מובילאיי: כי מציון תצא תוכנה

מובילאיי הניחה את אבן הפינה לקמפוס הפיתוח הענק המתוכנן בירושלים • המתחם שיוקם בהר חוצבים בעיר, יכלול מגדל בן שלושים קומות עם 128,000 מ"ר

הנחת אבן הפינה למובילאיי | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה אלי כהן השתתפו היום בהנחת אבן הפינה של מרכז הפיתוח העולמי של חברת 'מובילאיי' הישראלית בירושלים.

מרכז הפיתוח שייבנה במתחם עתירות מדע – הר חוצבים בירושלים, יכלול קמפוס של128,000 מ"ר בנויים, במגדל בן שלושים קומות ובנייני לוויין נוספים, שאחד מהם ייבנה בחציו מתחת לפני הקרקע.

בטקס השתתפו גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומייסד ומנכ״ל החברה פרופסור אמנון שעשוע.

נתניהו אמר בטקס כי מדובר ב"יום מרגש. כבר נאמר במקורותינו, לא צטטה מדויקת: 'כי מציון תצא תוכנה'. מציון יוצאת תוכנה גדולה, ולכן זה יום גדול, קודם כל לירושלים. זה שינוי גדול מאוד. בזכות המפעל הזה ומפעלים דומים, ירושלים עכשיו מטפסת במהירות כאחת מהערים שהטכנולוגיה מתפתחת בה בקצב הגבוה ביותר.

"זה דבר שתמיד שאפנו אליו, אבל אמרנו שיש חלוקה – תל אביב היא העתיד וירושלים העבר. זה עבר. ירושלים היא גם העתיד, והעתיד מתרחש ממש כאן, במקום הזה, בצורה מאוד דינמית ותוססת. יש פה שינוי גדול מאוד בירושלים".

שר הכלכלה אלי כהן אמר בטקס כי "הנחת אבן הפינה של חברת מובילאיי, היא אבן דרך להיותה של מדינת ישראל מרכז בינלאומי לרכב אוטונומי ומעידה על עוצמתנו הטכנולוגית עם בשורה כלכלית חשובה שתוסיף אלפי משרות".

 

משה ליאון ראש עיריית ירושלים, הוסיף, כי "היום אנחנו מכינים את התשתית של ירושלים כעיר העתיד. היום אנחנו מניחים אבן פינה לירושלים, כבירת הטכנולוגיה של ישראל באלף הרביעי שלה. אבן פינה לירושלים, כבירת מהפכת האוטוטק, מהפכת תחבורה עולמית.

חברת מובילאיי, שהדהימה את ישראל עם האקזיט הענק שלה בעסקת המכירה לאינטל לפני כשלוש שנים, הודיעה כבר אז שבכוונתה להקים את מרכז המחקר והפיתוח המרכזי שלה, בירושלים.

החברה מעסיקה כבר היום בירושלים 1,500 עובדים העוסקים במחקר והפיתוח שלה, וצפויה בהמשך עם התרחבות והתקדמות פרויקט הענק, להעסיק כ-4,000 עובדים.

כתיבת תגובה