לשורה של צעדים שבוצעו בשנתיים האחרונות במטרה להקל על ציבור הנכים. בין היתר, הונגשו שירותים מקוונים, בוטלה הדפסת מספר הרכב על גבי תג החניה לנכה, והונפקו תגי חניה לבעלי זכאות מביטוח לאומי.

כמו כן, מאגר כלי הרכב הזכאים לתג חניה לנכה הונגש ללא עלות לפקחים ברשויות המקומיות ולבעלי חניונים. מהלכים אלה ביטלו את הצורך בבקשת תג חניה חדש בעת החלפת רכב, וקיצרו משמעותית את זמן ההמתנה לתג.

השרה רגב: "כולנו כאן במשרד התחבורה פועלים על מנת להקל על חייו של הנכה, המתמודד עם קשיים ואתגרים רבים. מהיום יכול כל נכה לממש את זכאותו לתג נכה, בקלות, במהירות ובנוחות, ללא טירחה, המתנה ממושכת וביורוקרטיה מיותרת".

כתיבת תגובה