מול גל ההתייקרויות: ההחלטה בידנו

אנחנו, הצרכנים, נכריע איזו רשת קמעונאית נפרנס | אנחנו, הצרכנים, נקבע איזו רשת תרוויח יותר, מכאן ואילך, ואיזו רשת תיאלץ לעשות חושבים | כי רשתות שהחליטו לעשות קופה על גבם של הצרכנים במסווה של מס, גל התייקרויות ובהלה כלל ציבורית

כלים חד פעמיים | תמונה של Yisroel מ- Pixabay

"נכון, יש עלויות ייצור, ויש עליית מחירים כללית גבוהה, אבל לפעמים קשה להבין למה הרשתות חושבות שאנחנו בכיס שלהן". את הדברים הנזעמים הללו אומר לנו ישי ש', משפטן מבית שמש שאנחנו פוגשים במורדות רחוב עידו הנביא ברמה ג'. הוא זועם וזעקתו נשמעת כמי שבאה מתוך הלב. "יש כאן אבסורד", הוא מסביר. "את הבהלה לחד-פעמי תדלקו הרשתות, הן באמצעים דיגיטליים והן באמצעים ידועים כמו דרבון כותבים בעיתונות, מידע נכון מאוד שנעטף בזריעת פאניקה. והכל – כדי לעשות קופת ענק על גבם של הצרכנים".

ישי מתכוון בעיקר למס החד פעמי, ולא למס שהטיל ליברמן. "האוצר הטיל מס. ומה קורה ברשתות? כדאי שתראה בעצמך". הלכנו לבדוק, ולא היינו צריכים להתאמץ, התיעודים רצו ברשתות החברתיות. מחירים כמו 59.90 ש"ח ל-100 יחידות צלחות אמריקאיות, או 49.90 ש"ח ל-1.2 ק"ג צלחות שעלו עד תמול שלשום 24.90 (לפי התווית שעליהן. וגם זה, כשלא היה עליהן מבצע של 16.90 ש"ח, המחיר הכמעט קבוע שלהן).

"יש פה ניצול ציני של דיבורים על עליית המחירים, והרשתות עושות את הקופה הענקית מאי ידיעת הציבור. מישהו צריך להסיר את המסווה ולהגיד ברור", אומר ישי, "יש פה מיני-קרטל של רשתות הקמעונות הגדולות שהבינו לאן הרוח נושבת וביצעו ייקור אדיר של המוצרים".

והוא צודק. חבילה שעלתה 24.90, אמורה לעלות, אחרי תחשיב המיסוי על 1.2 ק"ג (כ-15 ש"ח לכל היותר) 39.90 ש"ח. כן, אחרי המיסוי. אבל הרשתות מצאו מקור להרוויח עוד 10 שקלים ולגבות 49.90 ש"ח. מישהו יכול לומר להן לא?

והאמת, ההחלטה בידכם, הצרכנים.

עשו בדיקת מחירים, יש אפשרויות השוואות מצויינות ונגישות היום.

מגיע לכולם להרוויח. מגיע לרשתות לייקר – אם עולה להן יותר אן אם הן סתם רוצו להרוויח.

אבל מותר לנו, הצרכנים, לבדוק מי בא לקראתנו יותר. מי לא רק מכריז שהוא "דואג לכיס שלך" ומפרסם טיפים לחיסכון בכל פינה, אלא מי עושה זאת באמת.

כתיבת תגובה