מול הצמיחה המקרטעת: "הצריכה מחו"ל אשמה"

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין: "הצמיחה המקומית ירדה לאפס בשל מדיניות מכוונת של הממשלה המסיטה את הצריכה למקורות חוץ"

אוריאל לין עם יובל שטייניץ בתקופת כהונתו כשר אוצר |צילום: משה שי, פלאש 90

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב לנתוני הצמיחה הנמוכים ברבעון השני של 2019 אשר לאחר ניכוי הגידול באוכלוסייה ירדו לרמת 0, ואמר כי "מן הדין הוא שנתונים אלה יקלטו על ידי קברניטי המשק כתמרורי אזהרה".

לדברי לין, "עד היום התבשמנו מנתוני המאקרו החיוביים של ישראל ולא היינו מוכנים להבין שמדיניות מכוונת ומודעת, הפוגעת קשה במגזר העסקי הפועל עבור השוק המקומי ,לא יכולה להאריך ימים.  הצריכה הפרטית בישראל היא 75% מהתוצר העסקי. כאשר ממשלה מחלקת תמריצים על מנת שתושבי המדינה יעדיפו לקנות את המוצרים מספקי חוץ, צמיחת המשק נפגעת".

עוד אמר, כי "כיום, מחמת סגידה מופרזת לייבוא האישי יצרנו מצב שבו תושבי המדינה יעדיפו לקנות את תוצרתם לא בשוק המקומי אלא בעיקר באמצעות יבוא אישי מקוון. זה מצטרף למסה הגדולה של אוכלוסייה שיוצאת לנסיעות לחו"ל ומבצעת את רכישות מוצרי הצריכה בארצות חוץ".

בהמשך תגובתו אמר לין, כי "קיימת מדיניות מכוונת של הממשלה הפוגעת בצמיחה המקומית. פטור ממע"מ על רכישת מוצרי צריכה בכמויות כמעט לא מוגבלות וכן הקלות רבות נוספות, המעמידות את כל המגזר העסקי המקומי בישראל בתנאי תחרות נחותים". כפי שדווח, היקף הרכישות של מוצרי חוץ במטבע זר על ידי ישראלים רק באמצעות כרטיסי האשראי כבר הגיעו ל-30 מיליארד ₪.

לין הדגיש כי "כמובן שאין לבלום את היבוא האישי, אבל התחרות של המגזר העסקי המקומי מול הייבוא האישי צריכה להיעשות בתנאים שווים; אחרת נחזה בהידרדרות נוספת של רמת הצמיחה במשק".

כתיבת תגובה