מה עם הטעינה? | PBSC יצרה שיתוף אופניים ביותר מ-15 ערים

מאז השקת האופניים החשמליים שלה, PBSC פרסה *8,000+ אופניים חשמליים* ברחבי העולם, וכיום היא מספקת ל-15 ערים ברחבי העולם מערכות שיתוף אופניים חשמליים | החברה הביאה גם למהפכה בטעינת האופניים החשמליים והקטנוע האלקטרוני עם הפתרון החדש שיצרה | *ברצלונה, מונטריאול ודובאי* הן בין הערים הגדולות המובילות את המגמה

אופניים בירושלים | צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

במשימתה לסייע לערים להגיע ליעדי ההובלה שלהן: אפס פליטה, בשנים הקרובות,PBSC Urban Solutions, המובילה העולמית בפתרונות חכמים לשיתוף אופניים וטעינה אלקטרונית, חוגגת השנה פריסות של תוכניות שיתוף אופניים חשמליים ביותר מ-15 ערים. עם מעל 8,000 אופניים חשמליים שהושקו ברחבי העולם עד כה.

החברה המנצלת ניסיון של למעלה מעשור בתעשיית שיתוף האופניים, הקימה רבות ממערכות שיתוף האופניים המעוגנות הגדולות והמצליחות ביותר באירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה. Bicing, מערכת שיתוף האופניים הפופולרית בברצלונה, היא דוגמה אחת לכך. בעיר הספרדית יש צי רחב ידיים של אופניים חשמליים מכניים ודוושות בתכנית שלה, המסופקים על ידי PBSC. עיר ספרדית אחרת, סן סבסטיאן, עקבה מאז אחר הפרויקט וגם יישמה אופניים חשמליים באפשרויות התחבורה המקומיות שלהם.

מונטריאול, שיישמה לראשונה את תוכנית שיתוף האופניים שלה עם אופני PBSC ICONIC  בשנת 2009, חוגגת כעת כמעט 13 שנות הצלחה עם 750 תחנות חכמות ברחבי העיר ומעל 9,000 זוגות אופניים. ההתרחבות החשמלית המתמשכת של צי האופניים שלהם כוללת כעת יותר מ-1,800 אופניים חשמליים מסוג E-FIT (המצוידים במנוע מרכזי בה 250 ואט, טווח של 70 ק"מ, ומיועדים לנסיעה חלקה יותר באופן כללי).

בשנים האחרונות בלבד, האופניים החשמליים של החברה עשו את דרכם לערים באירופה, ארה"ב, אמריקה הלטינית וצפון אמריקה. עם דובאי באיחוד האמירויות הערביות, קלרמונט-פראנד בצרפת, מונקו, העיר סיביו ורומק הרומנית וקוויבק סיטי הם האחרונים לאמץ שיתוף אופניים חשמליים, והמגמה רק הולכת ומתחזקת.

על פי דו"ח שנערך לאחרונה על ידי מחקרי שוק של בעלות הברית, פלח החשמל של תעשיית המיקרו-ניידות היווה יותר משלושה רבעים מנתח השוק העולמי בשנת 2020. זאת, בין מגוון גורמים מובילים, לאימוץ משתמשים מהיר של אופניים חשמליים, הנתמכים כמובן על מנוע חשמלי כדי לספק לעירונים נסיעה חלקה ונוחה ליעדם.

ערים רבות מאמצות גם את נתח האופניים החשמליים כחלק ממערכות התחבורה הציבורית שלהן, וזה המצב בעיר קוויבק השנה. תוכנית שיתוף האופניים החשמליים שהושקה לאחרונה מגיעה מאובזרת במלואה עם תחנות בנקודות מפתח בעיר התיירותית כשלב הראשון של תוכנית ההשקה הרב-שנתית שלהם. בדובאי, חברת הנסיעות המובילה במזרח התיכון קארים, בשותפות עם רשות הכבישים והתחבורה של העיר (RTA), מפקחת על תוכנית שיתוף האופניים החשמליים הגדולה הראשונה באזור, עם 80 תחנות חכמות.

פתרון הטעינה החדשני

ככל שיותר ערים ברחבי העולם מתחילות לקבוע את יעדי הפליטות שלהן לעשור הקרוב, הולכת ומתרחבת המגמה של חשמול התחבורה. עם זאת, מגמה ידידותית זו יוצרת בעיה והיא: טעינה.

כלי רכב חשמליים – ממכוניות ועד קורקינטים חשמליים, אופניים חשמליים וכל מה שמעבר – מסתמכים כולם על סוללות. בעוד החלפת סוללות משמשת כיום כפתרון לטווח קצר, ערי העתיד ממשיכות לחפש אפשרות בת קיימא יותר.

ב-PBSC סבורים כי הצליחו ליצור את המענה בצורת עגינה וטעינה רב-מודאלית. המילה 'multimodal' הפכה לשם נרדף ל- MAAS (ניידות כשירות), כאשר החברות נעות לעבר תאימות בין פלטפורמות עם שירותי תחבורה מקומיים אחרים בערים, כגון מערכות תחבורה ציבורית. עם זאת, קפיצה טכנולוגית אחרונה זו שואפת להביא את הצעד הבא בתאימות צולבת על ידי מתן תחנה אוניברסלית אחת לטעינת ציים מרובים בו זמנית. עם תחנות חכמות Multimodal, מפעילים וערים כאחד יוכלו להציע לנוסעים דרך פשוטה לעגון את האופניים החשמליים שלהם, קטנועים חשמליים, ובקרוב, מכוניות חשמליות בנקודות נבחרות שיוכלו לאבטח ולטעון את שניהם.

כתיבת תגובה