מהי התחפושת הפופולרית ביותר לפורים תשע"ח?

ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר מדרג את התחפושות הפופולאריות לפורים תשע"ח היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים עומד על כ 200 מיליון ש"ח. שוק התחפושות רשם קיטון של כ- 10% הנובע בעיקר מהייבוא האישי המקוון

פורים. צילום נתי שוחט פלאש 90

ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם היום את דירוג התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים המתקרב ולפיו בין תחפושות המבוקשות ביותר לשנת תשע"ח בקרב בנים הם סמי הכבאי, וליצנים מפחידים, ובקרב הבנות מלכות אסתר וכלות מככבות במיוחד. מסתבר שגם המבוגרים מתחפשים לא מעט וכמובן התחפושת הפופולרית אצלם הם שוטרים וחיילים.

לדברי מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק-נא: "גם השנה צפויה עלייה בביקוש לתחפושות למבוגרים. מחירה של תחפושת למבוגרים מגיע עד לכ-300 ₪ עבור תחפושת מושקעת במיוחד. מחירי תחפושות לילדים נעים בין 30 ל-180 ש"ח, כולל המותגים הפופולאריים". עוד מציין קלוגהפט. "נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ-20% מכלל מכירת הצעצועים בשנה, והיקף המכירות אלו עומד על כ-200 מיליון ₪". לדבריו, השנה חל שינוי בהרגלי הצריכה – לא מסתפקים עוד בתחפושת אחת, אלא קונים שתיים ואפילו שלוש תחפושות.

מבדיקת ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר עולה כי שוק התחפושות רשם קיטון של כ- 10%, ירידה הנובעת בעיקר כתוצאה מהייבוא האישי המקוון קרי קנייה באינטרנט של תחפושות מאתרים בינלאומיים. כמו כן, ישנן עלויות נוספות בשיעור של כ-20% הנובעות מאחזקת מלאים שלא נמכרו. בענף אומרים כי מחירי התחפושות ירדו השנה בכ- 20% לעומת השנים הקודמות. קלוגהפט מדגיש כי "חשוב לזכור כי חלק מהתחפושות המיובאות אינן עוברות בדיקות תקינות, וקיימת סכנת דליקות, סכנת חנק מבליעת כפתור רופף ואף הרעלה עקב חשיפה למתכות כבדות."

קלוגהפט לא שמח מתופעת ייבוא התחפושות מחו"ל ומסביר את עמדתו, "אנו תומכים בהפחתת יוקר המחייה לציבור הצרכנים אך אסור להתפשר על תחומים כמו בריאות ובטיחות הציבור. היבואנים נדרשים לעמוד בדרישות מכון התקנים המייקרות את עלות התחפושות בכ- 10% בממוצע, ואילו בייבוא אישי ניתן לייבא תחפושות מסוכנות ודליקות. פועל יוצא מהמצב הזה הוא שעסקים הפועלים על פי החוק הולכים ונסגרים, ואחרים מייבאים ללא בדיקות תקינה. חשוב להביא לידיעת הציבור את הסכנות."

כתיבת תגובה