מה מסתתר מאחורי המכללה החדשה לנדל"ן שנפתחה בפתח-תקווה?

למה בכלל צריך ללמוד נדל"ן? מה לומדים? מה אמור לדעת יועץ נדל"ן לפני כניסתו לתחום? שלום ישראל, האיש שמאחורי 'עולם הנדל"ן, המכללה החדשה בפתח תקווה, פותח את הפה ומדבר על הכל

המכללה החדשה 'עולם הנדל"ן' שנפתחה בפתח תקווה, מביאה בכנפיה או יותר נכון באבניה, בשורה מקצועית מפתיעה ומשתלמת, לכל המעוניינים לרכוש ידע מקצועי ומקיף בתחומי הנדל"ן השונים, ולהשתלב בעולם מרתק דינמי ומאתגר. תפסנו את שלום ישראל, היזם והמנכ"ל, לשיחה קצרצרה על כוס קפה ואבני בניין.

– למה נדל"ן?

– ראשית. כי אין מכללה מקצועית המתאימה לאורחות הציבור הדתי והחרדי, מבחינת התכנים, הגישה והאווירה. שנית, מעטים המקומות המרכזים תחת קורת גג אחת, את כל מה שיועץ נדל"ן בכיר צריך כארגז כלים מקצועי ואפקטיבי.

– על אבן אחת, מה לומדים, לבנות?

– לבנות לא. אבל כל קבלן יגיד לך שהחלום שלו זה אכלוס מהיר ונבון של הבתים שהוא בנה. וכאן נכנסים יועצי הנדל"ן לתמונה. בין ביזמות, כמו: תמ"א או קבוצות רכישה, ובין אם זה בשיווק או תיווך דירות חדשות או קיימות, בין קבלנים או מוכרים פרטיים ללקוחות פוטנציאליים.

– אז זה כמו שידוכים… בשביל זה צריך ללמוד?

– אל"ף: תחום הנדל"ן היום חובק עולם בכלל, וחובק כל כך הרבה תחומים מעבר לתמחור של חומר ולבנים, מספר חדרים וכיווני אוויר… יועץ נדל"ן אמור להכיר את כל החוקים הרלוונטיים, מיסוי,  והליכים משפטיים. ובלי ידע מקצועי, אפשר ללכת לאיבוד במקרה הטוב, או להפסיד נכס או כספים רבים.

במכללה שלנו אנו דואגים שכל סטודנט יכיר את כל ההיבטים, התמורות, והתקנות של עולם הנדל"ן. מיטב המרצים בתחום מלמדים כל מתמחה את כל הסודות הקטנים, המאפשרים להוביל עסקאות, או ליזום חדשות. לנהל או להשביח נכסים קיימים.

בי"ת: מעבר לידע התיאורטי שרוכש יועץ נדל"ן, הוא צריך את התמיכה והדחיפה הראשונית לביצוע עסקאות. במסגרת הלימודים במכללה מקבלים הסטודנטים קאוצ'ר תומך ומלווה, הבוחן איתם דרכים  וגישות שונות, התואמות לפסיפס האנושי איתו מתמודד יועץ הנדל"ן. בסופו של דבר הגורם האנושי – כמו בכל תחום בחיים – הוא זה שמשפיע, והוא זה שמקבל את ההחלטות.

– תעודה יש?

– בוודאי. יועץ נדל"ן, בעל רישיון תיווך ותעודה מוכרת של משרד המשפטים. בסופו של עניין, חייבים לזכור שרכישת נדל"ן זה לא משחק לגו. זה עסק רציני שכרוך בהשקעת משאבים כלכליים אדירים. ולכן  מהווה אחד המנועים הגדולים של המשק והכלכלה, כך שאין מקום לחובבנות בתחום.

– תראה שלום, אני אדם פשוט מהשורה, לא רוצה לעסוק בנדל"ן, אבל מבין שאם אני רוצה לרכוש בית, או נכס נדל"ני משלי, אני בעצם לא ממש בקי ויודע איך ומי נגד מי?

– או… עכשיו נגעת בנקודה רגישה. זו אחת הסיבות שתמצא אצלנו במכללה גם סטודנטים, שבאים לרכוש ידע לצרכים פרטיים בלבד. שוק הנדל"ן הוא שוק שמגלגל כספים במיליונים ובמיליארדים. וככזה הוא מורכב ופרוץ לעסקאות מפוקפקות. מה שמוכר לנו כעוקץ נדל"ני. אתה מוצא את זה בעיקר, במכירת קרקעות חקלאיות או נכסים בחו"ל, וגם בקבוצות רכישה לפעמים.

אתה שואל איך זה קורה? התשובה: כי אף אחד לא מלמד אותך… השרלטנים מחפשים כסף קל וטרף קל…ומי שלא מבין בתחום, משלם על זה. תציץ פעם, בחוזים המוגשים לרוכשים, יש שם הרבה אותיות קטנות וניסוחים מתפתלים, שלא תמיד מובנים, אבל מפילים את החותמים בפח, וגורמים להם עוגמת נפש והפסד ממון רב.

– שלום, שכנעת אותי. למדתי משהו. יש סיכוי שתראה אותי על ספסלי המכללה… שיהיה בהצלחה!

– תודה רבה לך. אם דרך לימודי מכללת עולם הנדלן נזכה להציל אנשים מעסקאות לא ראויות ולתת לאחרים אפשרות להתפרנס בכבוד כיועצי נדל"ן. דיינו!

תוכן שיווקי

כתיבת תגובה