מה יפיל או יקים את העסק שלך?

המפעל שפשט רגל נמכר ב… 21 מיליון שקל (!) • תהיתם איך? האסטרטג והפרסומאי איציק גרין עם הסיפור המלא בטורו השבועי ב'ביזנעס'

מה הייתם חושבים אילו הייתם רואים את המודעה הבאה: "למכירה – מפעל משקאות גדול מתוחזק ונקי עם מכונות חדישות ומשוכללות, צוות מקצועי בעל מוסר עבודה, עם ותק וידע של שנים רבות".

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

המנהל מוכר את המפעל באחוזי רווח גבוהים ועובר להשקיע בפרויקט הבא? הולך להקים סניף חדש בחו"ל? פורש לפנסיה? כל אלו אינן תשובות נכונות. התשובה הנכונה היא שהמפעל פשט את הרגל.

פשט את הרגל ? איך זה יכול להיות? אם יש מכונות משוכללות, ניסיון עשיר של הבעלים בתחום, ציוד איכותי, צוות מסור ומקום גדול אז למה המפעל לא הצליח? הרי יש כבר את כל הנתונים הדרושים בשביל להצליח וכל מה שנותר זה רק לקטוף את פירות ההשקעה על מגש של כסף – כך אומר כל הגיון בריא. אבל זה לא קרה, ולמרות כל הנתונים הטובים והתחזיות הוורודות היו למפעל קשיים כלכליים והוא הגיע להפסדים ולפשיטת רגל.

ואז נכנס מיודענו לתמונה ורכש את המפעל ב- 21 מיליון שקל! 21 מיליון שקל זה סכום רציני לכל הדעות מה גורם לאיש חכם ומבין לקנות מפעל שנמצא בהפסדים גדולים ובתהליכי סגירה סופיים? האם יש כאן הזדמנות עסקית ? האם הקונה ראה משהו מעבר למה שאנחנו רואים? התשובה היא כן גדול!

הקונה הבין עוד טרם הרכישה שיש כאן הזדמנות עסקית מצוינת. הוא ידע שאותו הכח שהפיל את המפעל הוא גם זה שיקים אותו ויהפוך אותו למכונת כסף רווחית – ואכן, זה מה שקרה בפועל.

אז מהו אותו כח? מהו הקסם שהפך מפעל ייצור משקאות כושל לסיפור הצלחה משגשג? סוד הכח הוא בשיווק נכון.

כל עסק, בכל תחום, חייב לשווק את עצמו כדי להעלות רווחים ולהשיג נקודת יתרון ברור על פני המתחרים ("נקודת הבידול"). שיווק הוא הבסיס של כל עסק והחמצן להמשך פעילותו ועתידו של העסק תלוי בשיווק.

אז נכון שלמפעל היה את כל מה שצריך. מקום נהדר ומסודר לייצר בו משקאות, ציוד מושקע, ידע ששווה זהב וניסיון רב בתחום המשקאות וצוות עם מוטיבציה להצלחה. אבל כשאין שיווק, שום דבר לא יכול להמשיך ולעלות. חוסר שיווק הוא המתכון הבטוח לכישלון ולנפילה, ושיווק נכון מרים את העסק והופך אותו לרווחי יותר ויותר.

אז איך עושים את זה נכון?

תהליך השיווק בנוי משלושה שלבים המשלימים זה את זה. כדי לעלות בסולם ההצלחה אסור לדלג על שום שלב.

1. שיווק עצמי – משמעותו שיווק באמצעות מנהל העסק עצמו באופן פרונטלי מול הקהלים השונים שהוא בא איתם במגע. לדבר עם אנשים על העסק, ליצור פגישות יזומות על מנת להניע את גלגלי ההצלחה, וליזום שיתופי פעולה וקשרים שיקדמו את העסק.

2. שימור לקוחות – מכרה הזהב הסודי והחשוב של כל עסק הוא מאגר הלקוחות הקיימים. מאגר זה הינו הנכס המשמעותי ביותר בעסק ויש לתחזקו ולהשקיע בו כל הזמן. שימור הלקוחות מתבצע על ידי יצירת קהילת מועדון לקוחות, מיילים קבועים (ניוזלטרים), מבצעים והטבות בלעדיות. את הקהל הזה מתגמלים ומשאירים אותם נאמנים לעסק, מתנות אישיות בזמנים קבועים כמו מתנה ליום ההולדת, לפורים לראש השנה וכו' – כל אלו הם פרטים קטנים אך נחוצים מאוד כדי להבטיח שמאגר הלקוחות ישמור לכם נאמנות לאורך זמן.

3. יצירת קהלים חדשים – חלק גדול מאמנות השיווק היא להרחיב את מעגל הלקוחות הקיים ולפרוץ דרך ללקוחות חדשים באמצעי תקשורת שונים כמו פרינט, מדיה ודיגיטל. יש לבנות קמפיינים ייעודיים לכל אחד מהקהלים החדשים שאתם מעוניינים להביא אל העסק-לדבר אליהם בשפה שלהם, להיות במקומות האסטרטגיים ברגע הנכון ולהניע אותם לפעולה.

שיווק נכון מגדיל ב- 30% את מאגר הלקוחות שלכם. היעזרו במקצוענים שיבנו לכם אסטרטגיה פרסומית מנצחת – זוהי השיטה הבטוחה להצלחה. תשווקו נכון – תרוויחו בגדול.

איציק גרין הוא אסטרטג ופרסומאי חרדי, הבעלים של משרד הפרסום 'בורדו'

תגובה אחת ל: "מה יפיל או יקים את העסק שלך?"

  1. יש לכם אתר מעולה כלכליס רציתי לברר מה יש למומחים לומר על פרוייקט מחיר למשתכן והאם שווה לקנות שם

כתיבת תגובה